Skocz do zawartości

[RealFlow] symulacja przy pomocy kilku komputerów


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No właśnie, od wczoraj tak się zastanawiam czy da sie za pomocą programu RealFlow symulować różne zjawiska używając mocy obliczeniowej kilku komputerów w taki sposób jak to ma miejsce przy renderingu scen w programach do 3D.

Nic na google na ten temat nie mogę znaleźć, możliwe że źle szukam

 

Czy ktoś coś wie na ten temat, czy jest jakakolwiek możliwość symulacji w ten sposób ?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

szukałem w helpie ale nic nie znalazłem... chyba na serio zle szukałem :|

 

jezeli ejst taka mozliwosc to czy moge prosic o jakies linki lub jakies info jak to mozna zrobic ?

Napisano

no to widocznie nie można.

Można kilka jąder wykorzystać (albo kilka procesorów).

options -> num threads ustalasz ilość procesorów.

Napisano

Mutithreadering jest poważnym kłopotem dla symulatorów dynamiki. Właściwie żaden obecny na rynku system nie potrafi używać wielu rdzeni czy procesorów w jakimś istotnym rozmiarze. Optymalizacja dotyczy tylko niewielkiej ilości kodu i owocuje niewielkim przyrostem wydajności. Na przykład detekcja kolizji jest łatwa do rozdzielenia, ale inne rzeczy nie, a to nie więcej niż 5% obliczeń. Oczywiście wszystko zależy od programu i konkretnej sceny. Może w niektórych przypadkach może być lepiej.

 

Na przykład podstawową zaletą systemu opracowanego przez Fedkiwa i użytego przez ILM w "Posejdonie" był właśnie paralelizm. Jak się domyślasz, nie da się tego kupić w sklepie ;)...

 

Dobrą metodą jest opracowywanie kilku wersji sceny/wariacji w parametrach i wysyłanie na farmę kilku symulacji jednocześnie. W ten sposób można skrócić sam proces pracy nad sceną i jej optymalizacji.

 

pozdr.,

skk.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności