Skocz do zawartości

box, ukrywanie odwroconych scian


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

domyslam sie ze juz ktos sie oto pytal i na pewno gdzies tutaj jest na forum ale nie umiem tego znalesc... do rzeczy...

 

 

 

 

mam boxa bez 1 scianki, na sciankach rozmiaszczam rusynki techniczne na podstawie ktorych chce odrysowac obiekt... i tutaj poblem... po zrobieniu flipa na pozostalych 5 scianach, niestety widze po jednej stronie czarna sciane!(zaslaniaja mi widok do wnetrza kostki a nie oto mi chodzilo) a chcialbym zeby byla niewidzialna!(zebym mogl zagladac do srodka a nie patrzec przez czarne scianki)

 

jak to zrobic zeby od drugiej strony scianki byly niewidzialne?

 

 

oczywiscie mi nie chodzi o rendering (tam jest ok) tylko widok perspektywiczny/view point

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

chodzi ci o usuniecie osobnego polygona na aktywnej strukturze obiektu? No wiec wchodzisz w jego edycje (boxa) i znaczasz go (polygon ktory chcesz ukryc nastepnie na palecie modyfikacji klikasz HIDE SELECTED w grypie EDIT GEOMETRY. Jak nie to to pisz

Napisano

nie chodzi mi o celowe ukrywanie scianek,mam 5 scianek no nie?

i 5 rysunkow technicznych samolotu:

 

1. front

2. back

3. top

4. under

5. side

 

6 scianka mi nie potrzebna.

 

na podstawie tych rysunkow chce zrobic odrys, no to korzystam z boxa, wsadzam na kazda sciane rysunek techniczny, i robie "flip" co by rysunki wpadly do srodka, i chce widziec zawsze tylko wewnetrzne scianki, nigdy zewnetrzne (chce by byla przezroczysta a na chwile bierzaca zewnetrzne sciany maja kolor czarny, a wewnetrzne maja tekstury)

Napisano

jesli dobrze rozumiem, to musisz po prostu usunac ta sciane. robisz convert to editable mesh/poly (klikasz prawym na nazwie obiektu) na zakladce modifiers i wybierasz edycje polygon rozwijajac liste klikajac na znak +. zaznaczasz niepotrzebna sciane i naciskasz delete. Taki box to jednak nie jest najlepsze miejsce na schematy.

Napisano

nie pytam sie jak usunac scianki bo to wiem ;)

chodzi mi oto ze na pozostalych 5 od zewn. strony jest generowana czarna sciana, a chce zeby byla przezroczysta ;)

 

 

wewn. strony chce widziec zawartosc

zewn. strony chce by byly przezroczyste

 

 

a co do boxa, nie moja wina ze takiego turtoriala kupilem :P tyle ze turtorial nie tlumaczy mi jak rozwiazac taki banalny problem ^^ on tylko mnie uczy jak robic w miare zaawansowane modele z duza iloscia detal

Napisano

dobra juz czaje, nie przeczytalem postow wyzej. w sumie jedyne co mi przychodzi do glowy to przelaczenie drivera na opengl w menu customize->preferences na zakladce viewports (choose driver, revert from direct3d i wybierasz opengl).

Napisano

zmienilem, niestety dalej widze czarne sciany na zewnetrznych powierzchniach w viewport ;( , ale dzieki teraz szybciej dziala rendering ;)

Napisano

Ze nie idzie sie z wami dogadac...

 

to czas wam pokazac oco chodzi:

 

screenshotns0.th.jpg

 

nie usuwajac, nie uzywajac hide(od wewnetrznej strony sa tam istotne rysunki, ale w ostatecznosci bede musial tak zrobic), chce by te "czarne" scianki byly przezroczyste :P

 

na pewno da sie tak zrobic bo na tutorialu ktorym ma , koles ma je przezroczyste ^^

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności