Skocz do zawartości

Prosty model symulatora + format pliku maxscript


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Planuje budowe symuatora wykorzystującego siłowniki. Zanim zabiorę się do budowy sprzetu chciałbym miec mozliwośc symulacji ruchów podając parametry siłowników w pliku (musze przeanalizować symulację ruchu eksportując dane z Gry)

 

Wiem ze 3D Max nadaje sie do tego i dlatego proszę o pomoc.

Mam trywialny (dla mnie duzy) problem z stworzeniem działającego poprawnie prostego modelu platformy z siłownikami.

 

Nie wiem tez czy plik wsadowy w MaxScript jaki stworzyłem jest poprawny.

Na razie wygląda on tak (poniżej) i jakoś działa ale nie wiem czy nie powinien miec innej formy...

 

animate on

(

at time 0 $tlok.pos = [0,0,0.0000] at time 0 $tlok1.pos = [10,0,0.0000] at time 0 $tlok2.pos = [5,-10,0.0000]

at time 1 $tlok.pos = [0,0,1.000] at time 1 $tlok1.pos = [10,0,1.4134] at time 1 $tlok2.pos = [5,-10,0.8113]

at time 2 $tlok.pos = [0,0,4.3133] at time 2 $tlok1.pos = [10,0,2.1289] at time 2 $tlok2.pos = [5,-10,0.9845]

)

itd

Gdzie tlok, tlok1, tlok2 to poszczególne tłoki a Z jest parametrem wysuwu tłoka

 

Prosty model który stworzyłem jakoś działa (zrzut ekranu modelu w załączniku) ale nie potrafię "połączyć" siłowników z platformą (górną) tak aby wysuwając się zmieniały ona położenie platformy.

 

Załączam zrzut ekranowy modelu jaki wyskrobałem (trochę prymitywny i brzydki ale nie o to chodzi).

Proszę o sugestie jak powinien wyglądać plik ms dla siłowników oraz co zrobić aby model poprawnie działał.

 

PS.

z rysowaniem trochę lepiej sobie radze w Solid Edge :) (zrzut w załączniku) ale tam nie jestem w stanie sterować modelem przy pomocy skryptów wiec stad padł wybór na 3D Max

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Czyżby mój problem był aż tak skomplikowany, ze nikt ni jest w stanie mi pomóc?

A może jednak ktoś podpowie mi co nie co?

Jak wspomniałem w poprzednim poście zrobiłem model a;e nie wiem jak połączyć (elastycznie) platformę z siłownikami.

 

Kombinowałem trochę z hierarchią w Schematic View ale brakuje mi wiedzy zeby połączyc elastycznie platformę z siłownikami.

 

W Solid Egde ktorego czasami uzywam jest cos takiego jak RELACJE.

Nadaje się je pomiedzy poszczególnymi (np połączonymi elementami) i sprawa jest prosta.

Doszedłem do czegoś takiego jak DUMMY (obiekty pomocnicze) ale nie wiem czy nie błądzę...

Jak to jest w przypadku 3DMax... prosze o pomoc...




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności