rx7 Napisano 25 Styczeń 2008 Napisano 25 Styczeń 2008 Witam, Planuje budowe symuatora wykorzystującego siłowniki. Zanim zabiorę się do budowy sprzetu chciałbym miec mozliwośc symulacji ruchów podając parametry siłowników w pliku (musze przeanalizować symulację ruchu eksportując dane z Gry) Wiem ze 3D Max nadaje sie do tego i dlatego proszę o pomoc. Mam trywialny (dla mnie duzy) problem z stworzeniem działającego poprawnie prostego modelu platformy z siłownikami. Nie wiem tez czy plik wsadowy w MaxScript jaki stworzyłem jest poprawny. Na razie wygląda on tak (poniżej) i jakoś działa ale nie wiem czy nie powinien miec innej formy... animate on ( at time 0 $tlok.pos = [0,0,0.0000] at time 0 $tlok1.pos = [10,0,0.0000] at time 0 $tlok2.pos = [5,-10,0.0000] at time 1 $tlok.pos = [0,0,1.000] at time 1 $tlok1.pos = [10,0,1.4134] at time 1 $tlok2.pos = [5,-10,0.8113] at time 2 $tlok.pos = [0,0,4.3133] at time 2 $tlok1.pos = [10,0,2.1289] at time 2 $tlok2.pos = [5,-10,0.9845] ) itd Gdzie tlok, tlok1, tlok2 to poszczególne tłoki a Z jest parametrem wysuwu tłoka Prosty model który stworzyłem jakoś działa (zrzut ekranu modelu w załączniku) ale nie potrafię "połączyć" siłowników z platformą (górną) tak aby wysuwając się zmieniały ona położenie platformy. Załączam zrzut ekranowy modelu jaki wyskrobałem (trochę prymitywny i brzydki ale nie o to chodzi). Proszę o sugestie jak powinien wyglądać plik ms dla siłowników oraz co zrobić aby model poprawnie działał. PS. z rysowaniem trochę lepiej sobie radze w Solid Edge :) (zrzut w załączniku) ale tam nie jestem w stanie sterować modelem przy pomocy skryptów wiec stad padł wybór na 3D Max
rx7 Napisano 31 Styczeń 2008 Autor Napisano 31 Styczeń 2008 Czyżby mój problem był aż tak skomplikowany, ze nikt ni jest w stanie mi pomóc? A może jednak ktoś podpowie mi co nie co? Jak wspomniałem w poprzednim poście zrobiłem model a;e nie wiem jak połączyć (elastycznie) platformę z siłownikami. Kombinowałem trochę z hierarchią w Schematic View ale brakuje mi wiedzy zeby połączyc elastycznie platformę z siłownikami. W Solid Egde ktorego czasami uzywam jest cos takiego jak RELACJE. Nadaje się je pomiedzy poszczególnymi (np połączonymi elementami) i sprawa jest prosta. Doszedłem do czegoś takiego jak DUMMY (obiekty pomocnicze) ale nie wiem czy nie błądzę... Jak to jest w przypadku 3DMax... prosze o pomoc...
rx7 Napisano 31 Styczeń 2008 Autor Napisano 31 Styczeń 2008 chyba zly dzial :) Forum -> Programs Languages 'Programs Languages To jest odpowiednie miejsce na zagadnienia związane z językiem skryptowym 3ds Max.' MOZE :) Co sugerujesz??? Rigging & Animation ?
Rekomendowane odpowiedzi