Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Jezeli zadam glupie pytanie to prosze mnie zjechac, ale po przeczytaniu watkow na tym forum nie znalazlem informacji na temat pamieci w komputerach polaczonych sieciowo. Czy jezeli bede robic render sceny, ktora bedzie potrzebowala 4GB pamieci to wszystkie komputery w sieci beda musialy miec jej tyle samo? Czy wystarczy moze, zeby server mial 4GB a pozostale komputery po 1GB?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 976
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zjeżdżam.

Tak każdy server musi mieć conajmniej tyle pamięci żeby odpalić i przetworzyć scenę w całości.

Każdy z serverów downloaduje i uruchamia scenę u siebie dokładnie w taki sam sposób jak główny komputer. tak samo ładuje wszystkie textury, modele, shadery, światła. Tak samo przelicza GI. Tyle że dzieli które buckety który komp ma policzyć.

Napisano
  • Autor

Dzieki Lis. A jeszcze przy okazji tempatu mam pytanie - jak zapisac scene w maxie, zeby program dodal do niej wszystkie mapy w niej uzyte?

Napisano

serwus :)

archive wymiata :). dobry jest tez colector.

Odnosnie farmy , to mialem taka sytuacje ze cos sie popsulo z ramami i w jednym rendernodzie zostalo 1 gb , zamiast 4. I okazalo sie, ze czasy renderu byly na nim dluzsze zaledwie o jakies 1-3 % .

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano
  • Autor

W piatek po pracy sprobuje polaczyc komputery w mojej firmie w siec. Mamy 3 Quady i jednedo duala. Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Kannu. Z ta pamiecia to wydaje mi sie, ze jest tak jak Klicek powiedzial. Jak scena bedzie miala duzo poligonow to 1GB raczej nie starczy i procesor bedzie caly czas pobieral dane z dysku twardego.

Napisano

Witam.

mogę tylko potwierdzić to, co koledzy napisali wczesniej:

większe sceny będą sie "wykrzaczały" na nodzie z powodu zbyt malej ilości ramu.

 

pozdrawiam

waldek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności