Napisano 3 Luty 200817 l Witam Nie wiem czy w dobrym dziale pisze ale do innego mi nie pasowało bardziej. Mam pytanie, czy jest jakaś funkcja w max'ie, która ograniczałaby obiekt co do drugiego obiektu to znaczy jak np. chcę przy ścianie postawić szafkę i chcę żeby ona zatrzymywała się w zetknięciu ze ścianą ale żeby to wszystko było w scenie jeszcze przed renderingiem. To by mi bardzo ułatwiło pracę. Pomóżcie.
Napisano 3 Luty 200817 l Normal algin albo po prostu snap z na przykład włączoną opcją Use Axis Constraints.
Napisano 4 Luty 200817 l Autor Wielkie dzięki tylko jeszcze jedno pytanie. Jak chcę zrobić żeby jeden przedmiot był przyciskiem i na drugi oddziaływał tak jak jest to w przypadku światła i włącznika światła to co mogę zrobić. Bo zrobiłem telewizor i chciałbym żeby przycisk w niem oddziaływał na ekran.
Napisano 4 Luty 200817 l Mati-PL: a co Ty robisz? Grę piszesz? Takich rzeczy się w 3d zazwyczaj nie robi, po prostu animujesz przycisk telewizora i ekran oddzielnie. Ewentualnie możesz poczytać coś od driven key i wartością z przycisku zanimować parametr shadera odpowiedzialny za wyświetlanie filmu na ekranie.
Napisano 4 Luty 200817 l Autor Robię animację/film a przynajmniej próbuje zrobić ponieważ chciałbym wziąć udział w jakimś konkursie a przy okazji mieć satysfakcję że coś takiego zrobiłem ;].
Napisano 4 Luty 200817 l a więc jeśli nie ma interakcji (bo gdyby byla to trzeba to napisać w c++ z wykorzystaniem openGL lub DirectX przykladowo) to aniomujesz wszytsko osobno najpierw ruch przełacznika np. w 1 klatce a potem zmieniasz material na telewizorze w nastepnej :)
Napisano 5 Luty 200817 l Autor A jak bym to chciał napisać w script'cie maxa to jak to zrobić i skąd mogę się trochę o tym pouczyć oprócz helpa maxa ?