P4VV37 Napisano 14 Marzec 2008 Share Napisano 14 Marzec 2008 Jak animować wieszchołki, nie cały model? umiem używając "i"animować obiekt, ale chcę przesunąć tylko kilka wieszchołków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sanki Napisano 14 Marzec 2008 Share Napisano 14 Marzec 2008 w trybie edit mode, zaznacz wierzchołki które chcesz animować i wciśnij ctrl+h, i add to new empty. utworzysz haczyk, pod który podpiety bedzie wybrany wierzcholek. animując przesuniecie tego obiektu bedziesz przesuwal wierzcholki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 14 Marzec 2008 Autor Share Napisano 14 Marzec 2008 Thx :] tojeszcze jedno pytanie: Da się jakoś wyexportować animację z mayi do blendera? Mapowanie treba przy animacji jakoś zabezpieczać? moje się rozpadło :( [EDIT] Jednak się nie rozpadło :] Teraz chcę to wszystko wyexportować do md2, ale wyskakuje mi błąd: "blender model has a face without texture map" Znalazłem w googlach podobny problem, ale nie znalazłem rozwiązania... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 14 Marzec 2008 Share Napisano 14 Marzec 2008 1) Czy Ty dzialasz w Blenderze tylko po to, zeby dostac md2? W innym watku chyba o to pytasz - czyli, ze gdybys mogl wypluc z Mai md2, robilbys w Mai? 2) Czy md2 to to samo co mdd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 14 Marzec 2008 Autor Share Napisano 14 Marzec 2008 Tak, właściwie robię to w blenderze tylko dlatego że ma export do md2, gdyby był w mayi zrobiłbym to w niej. Nie znalazłem takiej możliwości w mayi. md2-plik quake2 mdd - plik lightwave, czy czegoś takiego. Już sobie poradziłem z tym błędem, teraz exportuje, ale potem zniekształca się :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 14 Marzec 2008 Share Napisano 14 Marzec 2008 ano wlasnie, myslalem ze chodzi o export do mdd... pozdr., skk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 15 Marzec 2008 Autor Share Napisano 15 Marzec 2008 Przy exporcie dzieje się oś dziwnego... w pierwszej klatce wszystko jest ok, ale potem ruch się zaczyna i nie kończy... np. przed exportem część obiektu obraca się o 15 stopni, po exporcie ruch się zaczyna, obiekt obraca się o 15 stopni kręci się dalej... Pozatym w oryginalnej scenie ruch kończy się na 50 klatce a w wyexportowanej na 250 Da się może exportować za pomocą fbx animację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 15 Marzec 2008 Share Napisano 15 Marzec 2008 FBX ma wsparcie dla point cachu, ale wszystko zalezy od tego, jak go zaimplementowano w programie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 15 Marzec 2008 Autor Share Napisano 15 Marzec 2008 A jakiś inny format i potem np. do milkshake żeby przerobić na md2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sanki Napisano 15 Marzec 2008 Share Napisano 15 Marzec 2008 co do tych 250 klatek, to w blenderze w opcjach sceny okreslasz ile klatek ma animacja trwac. domyslnie jest 250, ale mozesz to zmienic (klawisz F10 zakladka anim) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P4VV37 Napisano 15 Marzec 2008 Autor Share Napisano 15 Marzec 2008 Mam tam ustawione 50 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi