Skocz do zawartości

[RealFlow] symulacja przy pomocy kilku komputerów


Tomasz_87

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie, od wczoraj tak się zastanawiam czy da sie za pomocą programu RealFlow symulować różne zjawiska używając mocy obliczeniowej kilku komputerów w taki sposób jak to ma miejsce przy renderingu scen w programach do 3D.

Nic na google na ten temat nie mogę znaleźć, możliwe że źle szukam

 

Czy ktoś coś wie na ten temat, czy jest jakakolwiek możliwość symulacji w ten sposób ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Mutithreadering jest poważnym kłopotem dla symulatorów dynamiki. Właściwie żaden obecny na rynku system nie potrafi używać wielu rdzeni czy procesorów w jakimś istotnym rozmiarze. Optymalizacja dotyczy tylko niewielkiej ilości kodu i owocuje niewielkim przyrostem wydajności. Na przykład detekcja kolizji jest łatwa do rozdzielenia, ale inne rzeczy nie, a to nie więcej niż 5% obliczeń. Oczywiście wszystko zależy od programu i konkretnej sceny. Może w niektórych przypadkach może być lepiej.

 

Na przykład podstawową zaletą systemu opracowanego przez Fedkiwa i użytego przez ILM w "Posejdonie" był właśnie paralelizm. Jak się domyślasz, nie da się tego kupić w sklepie ;)...

 

Dobrą metodą jest opracowywanie kilku wersji sceny/wariacji w parametrach i wysyłanie na farmę kilku symulacji jednocześnie. W ten sposób można skrócić sam proces pracy nad sceną i jej optymalizacji.

 

pozdr.,

skk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności