engineer_damian_p Napisano 29 Październik 2007 Napisano 29 Październik 2007 Witam, od czego zacząć? Jaki jest Wasz sposób, czy przenosicie plany z AutoCADa, czy extrude-ujecie plany, czy elewacje i laczycie? Skad wiecie, ze macie odpowiednia skale, i ze okna sa w odpowiednim miejscu? POzdrawiam D
maverick sheep Napisano 29 Październik 2007 Napisano 29 Październik 2007 po pierwsze mierzysz w autocadzie w czym jest robione cm m, wylanczasz warstwy ktore ci sa nie potrzebe czyli opisy cos tam w zaleznosci od sytuacji na rysunku, wrzucasz elewacje na osobne warstwy np cala elewacja nr1 na warstwe "elewacja_1" itd (lepiej pozniej zapanowac nad tym w maxie ktoremu trudno przychodzi wyswietlanie duzej ilosci lini)ewentualnie jak jest jakies kreskowanie ktore lepiej zeby zostalo rozbijasz je zeby max nie mial problemow z ich przeczytaniem , potem ustalasz ta sama skale w maxie customize/unit setup potem importujesz ustawiasz na elewacje zeby pasowaly przestrzeniie z rzutem (literka "s" na klawiaturze) i jedziesz ;) oczywiscie cala ta akcja zalezy od rodzaju modelowanej architektury czy jest to biurowiec/domek/urbanistyka/etc. czasem lepiej np. obrysowac splajnem rzut budynku i pozniej go extrudowac w maxie, czasami nawet jak jest odtro pochrzanione (np elewacje niezgadzaja sie z rzutami) lepiej zrobic wiekszosc modelu w cadzie z rzutów. pozdrawiam
engineer_damian_p Napisano 29 Październik 2007 Autor Napisano 29 Październik 2007 dziekuje - czy ktoś ma inne pomysly lub inne sposoby?
illy Napisano 29 Październik 2007 Napisano 29 Październik 2007 nacisnac kombinacje ctrl+shift+f4 w autocadzie ktora zapisze ci wstepny model w pamieci, pozniej w 3dstudio ctrl+alt+v i juz masz wiekszosc bryly wklejone, dalej juz tylko detale
scirocco Napisano 10 Listopad 2007 Napisano 10 Listopad 2007 jak obrysowac rzut splajnem? wczytuje rzut, ale on nie ma żadnych punktów za ktore moglbym zaczepiac te linie. chyba nie robi sie tego na oko?
Prezi Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 sorki za odkop ale nie chciałem zakładać drugiego tematu a mam pytanie: mam budynek o rzucie schodkowym z duza ilościa okien, próbowałem stworzyć ściane przy pomocy splajnów i extrude i wszystko pieknie do momentu jak chce dopasowac prostą sciane do rzutu schodkowego - zamieniam sciane na editable poly i quickslicem nacinam w 2 miejscach po czym przesuwam wertexy zeby utworzyc naroznik i wszystko wyglada pieknie do puki nie zrobie renderu - w siatce sie namieszało i wychodza błedy przy renderze na elewacji jest jakis inny sposób zeby zrobić sciany z duza liczba otworów kokiennych w miare szybko ?? poza box modeling ??
Gość User190 Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 Boolean, jeśli nie zależy Ci na ładnej siatce - dla początkującego się nada, ale nie mów nikomu, że Ci to poleciłem ;)
Prezi Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 mimo wszystko wolał bym zeby siatka była zrobiona poprawnie zeby nie miec kłopotów poźniej z teksturowaniem budynku
Gość User190 Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 Albo ręcznie, albo Power Boolean i poprawianie siatki. Zresztą wrzuć screeny to będzie można coś więcej napisać :)
Gość User190 Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 hehe, więc tak, jak pisałem - masz dwa wyjścia: -albo modelować od razu z wyciętymi fragmentami -albo wymodelować całość i uciąć PB
maciekG Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 mozesz sobie glowna brylke zrobic w cadzie..tam boolean dobrze dziala:) a potem ew. detale juz w 3ds
siwy Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 mi w maxie boolean dobrze dziala, rzecz jasna + edit poly
Prezi Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 w cadzie niezbyt mi idzie modelowanie takze zabiore sie za edit poly ;]
Rekomendowane odpowiedzi