grzachu Napisano 14 Marzec 2008 Share Napisano 14 Marzec 2008 Czy można oświetlić scenę lampą VRay Sun i jednocześnie założyć mapę HRDI która mogłaby odbijać się w modelach z połyskującymi materiałami? Bo próbuję ale jakoś mi nie wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 14 Marzec 2008 Share Napisano 14 Marzec 2008 W zakładce Rendering->Renderer->Renderer->Envirement masz slot reflection Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzachu Napisano 14 Marzec 2008 Autor Share Napisano 14 Marzec 2008 Niestety nie działa:( Umieściłem w tym slocie mapę HDRI ale nawet w lustrze ani śladu jej odbicia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 14 Marzec 2008 Share Napisano 14 Marzec 2008 w takim razie co się odbja w lustrze? Użyłeś VrayHDRI? czy poprostu wrzuciłeś jak zwykłego jpega? Może musisz podkręcic multipler itp itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzachu Napisano 14 Marzec 2008 Autor Share Napisano 14 Marzec 2008 nic się nie odbija, jest po prostu czarno bo w GI Environment nie dałem żadnej mapy. Ale odbicie ze slotu reflection i tak chyba powinno być.Wrzucona jest oczywiście VRay HDRI, multiplier też dałem całkiem spory ale nadal kicha:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookash_3d Napisano 14 Marzec 2008 Share Napisano 14 Marzec 2008 Tak jak kolega mówił. Rendering->Render...->Renderer->Environment lub Rendering->Render...->V-Ray->Environment (zależy od wersji V-Ray'a) "VRayHDRI" Wrzucasz w slot "Reflection/refraction environment override" (multiplier który tam jest zostawiasz na 1 bo on niczego nie zmienia) Teraz przeciągasz wstawioną VRayHDRI w wolny slot Material Editora i wybierasz "Instance" Teraz podajesz ścieżkę do mapki, rodzaj mapki, i ustawiasz duży "Render mult" (100 - 200 będzie w sam raz) Oczywiście nie można zapomnieć o Color maping na Exponential ale to już chyba wiesz. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzachu Napisano 15 Marzec 2008 Autor Share Napisano 15 Marzec 2008 Udało się:) Błąd polegał na zbyt małym Render multi i przez to efekt był praktycznie nie widoczny. Dzięki Wam wielkie za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się