Jacek07 Napisano 21 Grudzień 2007 Share Napisano 21 Grudzień 2007 Mam problem z maxwellem 1.6 Robię wizualizacje w 3d maxie. Dotąd, używając maxwella 1.5 skalowałem tekstury powtarzalne modyfikatorem mapscale, lub UVWMapping. Włączałem sobie podgląd map i pięknie je skalowałem wedle swojego widzimisia. W trakcie mojej zabawy z maxwellem 1.6 zauważyłem, że wszystkie mapy się skalują, poza mapąDisplacement.. :( Czym robicie np. Trawe z Displacementem, kamienie, lub inne tego typu materiały ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 21 Grudzień 2007 Share Napisano 21 Grudzień 2007 to nowy fiuczer więc pewnie zapomnieli dodać obsługi mapowania :]. próbowałeś po zmienieniu mapowania przekonwertoać na editable poly albo użyć unwarp uvw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek07 Napisano 21 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 21 Grudzień 2007 Konwersja na Editable poly sprawiła, że Displacement w ogóle przestał działać (być może był to pojedynczy błąd...) :) Natomiast w przypadku przysłowiowej Trawy: *Zeskalowałem plane'a z trawą na malutką płaszczyznę - Jako, że opcja materiału Height (przy Displacement, naturalnie) jest stała - trawa odpowiednio "wysmukliła" się i nie wyglądała już jak falujące morze *Powieliłem Plane'a za pomocą Array'a (taki ręczny tiling :) -Moim oczom ukazała się piękna polana :) Jak Ktoś ma lepszy pomysł, to dawać :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 21 Grudzień 2007 Share Napisano 21 Grudzień 2007 nie mam tu maxwella wiec odpowiem Ci jutro tj dzis rano jak cos. Zawsze mozesz w photoshopie tilingowac texture :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 21 Grudzień 2007 Share Napisano 21 Grudzień 2007 Dobra sprawdziłem - mi tam tiling dla dispa działa :) W czym problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek07 Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2007 Kurcze... już myślałem, że jesteśmy w domu... ale tiling z poziomu tekstury (Tak, jak pięknie wytłumaczył Hindus) też nie działa :/ [a dziwne, bo jak domniemywam, Obaj jedziemy na najnowszym sofcie...] A czy Wam działa modyfikator Mapscaler, albo UVWMapping dla Displacement'a Maxwellrendera??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 22 Grudzień 2007 Share Napisano 22 Grudzień 2007 Kurcze... już myślałem, że jesteśmy w domu... ale tiling z poziomu tekstury (Tak, jak pięknie wytłumaczył Hindus) też nie działa :/ [a dziwne, bo jak domniemywam, Obaj jedziemy na najnowszym sofcie...] A czy Wam działa modyfikator Mapscaler, albo UVWMapping dla Displacement'a Maxwellrendera??? Mapscaler - działa UVWMapping - działa Tak więc musisz kombinowac bo cos C iz zdechło. Ja testuje na: 3dsmax7, maxwellrender 1.6 (32bity), ostatni plugin do max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek07 Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2007 Ja mam maxa 9 32 bity, no i oczywiście maxwellrendera 1.6, ostatni plug-in Czy komuś działają powyższe wariacje w maxie 9 ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 22 Grudzień 2007 Share Napisano 22 Grudzień 2007 I co takiego było w tej 9 że ją zainstalowałes :) Najnowsze softy często powodują problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek07 Napisano 22 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2007 Nic. Chcę być na czasie.. ;) Tak serio: Wydaje mi się, że podpicowali troszkę Character Studio, ale mogę się mylic, bo dopiero zaczynam przygodę z animacją... No i Lepiej współpracuje z *dwg'ami. Przedtem żeby importować z Autodesk Architectural Desktop'a (Obecnie - Cad Architecture) bez błędów, trzeba było zainstalować plugin. Od wersji ósmej (zdaje się) importuje dobrze... Jako, że studiuję Architekture, to jest to dla mnie ważne. A co do renderingu, to nie mam wątpliwości, że maxwell rulez ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 ściągnałeś ostatniego patcha ? powinieneś mieć 1.6.1 choć pewnie to nie maxwella wina tylko w 9.0 robal siedzi. Ogólnie co do softu to nie ma się co spieszyć z instalowaniem nowości i robić za darmowego beta-testera ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 4 Styczeń 2008 Share Napisano 4 Styczeń 2008 instalując każdą wersję maxwella się robi za betatestera :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 8 Styczeń 2008 Share Napisano 8 Styczeń 2008 true true ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek07 Napisano 1 Wrzesień 2008 Autor Share Napisano 1 Wrzesień 2008 Nie chcę zaogniać atmosfery, ale wciąż mam ten problem z Maxem 9 i Maxwellem 1.7.1 Skalują się wszystkie mapy poza Displacement. (UVW Mapping, Map scaler, a także tiling w opcjach materiałów...) Pomysły już mi się kończą, a nikt jeszcze tego problemu nie rozwiązał. Na razi po prostu przestałem używać displacement'a i maxwellek dostał u mnie duzego minusa ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 2 Wrzesień 2008 Share Napisano 2 Wrzesień 2008 no patrz a u mnie działa , mam VIZ2006 (to odpowiednik maxa 7.0) i maxwella 1.6 i 1.7 widocznie wina leży po stronie pluginu do maxa 9.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się