Napisano 4 Październik 200717 l domyslam sie ze juz ktos sie oto pytal i na pewno gdzies tutaj jest na forum ale nie umiem tego znalesc... do rzeczy... mam boxa bez 1 scianki, na sciankach rozmiaszczam rusynki techniczne na podstawie ktorych chce odrysowac obiekt... i tutaj poblem... po zrobieniu flipa na pozostalych 5 scianach, niestety widze po jednej stronie czarna sciane!(zaslaniaja mi widok do wnetrza kostki a nie oto mi chodzilo) a chcialbym zeby byla niewidzialna!(zebym mogl zagladac do srodka a nie patrzec przez czarne scianki) jak to zrobic zeby od drugiej strony scianki byly niewidzialne? oczywiscie mi nie chodzi o rendering (tam jest ok) tylko widok perspektywiczny/view point
Napisano 4 Październik 200717 l chodzi ci o usuniecie osobnego polygona na aktywnej strukturze obiektu? No wiec wchodzisz w jego edycje (boxa) i znaczasz go (polygon ktory chcesz ukryc nastepnie na palecie modyfikacji klikasz HIDE SELECTED w grypie EDIT GEOMETRY. Jak nie to to pisz
Napisano 4 Październik 200717 l Autor nie chodzi mi o celowe ukrywanie scianek,mam 5 scianek no nie? i 5 rysunkow technicznych samolotu: 1. front 2. back 3. top 4. under 5. side 6 scianka mi nie potrzebna. na podstawie tych rysunkow chce zrobic odrys, no to korzystam z boxa, wsadzam na kazda sciane rysunek techniczny, i robie "flip" co by rysunki wpadly do srodka, i chce widziec zawsze tylko wewnetrzne scianki, nigdy zewnetrzne (chce by byla przezroczysta a na chwile bierzaca zewnetrzne sciany maja kolor czarny, a wewnetrzne maja tekstury)
Napisano 4 Październik 200717 l jesli dobrze rozumiem, to musisz po prostu usunac ta sciane. robisz convert to editable mesh/poly (klikasz prawym na nazwie obiektu) na zakladce modifiers i wybierasz edycje polygon rozwijajac liste klikajac na znak +. zaznaczasz niepotrzebna sciane i naciskasz delete. Taki box to jednak nie jest najlepsze miejsce na schematy.
Napisano 4 Październik 200717 l Autor nie pytam sie jak usunac scianki bo to wiem ;) chodzi mi oto ze na pozostalych 5 od zewn. strony jest generowana czarna sciana, a chce zeby byla przezroczysta ;) wewn. strony chce widziec zawartosc zewn. strony chce by byly przezroczyste a co do boxa, nie moja wina ze takiego turtoriala kupilem :P tyle ze turtorial nie tlumaczy mi jak rozwiazac taki banalny problem ^^ on tylko mnie uczy jak robic w miare zaawansowane modele z duza iloscia detal
Napisano 4 Październik 200717 l dobra juz czaje, nie przeczytalem postow wyzej. w sumie jedyne co mi przychodzi do glowy to przelaczenie drivera na opengl w menu customize->preferences na zakladce viewports (choose driver, revert from direct3d i wybierasz opengl).
Napisano 4 Październik 200717 l Autor zmienilem, niestety dalej widze czarne sciany na zewnetrznych powierzchniach w viewport ;( , ale dzieki teraz szybciej dziala rendering ;)
Napisano 4 Październik 200717 l Autor Ze nie idzie sie z wami dogadac... to czas wam pokazac oco chodzi: nie usuwajac, nie uzywajac hide(od wewnetrznej strony sa tam istotne rysunki, ale w ostatecznosci bede musial tak zrobic), chce by te "czarne" scianki byly przezroczyste :P na pewno da sie tak zrobic bo na tutorialu ktorym ma , koles ma je przezroczyste ^^
Napisano 4 Październik 200717 l prawym klawiszem na boxie >>> properties i zaznacz BACKFACE CULL chyba pomoglem, co ?? :D jak tak to plusika prosze :)
Napisano 4 Październik 200717 l Autor nooo... oto wlasnie mi qrde chodzilo :P dzienx temat mozna zamknac a tak propo... o co chodzi z tymi plusami? ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto