Kaligraj Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 Witam serdecznie !!! Użytkowniku !!!! mam wielki problem. Polega on na eksporcie plików z archicad'a do 3d max. Opis tego problemu wymaga fotoprezentacji. Sprawa polega na tym, że eksportując pliki z archicad'a do 3d max otrzymuje takie dziwne sprawy. Na prezentowanych jpg'ach w rzeczywistości obiekt podłoża jest połączony z elementem słupa a cień jak widać jest jakiś dziwny. Powinien on sie zetknąć się z podstawą słupa i odłożyć na podłodze ... a tak sie nie dzieje. Kolejna sprawa to materiały .. czy jest mozliwość taka żeby uzyskać materiały takie jak w archicad'e bez nadawania ich w max'ie ? (od nowa ) ?? W arch. jest taka opcja " zapisz jako" i wyskakuje grupa opcji .... wyskakuje i wielka lipa !!! Czy ktoś może w tym pomóc ??:(:(:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubaswielgus Napisano 22 Październik 2007 Share Napisano 22 Październik 2007 Czesc. Ja przy eksporcie do maxa korzystam z zapisu wedlug materialow. Archicad laczy wtedy wszystkie rzeczy wykonane z tego samego materialu w jeden element. Ulatwia to pozniej teksturowaniei porzadkuje projekt. Dodatkowo zaznaczam jeszcze jednoske numeryczna jako "mm". Po imporcie do maxa naciskam na skalowaniu prawy przycisk i powiekszam wszysko 100000% - wtedy mam prawdziwe jednoski - czyli centymetry w archicadzie odpowiadaja centymetrom w maxie. Te cienie moga byc takie dziwne poniewaz przy powiekszaniu elementow nie zgrupowales ich w calosc. Sprobuj zaraz po inporcie zgrupowac obiekty i dopiero je skalowac. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaligraj Napisano 22 Październik 2007 Autor Share Napisano 22 Październik 2007 Dzieki za odpowiedz..,. :) Widzisz przyjacielu ja nie powiekszałem tych elementów w 3d max'ie to jest bezpośredni eksport do archicad'a i w skali 1:1 a wiec zaznaczałem jednostki rys. w arch 1 mm i taka głupota .. dziwna poza tym jeśli probuje wejść do obiektu to ucina mi połowe elementów znaczy jak wchodze w pomieszczenie kamerą to tak jak bym miał wielka płaszczyznę cięcia przed kamerą ... używam arch 10 edu i max 8 . I tak jak mówisz eksport wg. tej kategorii powoduje ze do maxa przechodzą grupy np ściana połokrągła wraz z podłogą jesli ma ten sam materiał ... wiadomo przy eksporcie do maxa połokrągłe elementy nie sa tak do końca półokrągłe dlatego wygłądzam je dodatkowo smooth'em co powoduje ze deformuje mi sie podłoga !!!! :( efekt jak najbardziej nie ładny i nie pożądany ... wiec problem jest nadal aktualny !!! poza tym cień ... wiem powiekszenie o 10000% spowoduje zmniejszenie tego brzydkiego efektu do minimum ale ... co z materiałami przy eksporcie brak materiałów !!!! te jpg'i zamieszczone w poprzednim pyt. to eksport 1 mm a do max'a i materiały na słupach typu cegła na podłodze tym drewno .. i .... w maxie tego nie ma ! :( moze by w MSpeint by to ładniej zrobić mozna byłob :):):) Pozdrawiam !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubaswielgus Napisano 22 Październik 2007 Share Napisano 22 Październik 2007 Moze to wina tej wersji edukacyjnej archicada. no i sam Max w wersji 8 nie cieszyl sie zbyt pochlebnymi opiniami. Ludzie generalnie polecaja, albo 7, albo 9. Ja korzystam z archicada 9 i maxa 9:) W widoku 3D w archicadzie sprobuj eksportowac zarowno z perspektywy jaki i z aksonometri. Moze to cos zmieni. Jezeli chcesz zajrzec do wnetrza zaprojektowanego budynku to najlepiej korzystac z kamery maxa. A przy wygladzaniu pol okraglej sciany korzystaj ze smoothing grups (czy jakos tak). Zaznczaczasz wtedy poligony poszczegolnych plaszczyzn przypisujac im osobiste ID. Kazda grupa wygladzana jest wtedy osobno i zachowasz ostre krawedzie. Nie rozumie dlaczego zalezy Ci na materialach z archicada. Te maxowe sa sto razy lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaligraj Napisano 22 Październik 2007 Autor Share Napisano 22 Październik 2007 o w ten sposób nie pomyslałem o tym ... wiele drug do rowązania ścisłego prowadzi ... dzieki za wskazanie jednej z nich .... kamera ... z maxa .. nie pomyslałem o tym :) ...ale wstawiałem takową i z tego co pamietam było to samo ale sprawdze raz jeszcze !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość ma+ Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 wersja maxa/viza raczej nie ma tu znaczenia. przerzucałem przez wszystkie wersje 7/8/9 i działa bez zarzutów. przy eksporcie do 3ds w archicadzie wpisuj zawsze 1000mm. wtedy nie musisz niczego skalować. pamiętaj tylko o przestawieniu jednostek w maxie na metry. kwestia cieni to raczej problem maxa. renderujesz w vrayu? jezeli tak to sprawdz w ustawieniach źródła światła /zakładka vray shadow paremeters/ parametr bias, który defaultowo jest ustawiony na 0,2 ... ustaw tam 0. co do materiałów to działa też świetnie... wszystkie obiekty przerzucane mają przypisane materiały z archicada. oczywiście trzeba je posutawiać w maxie , ale nie trzeba ponownie przypisywać. po zimportowaniu sceny poprostu otwórz matrerial editor w maxie i pipeta ściągnij materiały ze sceny... to co ci wyskakuje w archicadzie przy zapisie do 3dsa to opcja. dzięki niej możesz eksportować wszystkie obiekty archicada osobno, ale np. równie dobrze archicad może zapisać wszystkie obiekty, które w archi miały przypisany ten sam materiał jako jeden obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaligraj Napisano 23 Październik 2007 Autor Share Napisano 23 Październik 2007 Dopiero od 2 dni posiadam V-ray'a i nie poznałem opcji tej nakładki do końca . Ale wizualizacje z udziałem mowią same za siebie ... musze sie zabrać do tego ale ..... narazie nie miewiem jeszcze jak szczególnie interesuje mnie V-ray sun ... ale powoli :) i dziekuje za rady :) super ze jest takie miejsce i są tacy ludzie, którzy chętnie dzielą sie wiedzą !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pioootras Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 pamiętaj tylko o przestawieniu jednostek w maxie na metry. ma+ to nie ma znaczenia, jeżeli jest mu wygodniej pracować w cm to ustawia sobie centymetry (wystrczy że przy esporcie 3ds wpisze 1000mm). Ważne jest tylko żeby System Unit Scale był ustawiony 1 Unit = 1,0 Iches. Jest to związane np. z multplierem świateł, a w szczególności photometrycznych (iesy). Jest to związane z przeliczaniem ich natężenia. Gdzieś to kiedyś wyczytałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaligraj Napisano 23 Październik 2007 Autor Share Napisano 23 Październik 2007 Super hopaki działa wszystko bez stresowo .... ale ... zaraziłem sie v-ray sun i teraz na to cierpie .... ten cudownie miękki cień:) wiecie o co chodzi :) zakochać sie można :)) musze sie za to zabrać ale .... nigdy nie pracowałem w V-ray... Ale ogólnie praca w jednostkach metrycznych ... oczywiście sosuje ... sie do zaleceń :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pioootras Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 miękki cień można uzyskać używając każdego rodzaju światła :P a vraysun może mieć też ostre cienie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaligraj Napisano 23 Październik 2007 Autor Share Napisano 23 Październik 2007 Tak oczywiście ale nie każdy ładnie wygląda :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pioootras Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 jak dobrze ustawisz to każdy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaligraj Napisano 23 Październik 2007 Autor Share Napisano 23 Październik 2007 Najwyraźniej nie posiadam jeszcze aż tak zaawansowanej wiedzy ..... na ten temat ale.... narazie probuje rozgryść vray ....:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się