Skocz do zawartości

Problem z podświetleniem szkła


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Muszę stworzyć szklany obiekt, który jest oświetlony od wewnątrz (np. szklana gablota podświetlana halogenem). Początkowo nie wychodziło mi szkło, jak już się z tym uporałem i jest już nawet całkiem całkiem...podświetliłem od środka i nic nie widać. Było całe białe bawiłem się natężeniem,ale nic, w końcu włączyłem caustic.Już conieco widać,ale efekt nie jest zadowalający. Podpowiecie jakie ustawić parametry, żeby to jakoś wyglądało?

Dzięki z góry

P.S. To mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość :]

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W takich sytuacjach zawsze pokazuj swoją scenę i efekt renderingu.

Scenę o ktorje mowisz można zrobić na naście albo dziesiąd sposobów. tak wic pokaz co tam masz.

Napisano

coś wrzuciłem...wiem, że to marnie wygląda ale dopiero zaczynam:)dzięki za szybką odpowiedz

Napisano

teraz troszkę pozmieniałem i wygląda tak.tylko tak na czuja zmieniałem i strasznie długo się renderowało:/

Napisano

Podaje już ustawienia najlepiej wrzuce tu ustawienia bo nie wiem za bardzo o czym mam napisać:/ Włączyłem FinalGather, Caustic i GI nic innego nie zmieniłem. Światła to same Target Spoty i Omni na zewnątrz gabloty.Szkło - Phong,Ambient ciemno niebieski, Deffuse jasno niebieski, Specula Level 100,Glossiness 50, Reflection 17, Refraction99,oba parametry Raytrace.wszucam także render tego co mi wyszło przy tych ustawieniach. Dzięki za wszelkie rady i wskazówki.

Napisano

Jak uzywasz mentala to zamiast materialu raytrace daj material mental ray a w jego surface np. Glass lume. Jesli masz mentala 3.5 badz 3.6 to uzyj arch&design i tam mozesz wziasc gotowy preste badz tez bardzo latwo stworzyc wlasne szklo.

Teraz tak jak szklo ci sie nie podoba bo sa jakies babole to mozesz zawsze w zakladce render max detph i pozostale obok niego opcje nastawic na wiecej niz 6 np po 8 zobacz czy wtedy nie wyglada lepiej.

 

Co do GI (w przypadku mentala fotony) trzeba to jakos ustawic wiec wypadalaoby na poczatku wziasc sie za zwiekszenie energii fotonow w parametrach swiatla pozniej pobawic sie rozmiarem fotnow w indirect ilumination. Co do causticow to bym je wylaczyl w tej scenie bedzie szybciej a jakos nie widze wiekszego sensu pakowania tu causticow no ale jak chcesz super real no to postaraj sie by te fotony caustyczne sie nie pogubily (zamknij scene scianami itp.) Co do FG to jesli GI uzyjesz do rozswietlenia do Gather'em mozesz wyczyszczac plamy od GI i poprawic shading (przyda sie wysoka liczba density).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności