Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeśli umieściłem temat nie w tym dziale to sorry ale ten temat tyczy się wielu zagadnień

 

Cześć. Mam parę problemów w 3ds max 9:

  • Na obrazku jest przedstawione światło padające od okna( jest zasłonięte firanką) i chcę żeby to światło(spot light + volume light) nie przenikało przez inne obiekty tak jak u mnie przez firankę( jak powiększę światło to nawet przez ściany przenika. I chciałbym otrzymać taki efekt że jak firanka powiewa na wietrze to przebłyskuje światło albo przechodziło przez dziury w firance. I chcę jeszcze aby podczas animacji firanki to światło ciągle przebłyskiwało się i na podłodze było widać tego cień.[ATTACH]53873[/ATTACH]URL%5DURL%5D
  • Proszę o opisanie dokładnie reaktora point to point jak nim się posługiwać(chcę np. żeby lampa się huśtała na lince)
  • Jak nałożyć np. na plane film z kompa. Chodzi mi o to: jak w grach jest coś takiego że idziesz i np. leci coś w telewizji np. w SWAT 4 tak jest
  • Jak zrobić teksturkę złota lub srebra? Bo ja mam trochę inny material editor niż w tutorialu o złocie i srebrze (http://www.max3d.pl/tut.php?id=238) Ja nie mam czegoś takiego jak Shininess Strength i Shininess i nie wiem co to jest to Mapping: Spherical Environment. A i niewiem dlaczego na liście materiałów nie mam RayGun a.
  • Jak zrobić atmosferę wokół ziemi (ujęcie z kosmosu) Proszę o dokładne wytłumaczenie krok po kroku
  • Ten punkt chyba będzie podobny do poprzedniego(wykonanie) Jak zrobić realistyczną chmurę
  • To się będzie tyczyło programu RealFlow 4.

a)Czy można projekt zimportować z 3ds max a do realflow a potem gdy się doda wodę to można eksportować z powrotem do Maxa(oczywiście z wodą) Jeśli się da to jak?

b)Jakiś tutek jak zrobić nalewającą się wodę do jakiegoś naczynia

c)Jak zrobić ocean( falujący ) też by się przydał jakiś tutek

  • Jak podpiąć kości? Wiem, że to może być dziecinnie proste ale już czytałem wiele tutków ale i tak mi nic za bardzo nie wychodziło więc prosił bym krok po kroczku J
  • Jak zrobić coś w stylu papieru toaletowego czyli że coś jest na rolce np. roleta i chcę to zanimować z reactorem cloth żeby papier lub roleta była wciągana lub opuszczana.
  • Dlaczego przy reaktorze cloth ubranie przez siebie przenika (przez inne obiekty nie przenika tylko samo przez siebie)
  • Jeszcze jedno. Dlaczego ubranie lub firanka tak się trzepoczą czyli tak szybko latają normalna firanka tak szybko się nie porusza???(pewnie to wina parametrów ale nie wiem jakie są najlepsze i jak je ustawić)

Jeśli uda wam się odpowiedzieć chociaż na jedno pytanie był bym bardzo wdzięczny za pomoc. Z góry THX

--------------------------------------------POZDRAWIAM-----------------------------------------------

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

O bracie to żeś przywalił. Praktycznie wszystkie odpowiedzi ( prócz real flow ) masz pod klawiszem F1 - w pomocy maxa.

 

1 - nie masz włączonych cieni i/lub nie masz włączonej opcji odpowiadającej za cienie obustronne ( two sided )

2 - F1 się kłania.

3 - plik z filmem nakładasz tak samo jak zwykłą bitmape

4 - bo ten tut był pod maxa w wersji 2 i się trochę pozmieniało teraz mamy glossines dla połysków, a raygun to dodatkowy moduł ( plugin ) do maxa więc oczywiste, że go nie masz...

 

Starczy tego, dobiło mnie patrzenie się na te kolorki i brak Twojej własnej inwencji w poszukiwaniach....

Pozdrawiam.

Napisano

Wielkie dzięki za pomoc!!!!

 

Ale przy tym video na plane to mi tego nie odtwarza. nie wiem dlaczego.

 

A nie zna nikt odpowiedzi z realflow ???? Będę bardzo wdzięczny

 

A jeszcze jedno 3ds max reference nie ma po polsku? W google szukałem i nie znalazłem może ktoś ma coś takiego?

Napisano

Bo to video bedzie odtwarzane wraz z cala scena. Prosty przyklad: wez plane nałoż na niego materiał z owym wideo,a w materal editor wcisnij niebieski kwadracik co Ci pozwoli na podgląd materiału na obiekcie w viewporcie po czy złap za suwak na dole lub wcisnij play. Tutorial do relflow znajdziesz na googlach tylko błagam nie pisz jak to zrobić krok po kroku i dla wlasniego dobra edytuj pierwszego posta i zmien kolory na normalne bo Cie wszyscy oleja.

Napisano

Hmmm.... nadal sobie nie radze z tym pierwszym(ze światłem) Może by ktoś bardziej to wytłumaczył bo cienie mam włączone a niewiem o co chodzi z tym 2-sided

Napisano

Tyle to ja wiem że tam jest taka opcja w materiałach 2 -sided ale ja na to nie nakładałem żadnego materiału bo to jest światło.

 

A i jeszcze jedno jest ktoś kto odpowie mi na chociaż jedno pytanie z tej listy oprócz z filmem na plane(bo to już się wyjaśniło) I proszę mi nie mówić żebym poszukał sobie w goggle ani pod F1 w maxie bo już to robiłem a poza tym w tej pomocy w maxie wszystko jest po angielsku a ja angielskiego tak super nie znam dopiero się uczę anglika. Więc proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Napisano

Malo kto ma tyle cierpliwości/czasu,zeby Ci odpowiedzieć na to wszystko tak jak sobie tego życzysz. Ale skoro wczesniej zacząłem to pociągnę dalej.

Powiedz mi skąd Ci do glowy przyszło,ze masz nałożyć dwustronny materiał na światło? Chodzi o materiał pomieszczenia równie dobrze zamiast tego mozesz nadać bryle modyfikator shell. Teraz dalej,kości do obiektu podpinasz modyfikatorem Skin lub Physiqe czy jakoś tak (pisze z pamięci). Ten pierwszy jest łatwiejszy. Na dole masz liste do,ktorej dodajesz kości,a oddziaływanie każdej dodanej kości sterujesz za pomocą Envelope,ktore znajdziesz na rozwijanej liście modyfikatora lub za pomoca tabeli wag (weight table).

Zeby tkanina nie przenikala to musisz zaznaczyć fifka przy Self Collision,a zeby tak nie wiuwala to albo zmniejsz sile wiatru pola sił wind albo zmniejsz wartość parametru Air Resistance w ustawieniach materiału. Atmosferę wrocisz tworząc nad planetą drugą sferę z mapą fallow w slocie opacity materiału,reszta zalezy od Twojej finezji. Pojedynczy chmurę zrobisz za pomoca efektu Fire,a ten znajdziesz w oknie Enviroment. Do efektu potrzebne jest gizmo pomocnicze,a takie znajdziesz w panelu bocznym w rolecie Helpers pod pozcja Atmospheric Aperatures czy jakoś tak...kiepsko szukałeś jesli nie znalazłeś tych tutoriali, szukaj dalej także video na youtube. A teraz słodkich snów i dobranoc.

Napisano

hmmm...... nadal nie wiem o co chodzi z tym światłem. Ciągle kombinuje i kombinuje i nic nie wychodzi. Dałem ten modyfikator shell i nic a z tym materiałem to nie wiem jaki musi być ten materiał... może jakiś przykład, chyba że jest jeszcze inny sposób żeby to światło nie przenikało.

Proszę się nie denerwować na to że ciągle wałkujemy jeden punkt ale nie udaje mi się tego zrobić i proszę o wyrozumienie.

Gość ant-3d
Napisano

zaloze sie za w opcjach swiatla nie wlaczyles "cast shadows" czyli rzucania cieni. Skoro nie rzuca cieni to przechodzi przez wszystko.

Napisano

ant-3d ja mam włączoną opcje cast shadows ale problem się już rozwiązał.

WIELKIE THX La R jednak problem tkwił w 2-sided. Sorry musiałem tą opcje przeoczyć w ustawieniach światła(teraz ją przypadkowo znalazłem) trochę gafę odwaliłem. THX :) bardzo mi na tym zależało.

 

Jak ktoś znajdzie jakiś dobry tutorial odnośnie RealFlow(najlepiej po polsku) to było by super gdyby ktoś go tu wkleił, chyba że ktoś wie jak to sie robi to niech napisze.

Napisano

to ma ktoś dobrego tutka odnośnie RealFlow 4 ?

 

A i jeszcze jedno(sorry że do tego tematu jeszcze dokładam ale dla jednej rzeczy też się nie opłaca nowego tematu robić) Czy ma ktoś lub wie gdzie znaleźć samolot Ryanair widziany z góry? Bo chce wymodelować ten samolot, mam już dobry rzut z boku ale tylko tego z góry brakuje:(

Napisano
Czy ma ktoś lub wie gdzie znaleźć samolot Ryanair widziany z góry? Bo chce wymodelować ten samolot, mam już dobry rzut z boku ale tylko tego z góry brakuje:(

 

sądząc z postu model samolotu dowolny - byleby Rayanair

Napisano

Davidbella - o polskie to bardzo ciężko niestety

A tu masz to o co Ci dokładnie chodziło: TUTORIAL

i tu też :).

Jeśli czegoś nie rozumiesz to pytaj będziemy razem tłumaczyć i przy okazji może sam sobie powtórzę :)

Napisano

Na tym pierwszym mi zbytnio nie zależy ale ten drugi spoko. Wytestuje go jutro wieczorem bo wcześniej nie mam czasu ale chyba będą problemy z angielskim.

 

THX

Napisano

klikasz ALT+Scroll (rolka) lub na taki globus w prawym dolnym rogu.

 

zoom to CTRL+ALT+SCROLL i myszka w przod lub tyl.

sam scroll to ruch gora dol, lewo prawo.

 

he sorki... to nie 3ds max :P

pomylilo mi sie :P

Napisano

A już wiem! Udało mi się ALT+ LPM i kręcisz jak chcesz:)

 

 

Mam jeszcze pytanko odnośnie afterburn:

Jak robie eksplozje to dym trochę nierealistycznie znika powinien znikać stopniowo(czyli tak jak by co pare klatek mniejsze opacity) ale nie wiem jak to zrobić. Niżej są zamieszczone zdjęcia przejścia z jednej klatki do drugiej(dym odrazu znika)

 

URL%5D%3Eboom0177iq6.th.png to jest pierwsza a to druga klatka boom0178dl7.th.png

 

 

Sorry że tak ciągle zadaje pytania ale mam problem z tym realflowem:

1. Po pierwsze mam trochę inne menu i nie wiem za bardzo co gdzie jest( i było by fajnie gdyby to się dało zmienić o ile się da)

2. Nie wiem o co chodzi w tym drugim tutorialu. O co chodzi z tym "scene tree"

3. Jak by ktoś przetłumaczył tą trzecią stronę było by exstra.

Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

 

url%5DURL%5DURL%5D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności