Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy można oświetlić scenę lampą VRay Sun i jednocześnie założyć mapę HRDI która mogłaby odbijać się w modelach z połyskującymi materiałami? Bo próbuję ale jakoś mi nie wychodzi

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

w takim razie co się odbja w lustrze?

Użyłeś VrayHDRI? czy poprostu wrzuciłeś jak zwykłego jpega?

Może musisz podkręcic multipler itp itd

Napisano

nic się nie odbija, jest po prostu czarno bo w GI Environment nie dałem żadnej mapy. Ale odbicie ze slotu reflection i tak chyba powinno być.Wrzucona jest oczywiście VRay HDRI, multiplier też dałem całkiem spory ale nadal kicha:(

Napisano

Tak jak kolega mówił.

 

Rendering->Render...->Renderer->Environment lub Rendering->Render...->V-Ray->Environment (zależy od wersji V-Ray'a)

"VRayHDRI" Wrzucasz w slot "Reflection/refraction environment override" (multiplier który tam jest zostawiasz na 1 bo on niczego nie zmienia)

Teraz przeciągasz wstawioną VRayHDRI w wolny slot Material Editora i wybierasz "Instance"

Teraz podajesz ścieżkę do mapki, rodzaj mapki, i ustawiasz duży "Render mult" (100 - 200 będzie w sam raz)

Oczywiście nie można zapomnieć o Color maping na Exponential ale to już chyba wiesz.

 

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności