Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Mam pewien problem:

Przygotowywuje animacje wizualizującą działanie lasera na poziomie kwantowym, do oddania przypadkowości kwantowych zjawisk idealnie nadają się particle. Jak na razie wszystko udawało mi się w miare, jednak ostatnio trafilem na ściane:

 

Leci sobie partykl( ;) ), po osiagnieciu jakiegoś wieku (5-10 klatek) jest niszczony a na jego miejsce jest tworzone od 2ch do 4rech nowych cząstek. Cząstki muszą mieć tą samą prędkość i (co właśnie sprawia mi problem) kierunek. Cząstki będą renderowane jako małe kuleczki, a gdy w opcjach SPAWNa ustawie dziedziczoną prędkość na identyczną oraz divergence na 0 (czyli kierunek ten sam) to nawet w viewporcie widać to wszystko jako tylko jedną cząstke (choć one sie spawnują, ale - jakby - na sobie). I po 10ciu minutach wstępu moje pytanie: w jaki sposób nadać tym particlom powstałym jakis offset (tzn przesunięcie(ale tylko w płaszczyźnie prostopadłej do prędkości))??

 

Wiem, że problem przedstawiłem chyba dość zawile, ale sprowadza się on tylko do tego zeby nowo-powstałe cząstki mogły być lepiej widoczne - zeby to nie wyglądalo tak jakby cały czas leciała ta sama cząstka.

 

Keep-apart sprawdzalem, ale on zmienia prędkość cząstek(co w tym przypadku jest niedopuszczalne) - choć nie wykluczam, że mozna go jakos sprytnie wykorzystać do rozwiązania problemu.

 

Pozdro, licze na Waszą pomoc!

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Masz w sumie racje, ale w takim razie jak to rozwiązac inaczej, zeby nie bylo błędów merytorycznych. Zeby drogi nowopowstalych cząstek byly rownolegle do siebie, ale jednak bylo je widac jako dwie oddzielne cząstki...

Hmm... Ktoś ma jakieś pomysły ?

Chętnie poslucham może jakis innych wizji.

Pozdro

Napisano

no znowu ja :) ale wydaje mi się że jest to nie możliwe bez zmiany kierunku/prędkości

 

Edit: a wszystkie muszą poruszać się w jedną stronę? Czy mogą jechać jedne w przód a drugie w tył, ale w ten sposób że ich ścieżki są do siebie równoległe

Napisano

Ogolnie jest tak:

 

Jest sobie jakis emiter ktory wypuszcza przypadkowo ukierunkowane particle. One w czasie powinny ukazywać, ze zbierają jakby nowe particle ze sobą. Muszą być skierowane w tym samym kierunku. Sądze, ze bez skryptu to sie nei uda (a i nie wiem czy ze skryptem, bo nie zgłębiałem tej częsci particle flow). Chyba będe musial po prostu troche pościemniać.

 

( tutaj jest link do zasady dzialania http://portalwiedzy.onet.pl/4725,1,,,laser_zasada_dzialania,haslo.html, moze cos bardziej na sinusoidach wlasnie zrobic, a juz nie bawic sie w te pieprzone particle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności