Tomasz_87 Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 No właśnie, od wczoraj tak się zastanawiam czy da sie za pomocą programu RealFlow symulować różne zjawiska używając mocy obliczeniowej kilku komputerów w taki sposób jak to ma miejsce przy renderingu scen w programach do 3D. Nic na google na ten temat nie mogę znaleźć, możliwe że źle szukam Czy ktoś coś wie na ten temat, czy jest jakakolwiek możliwość symulacji w ten sposób ?
Tomasz_87 Napisano 5 Listopad 2007 Autor Napisano 5 Listopad 2007 szukałem w helpie ale nic nie znalazłem... chyba na serio zle szukałem :| jezeli ejst taka mozliwosc to czy moge prosic o jakies linki lub jakies info jak to mozna zrobic ?
Leru Napisano 6 Listopad 2007 Napisano 6 Listopad 2007 no to widocznie nie można. Można kilka jąder wykorzystać (albo kilka procesorów). options -> num threads ustalasz ilość procesorów.
SYmek Napisano 6 Listopad 2007 Napisano 6 Listopad 2007 Mutithreadering jest poważnym kłopotem dla symulatorów dynamiki. Właściwie żaden obecny na rynku system nie potrafi używać wielu rdzeni czy procesorów w jakimś istotnym rozmiarze. Optymalizacja dotyczy tylko niewielkiej ilości kodu i owocuje niewielkim przyrostem wydajności. Na przykład detekcja kolizji jest łatwa do rozdzielenia, ale inne rzeczy nie, a to nie więcej niż 5% obliczeń. Oczywiście wszystko zależy od programu i konkretnej sceny. Może w niektórych przypadkach może być lepiej. Na przykład podstawową zaletą systemu opracowanego przez Fedkiwa i użytego przez ILM w "Posejdonie" był właśnie paralelizm. Jak się domyślasz, nie da się tego kupić w sklepie ;)... Dobrą metodą jest opracowywanie kilku wersji sceny/wariacji w parametrach i wysyłanie na farmę kilku symulacji jednocześnie. W ten sposób można skrócić sam proces pracy nad sceną i jej optymalizacji. pozdr., skk.
Rekomendowane odpowiedzi