Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zamieszczam cos po dluuugiej przerwie. Troche sie bawie w organike ostatnio, za trzecim podejsciem udalo mi sie zrobic twarz kobieca ktora w pewnym stopniu mi sie podoba;) Wiem ze jeszcze duzo pracy przede mna, mam nadzieje ze poradzicie co trzeba poprawic.

 

left_t.jpg siatka1_t.jpg smooth1_t.jpg

 

Z góry dzięki! Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nikt się nie kwapi więc ja zacznę

 

Jeśli to dopiero twoja trzecia główka to jest zajebiście - jakbyś zobaczył moją trzecią to byś doznał jakiegoś trwałego urazu psychicznego ;)

 

Jeśli jednak oceniać obiektywnie to właściwie wszystko jest do poprawy, zacznę od tego co najbardziej rzuca się w oczy -

 

ucho jest za nisko i za daleko z tyłu. Ma fatalny kształt, zupełnie niepodobny do ludzkiego ucha - wyguglaj sobie "ear" i zrób kilka modeli samego ucha - to jest najbardziej upierdliwa część głowy do modelowania i warto poświęcić jej trochę dodatkowego czasu, żeby nie raziła tak okropnie.

 

Kształt czaszki jest do poprawy, zwłaszcza z tyłu porobiły ci się kąty od dodawania edgeloopów i nie korygowania ich od razu - najważniejsze jak tylko dodasz edgeloopa to przelecieć go naokoło i wygładzić - inaczej będziesz potem musiał walczyć z takimi deformacjami właśnie. musisz też pamiętać że czaszka z tyłu jest kulista więc rozepchaj trochę na boki.

 

Ogólnie topologia twarzy jest ok, ale jest jej (tej topologii) za mało, żebyś mógł uzyskać odpowiednie kształty - tak jak jest to wszystko masz "mniej więcej ok" ale nie da się tego zrobić zupełnie ok na tym etapie (no chyba że masz zamiar ukochać tą główkę w zbruszu - wtedy z kolei masz jej chyba za dużo i zbyt nieregularnie rozłożoną.

 

Usta są zbyt płaskie - normalnie usta są opisane na walcu, nie na płaszczyźnie. Kąciki musisz wepchać pod ten węzeł gdzie łączą się mięśnie otaczające usta. górna warga powinna zachodzić trochę pod dolną.

 

Masz tam jakieś trójkąty, groza - natychmiast się ich pozbądź - jak już musisz mieć niequady to niech to będą ngony a nie trójkąty - jak zostawisz trójkąty to ci się będzie siatka ciągnąć przy deformacjach.

 

Ogólnie ja bym walnął tą główkę w kubeł i zaczął od nowa - z mojego doświadczenia wynika że lepiej jest robić szybko i dużo niż bawić się z jednym modelem przez tygodnie miesiące. Jeśli jednak uprzesz się żeby poprawić ten model to oczywiście jest to możliwe, a nawet nie takie trudne wystarczy cierpliwość, której życzę :)

 

powodzenia.

 

mw

Napisano

Dzięki wielkie za sugestie, nie do końca się zgodzę co do wysokości ucha. Co było w miarę łatwe do poprawienia to poprawiłem. Tą główkę najwyżej oteksturuję i na tym skończę - może wtedy pokażę, aktualnie zaczynam ćwiczyć wingsa:D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności