Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Stworzyłem sobie postać, zriggowałem, rozdzieliłem poszczególne rzeczy na warstwy do rendera. Problem polega na tym, że nie wiem jak ustawić własciwości warstwy z renderem modelu i warstwy z renderem futra, żeby przy compositingu do siebie pasowały. Ogólnie jak zrobić, by renderował się tylko ten kawałek futra, którego nie bedzie przesłaniał model.

Jak dotąd wiedzę czerpałem z tutków i jest to mój pierwszy taki projekt dla poćwiczenia sobie, ale z tą ostatnią rzeczą sobie nie radzę, a na necie nic na ten temat nie znalazłem. Pewnie jakaś pierdoła, a ja nie wiem gdzie ją ustawić.

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrob to metoda mlotka: material fura bialy, cielsko czarne, tlo czarne. Wyrenderuje Ci sie czarnobiala maska dla futra tak jak chcesz.

 

Generalnie renderowanie passow w majce to dramat.

Napisano
  • Autor

Super, dzięki. Metoda daje radę. Teraz wyłania się kolejne pytanie.

Czy da się nadpisać ustawienia futra dla konkretnego pasma i czy da się nadpisać ustawienia renderera, bo wydawało mi się, że tak, ale jakoś ich nie zachowuje przy zmianie i nie orientuję się gdzie to by mogło być.

Napisano

W panelu Render Layers masz 3 przyciski. To tam bodajze ustawia sie indywidualne parametry dla materialu i renderera.

 

Ustawienia futra juz chyba raczej nie, ale dla ulatwienia mozesz skorzystac z Presetow dla node`ow futra.

 

W Attribute Editorze, na gorze, po prawej stronie, jest przycisk Presets. Jak ustawisz wszystko tak jak chcesz to robisz tam Save preset. Pozniej zmieniasz ustawienia i robisz drugi preset.

 

Gdy chcesz je przywolac to po prostu wgrywasz to co wczesniej zapisales.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności