Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc nie banujcie lub coś w tym stylu, że tu pisze ale wszędzie szukałem i nie wiem gdzie.Nie znam się jeszcze dobrze na 3dmax ale potrafie juz robic animacje(nie z 3d maxa)do gry gta ze skryptem.Chodzi mi o animacje postaci...np.jakiś tam skok zrobie ale wiadomo nie wygląda to tak realistycznie jak ludzki, więc czy jest jakiś program czy opcja w 3d maxie ułatwiająca tworzenie animacji postaci.Tak jak np.gotowe modele w necie to i gotowe animacje.Albo jakiś program "cat" który ma zapisane animacje ludzkie.Wiecie najlepiej to by było tak jak na filmach kamera nakręci ruchy człowieka, a 3d max stworzy animacje tego(oto mi właśnie chodzi)???bo tak realistycznąanimacje robiłbym chyba z tydzień...

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To o czym mówisz to chyba motion capture. Gość wykonuje ruchy i są one przetwarzane do programu.

Ale za 3 czujniki jak kiedyś patrzyłem placi się ok 300$,a do dobrej animki części ciała zdało by się ze 6-8 :)

Ale wracając na zimię to do maxa masz dodatek charakters czy jakoś tak. W którym jest biped. jak na początek drogi można powiedzieć, że nieźle animuje (co najważniejsze automatycznie) ruchy ludzkie lub jak piszą w helpie zwierzęce. I go bym użył na twoim miejscu lub posiedział trochę nad rigowaniem czyli tworzeniu ręcznie ruchu co wyglada dużo lepiej;)

Wybór należy do ciebie...

Napisano

Aha dzięki to już wiem.Ale coś czytałem w necie ale nie pamiętam o programie co ma zapisane animacje i je odtwarza po komendzie (coś w tym stylu).Cat chyba się nazywał.A może jest jakiś konwerter animacji może by się coś dało.Ja robie animacje ifp (przez skrypt).A jak nie to trudno ręcznie długo potrwa zanim będzie przypominac salto...

 

Sorry, że drugi raz.To znaczy, że da rade zrobic animacje od jakiegoś nagrania video jka wrzuce motion capture???

Napisano

Gregorjan - zaskoczę cię, ale rigowanie to nie jest ręczna animacja postaci .... :|

 

Ale wracając na zimię to do maxa masz dodatek charakters czy jakoś tak

 

O kufa....

Character Studio i jego szkielet Biped pozwala na wygodniejszą animację postaci ludzkich jak i niektórych zwierzęcych. Ja oprócz postaci humanoidalnych animowałem takie rzeczy jak psa, brontozaura czy smoka (dzięki 3 kości dla tylnich nóg i możliwości dorobienia standardowych łańcuchów kości dla skrzydeł oraz ich zapis). Bardzo wiele można na tym zrobić. Oprócz wygodnej manipulacji masz szereg narzędzi do pracy z sekwencjami ruchu i oczywiście najważniejsza sprawa - swobodna wymiana sekwencji między szkieletami biped. To cholernie złożony moduł ale jak ktoś się zatrzymał na automatycznym tworzeniu sekwencji chodu to ci będzie wmawiał że Biped jest automatyczny i dla lamerów...

 

Biped to też bezproblemowe wykorzystywanie motion capture. Ale o mo-capie zapomnij. Gregorjan coś pierdzieli trzy po trzy że czujniki można kupić za grosze a ręczna animacja wypada lepiej (?). Tak na prawdę ta technika wykonywana profesjonalnie zarezerwowana jest dla studio graficznych, kosztuje sporo i nawet o tym nie myśl.

 

Jeśli "nie znasz się dobrze na 3ds max" to zapomnij chłopie w ogóle o animowaniu. A jeśli już chcesz marnować swój czas to ci sprzedam prosty trick jaki użyłem w zleceniu w zeszłym roku. Realistyczna animacja postaci, koleś stoi i wykonuje ruchy. Na wprost kamery, bardzo statyczna animacja. Wziąłem kamerę na statyw i sfilmowałem samego siebie, wykonującego te ruchy. Obróbka wideo i chop do maxa jako tło pod bipeda. Trzymając się filmu w tle w ciągu kilku godzin miałem zamówioną sekwencję i wyszło to bardzo przekonująco. Sprawa jest prosta bo nie animujesz jak zazwyczaj ale co kawałek dajesz klatkę kluczową i przesuwasz szkielet do pozycji tak by pokrywała się z tym co jest w tle. Dzięki temu pozbywasz się głównego problemu jaki trafia animator, czyli timingu, chyba oczywiste dlaczego.

To tak dla inspiracji. Jak ktoś wspomniał wyżej - więcej kamer i sensowne rozplanowanie tego i efekt jest bardzo fajny a ruchy bardziej swobodne. Tylko i tak musisz mieć doświadczenie jako animator, a ty nie znasz podstaw maxa. Radzę więc zacząć od tego właśnie.

Napisano

A możecie coś powiedziec na temat ragdoll.jest to niby tworzenie animacji szmacianej lalki czyli realistyczne animacje.oglądałem tutoriale i widze, że przez skrypt trzeba to zrobic ale ja nie mam go wogóle(rtcRagdollScript.ms).Mam wersje 7 więc może w tej nie ma tego skryptu.i jakbyście mogli to dalibyście jakieś tutki o tym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności