imprecis Napisano 21 Grudzień 2003 Napisano 21 Grudzień 2003 Wiem że to pytanie pare razy sie pojawilo, ale żadna odpowiedź na nie nie była wg mnie precyzyjna. Mam nadzieje że może tym razem ktoś będzie wiedział. 1. Jak stworzyc tracking w 3ds Maxie?? 2. Czy trzeba zaznaczac jakies punkty wyrozniajace sie podczas krecenia, czy to mozna zrobic po nakreceniu w Maxie?? 3. Jesli ktos zna tutoriale w necie odnosnie trackingu w Maxie to byłbym rad gdyby ta osoba sie ze mna nimi podzielila. Prosze sie nie rozpisywac co to jest, do czego sluzy bo to wiem:) W helpie do Maxa ten temat jest rowniez omowiony, ale jakos dziwnie i dla mnie niezrozumiale.
protection Napisano 21 Grudzień 2003 Napisano 21 Grudzień 2003 Powodzenie w pracy z Camera Tracker opiera sie glownie na precyzji wykonania pomiarow wyznaczonych punktow pomocniczych. Ja najpierw krece testowe ujecia i wybieram przedmioty (kamyki, liscie itp.), ktore moga slozyc jako takie punkty. I tu uwaga: jednoczesnie w jednej klatce musi byc widocznych przynajmniej 6 punktow rozmieszczonych na roznych plaszczyznach. Jesli takich nie znajde to musze sam je naniesc. Bardzo pomocne sa kolorowe metki samoprzylepne. Przy tym rozwiazaniu pojawia sie jednak koniecznosc usuniecia ich z gotowego materialu filmowego, ale to juz jest inna bajka. Po wybraniu punktow pomocniczych krece odpowiednie ujecia. Nastepnie wykonuje pomiary. Jesli nie dysponujesz sprzetem geodezyjnym ;-) to polecam sposob: w jednym miejscu umieszczam duzy katomierz i od niedo mierze odleglosc do wszystkich punktow. Nastepnie wykorzystujac odleglosc, kat i twierdzenie o sin i cos wyliczam wspolrzedne wszystkich punktow. DOKLADNOSC!! Teaz jest juz sama zabawa. W maxie rozmieszczam punkty pomocnicze (Helpers -> Point) wedlug wyliczen. Odpowiednio je nazywam dla ulatwienia identyfikacji. Potem odpalam Camera Tracker, laduje zgrany film. Za pomoca przycisku New Tracker umieszczan na zgranym filmie ... gizmo (?) sledzace ruch punktow na naszym filmie. Sa to dwa wspolsrodkowe kwadraty kwadraty. Wewnetrzny okresla nasz punkt a zewnetrzny to pole poszukiwan. Ten drugi nie moze byc zbyt maly bo przy gwaltownych ruchach kamery program moze go zgubic. Nastepnie klikamy na Scene Object i przypisujemy odpowiedni Point. Za pomoca Set Start i Set Stop okreslamy zakres w jakim program ma wyliczac polozenie punktu. Teraz za pomoca zakladki Movie Stepper sprawdzamy klatka po klatce czy sledzenie przebiega prawidlowo. Potem Complete Tracking i jesli obliczenia byly poprawne i w polu Tracking error review nie ma zbyt wielu bledow mozemy stworzyc kamere typu Free wskazujemy ja w zakladce Match Movie. Naciskamy Match Movie i gotowe .... Przy pozycjonowaniu Gizma poszukiwan przydatne klawisze: i, o.
imprecis Napisano 25 Grudzień 2003 Autor Napisano 25 Grudzień 2003 Wielkie dzieki:) Mam jeszcze kilka pytań : 1. Jak usunąć ów naklejki ?? Czy robi się to klatka po klatce np w PS czy jest prostsza metoda?? 2. Jak rozmieszczam Cam Pointy tzn przyjmuje ze 0,0,0 w ukladzie wspolrzednych to kamera i potem jak mam cos oddalone o 1 metr to daje y = -1m ?? 3. Te wieksze gizmo wskazuje obszar przesuniecia sie puntku w nastepnej klatce ?? 4. Czy da się jakoś naprowadzić trackera tzn jesli tylko 10 klatek mi zepsuje moge te punkty sam poprawic w tych 10 klatkach??
protection Napisano 26 Grudzień 2003 Napisano 26 Grudzień 2003 >> 1. Niestety, bez Motion Control :-)Photoshop jest niezastapiony >> 2. Rozmieszczanie punktow rozpoczynasz od srodka globalnego ukladu wspolrzednych, bo skoro wyliczyles polozenie puntu w terenie jako 25, 300, 10, to tak samo musisz go umiescic w maxie - kamera nie ma tu nic do tego bo jej polozenie wylicza na koncu sam program >> 3. Tak. Trzeba przesledzic ruch punktow i na podstawie tego okreslic optymalna wielkosc gizma >> 4. Poprawiasz to recznie w wadliwych klatkach. Jesli to jest w 10 klatkach to nie ma problemu. Jesli zdarzy sie to w 30 lub > to trzeba sprawdzic obliczenia. Powodzenia
imprecis Napisano 26 Grudzień 2003 Autor Napisano 26 Grudzień 2003 Wielkie dzieki, w miare jush potrafie to stosowac dzieki tobie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się