Napisano 25 Grudzień 200717 l Witam serdecznie nigdzie nie moge znaleźć odpowiedzi na pytanie: Jak umieścić zdjęcia lub plany jakiegoś obiektu w 3ds Max tak aby stanowił dla nas wzór przy modelowaniu, a dokładnie tak jak to jest zrobione z planami samochodu w tym oto tutku http://www.max3d.pl/tut.php?id=228 PS. jestem początkujący, tutki wszystkie są fajne zazwyczaj ;) ale autorzy pomijają tak banalne sprawy wychodząc z założenia, że każdy wie... Z góry dzięki za pomoc
Napisano 25 Grudzień 200717 l szukaj troche, jakis czas temu napisalem tutorial: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=41211
Napisano 26 Grudzień 200717 l ja tez chcialbym zapytac jak umiescic bprinty w vievportach tylko tak zyby pasowaly to tego ekhm pudła. zobaczcie sami to zrozumiecie :P wiem jestem idiota ale naprade nie wiem szykalem po forum ale jak ustawie wg tego co tam pisze :P to i tak zle bo albo to jest jak tlo i nie moge tym poruszac albo jest za male i tez nie mozna powiekszyc i porusyc itp. chodzi mi o to zebym mogl sam sobie ustawic bprita w vievportah. nie wiem czy mnie rozumiecie [nie wiem czy sam siebie rozumie :P] ale moze. tu macie ssa moze cos wyjasni http://img175.imageshack.us/my.php?image=clipboard01xs4.jpg mam nadziejez ze ktos pomoze. z gory dzieki i sry za to ze takie glupie pytanie :P pozdro
Napisano 26 Grudzień 200717 l no poprzesuwaj te plane'y narzedziem move... co tu jest skomplikowanego???
Napisano 26 Grudzień 200717 l nie nie o to mi chodzi. umie przesowac plane'y. juz kiedys bawilem sie 3ds'em. raczej chodzi mi o to zeby textury byly widoczne w viewportach. rozumiesz mnie? :P. chodzi mi o to zebym mial takie oto widoki :P http://img.oc-forum.org/faq/3dsmax/szkice2.JPG byla taka opcja ale nie wiem jak to sie nazywalo :/
Napisano 26 Grudzień 200717 l jak chcesz, zeby ci sie textury pojawialy na plane'ach, to masz opisane w tutorialu na forum. A jak chcesz zeby byl taki uklad podgladow w maxie to musisz kliknac ikonke w prawym dolnym rogu.
Napisano 26 Grudzień 200717 l znalazlem "Jeszcze tylko klikamy przycisk Show Map In Viewport (niebiesko-biała kostka), aby szkice były widoczne w Viewporcie" dobra to jak nakladam textury to musze miec wcisniety ten guzik [ten z kostaka]. tak? hmmm. to tak robie i dalej nie mam textur w viewportach. kurde no nie wiem jak to zrobic. moglbys mi wytlumaczyc krok po kroku bylbym wdzieczny. :P moze to dla was oczywiste dla mnie nie. kazdy kiedys zaczynal ale z gory dzieki pzdr edit: moze jakies ustawienia w 'viewport configuration' [?]
Napisano 26 Grudzień 200717 l no tak jak piszesz, klikasz w ta koskte i pozniej przeciagasz kulke materialu na plane'a