Napisano 28 Styczeń 200817 l http://www.youtube.com/watch?v=uRW91Eeo_ek&NR=1 na tym teledysku często widać fajne przejście z 1 ujęcia do 2 kojarzące się z filmem Fast'n'Furious. Efekt jest zabujczy tylko pytanie brzmi jak to zrobic? Niemam kompletnie pomysłu, 3ds da rade? a moze program do obróbki filmu?
Napisano 28 Styczeń 200817 l Oto moja opinia na krzywe oko :) W tym przypadku nie ma to nic wspólnego z 3d. A efekt jest osiągany na kilka sposobów. Na przykład gdy gostek trzyma rękę w górze i nagle BACH - zmiana kąta kamery i patrzymy na rękę z innej strony, to po prostu zwyczajnie nakręcony materiał a później przyspieszony na tym fragmencie tak mocno, że z około 3 sekund materiału zostają zaledwie dwie klatki. Inną technika jest kręcenie tego samego ujęcia z dwóch kamer a następnie połączenie tych ujęć poprzez morfing. Technika stara jak świat... i wiecznie żywa :) Bierzesz dwa fragmenty obrazu wideo i tworzysz miękkie przejście. Na pewno kojarzysz. Pozwala to na zrobienie płynnego przejścia jednego obrazu w drugi dzięki zastosowaniu różnego rodzaju markerów (zależnie od softu). Dzięki temu obraz przenika w sposób jaki ty całkowicie kontrolujesz... filar w filar.. oko w oko... bucik w bucik... itp. Tworzysz złudzenie ruchu kamery, którego de facto wcale nie było na planie. I tu znowu wystarczy raptem cztery/pięć klatek. Czysty compositting.. no i świecące gluty dodane na warstwie, żeby było bardziej fikusnie ;) To tak na moje oko. Tak bym to realizował. Tanio, szybko i przyjemnie. Jeśli ktoś by przy tej realizacji wszedł w 3d to bym się mocno zdziwił. Pozdro
Napisano 28 Styczeń 200817 l to tak jakbys puscil sobie matrixa ale z poziomu zwyklego czlowieka - czyli nie widzisz zwolnienia kiedy neo czy trinity cos tam sobie robia w wolnym tempie - Ty widzisz szybki ruch kamery .. na maxie sobie to mozesz zrobic latwo - wolny ruch kamery .. a nagle dajesz cos dynamicznego o b szybkim ruchu , zwalniasz i gotowe ...
Napisano 28 Styczeń 200817 l No no .. przyspieszenie się da praktycznie w każdym sofcie zrobić. Ale morfing 2d to już nie tak hop-siup. Generalnie to nic zaawansowanego i do Aftera są pluginy. Wyjściowo morfing między sekwencjami video oferuje Combustion i to na całkeim wysokim poziomie. Cały moduł Elastic Reality (wbudowany między innymi w XSI) daje radę z takimi sztuczkami.
Napisano 29 Styczeń 200817 l wyglada cos na pomiedzy morfingiem a slow motion do tego tlo sie po drodze tez rusza jakby faktycznie kamera fizycznie droge pokonywala ale w niektorych scenach postacie stoja gdzie indziej wiec obstaje ze kazda podana tu propozycja jest ok oczywiscie widac tu tez motion blur w przejsciach, ktory z reguly powstaje przy malym fps
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto