Napisano 25 Styczeń 200817 l Witam, Planuje budowe symuatora wykorzystującego siłowniki. Zanim zabiorę się do budowy sprzetu chciałbym miec mozliwośc symulacji ruchów podając parametry siłowników w pliku (musze przeanalizować symulację ruchu eksportując dane z Gry) Wiem ze 3D Max nadaje sie do tego i dlatego proszę o pomoc. Mam trywialny (dla mnie duzy) problem z stworzeniem działającego poprawnie prostego modelu platformy z siłownikami. Nie wiem tez czy plik wsadowy w MaxScript jaki stworzyłem jest poprawny. Na razie wygląda on tak (poniżej) i jakoś działa ale nie wiem czy nie powinien miec innej formy... animate on ( at time 0 $tlok.pos = [0,0,0.0000] at time 0 $tlok1.pos = [10,0,0.0000] at time 0 $tlok2.pos = [5,-10,0.0000] at time 1 $tlok.pos = [0,0,1.000] at time 1 $tlok1.pos = [10,0,1.4134] at time 1 $tlok2.pos = [5,-10,0.8113] at time 2 $tlok.pos = [0,0,4.3133] at time 2 $tlok1.pos = [10,0,2.1289] at time 2 $tlok2.pos = [5,-10,0.9845] ) itd Gdzie tlok, tlok1, tlok2 to poszczególne tłoki a Z jest parametrem wysuwu tłoka Prosty model który stworzyłem jakoś działa (zrzut ekranu modelu w załączniku) ale nie potrafię "połączyć" siłowników z platformą (górną) tak aby wysuwając się zmieniały ona położenie platformy. Załączam zrzut ekranowy modelu jaki wyskrobałem (trochę prymitywny i brzydki ale nie o to chodzi). Proszę o sugestie jak powinien wyglądać plik ms dla siłowników oraz co zrobić aby model poprawnie działał. PS. z rysowaniem trochę lepiej sobie radze w Solid Edge :) (zrzut w załączniku) ale tam nie jestem w stanie sterować modelem przy pomocy skryptów wiec stad padł wybór na 3D Max
Napisano 31 Styczeń 200817 l Autor Czyżby mój problem był aż tak skomplikowany, ze nikt ni jest w stanie mi pomóc? A może jednak ktoś podpowie mi co nie co? Jak wspomniałem w poprzednim poście zrobiłem model a;e nie wiem jak połączyć (elastycznie) platformę z siłownikami. Kombinowałem trochę z hierarchią w Schematic View ale brakuje mi wiedzy zeby połączyc elastycznie platformę z siłownikami. W Solid Egde ktorego czasami uzywam jest cos takiego jak RELACJE. Nadaje się je pomiedzy poszczególnymi (np połączonymi elementami) i sprawa jest prosta. Doszedłem do czegoś takiego jak DUMMY (obiekty pomocnicze) ale nie wiem czy nie błądzę... Jak to jest w przypadku 3DMax... prosze o pomoc...
Napisano 31 Styczeń 200817 l Autor chyba zly dzial :) Forum -> Programs Languages 'Programs Languages To jest odpowiednie miejsce na zagadnienia związane z językiem skryptowym 3ds Max.' MOZE :) Co sugerujesz??? Rigging & Animation ?