ilmm24 Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Witam! Na początku muszę zaznaczyć, że jestem początkującym i dopiero się uczę zarówno maksa jak i maxwella. Także dla niektórych to pytanie może się wydać głupie - ale dla mnie to problem. Chodzi o wizualizację architektoniczną, a dokładnie o odbicie w szybach. Na przykład takie jak tu: http://www.maxwellrender.com/img/gallery/architecture/exteriors/pics/aketoshi_tada.jpg Jak mi się wydaje - trzeba dodać do materiału szkła odbijającą się mapę. 1. Czy to ma być w "pasku" Transmittance? 2. No i czy to musi być HDRI? A tak poza tym to jeszcze jedno. Mam Maxwella 1.5 do Autodesk 3ds Max 9 i dość często mi się zawiesza albo "wywala". Na przykład kiedy chce dodać jakieś odbicia albo zaznaczyć "use hard disk" albo kiedy zwiększam niektóre parametry. Zatem: 3. Czy ktoś ma podobny problem? Może w 1.6 już tego nie ma albo z moim PC coś nie tak? Z góry dziękuję za odpowiedź
Matrixus17 Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 odbicie w maxie: jak otwierasz map editor to rozwiń + maps i kliknij na none koło napisu reflection jak się otworzy tabela z teksturami to wybierz flat mirror :) taka zależność pozwoli CI na odbicie lustrzane :)
ilmm24 Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Napisano 7 Kwiecień 2008 Ok...dzięki. Teraz nie mogę sprawdzić bo jestem w pracy ale jak wrócę do domu to zobaczę. Ale tak sobie myślę, że w maxwellu są chyba dwa okna: reflection 0 i 90 czy jakoś tak, ale może sie mylę.
tweety Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Matrixus17: nie wprowadzaj człowieka w błąd. flat mirror działa jedynie w scanline renderer nie Maxwellu.
zdeno Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 za odbicie odpowiada parametr ROUGHNESS i Nd Im mniejszy ROUGHNESS tym odbicie bardziej przypomina lustro. Czyli musisz ustawić ROUGHNESS na bliskie ZERO. Przy szkle Nd. ustaw na 1.5 attenut = 3cm (to do kontrolowania przenikalności materiału- czyli jak szybko światło traci energię w materiale) Kolor Refl. 0 ustaw na ciemny szary a transmitance na prawie biały. Pamiętaj aby miało się CO odbijać w tych szybach. Czyli musisz albo wymodelować obiekty po drugiej stronie ulicy. Albo ustawić jakąś mapę .mxi lub.hdr w kanale do odbić (image based ennviroment) - kanał reflections. Jest jeszcze druga sprawa, że szkło w maxwellu trochę długo się liczy tak też do tego typu zastosowań wymyślono materiał co się nazywa AGS . Jak tworzysz materiał to użyj WIZARDA i wybierz sobie AGS. Nie ma w nim refrakcji i kaustyki tak też dużo szybciej się liczy i nie ma takiego ziarna. Co do wywalania się maxwella to cięzko coś zawyrokowac. Lepiej zmienić na 1.6.6 . Opcja z use HD nie jest obsługiwana w tamtej wersji pluginu.
ilmm24 Napisano 7 Kwiecień 2008 Autor Napisano 7 Kwiecień 2008 Wielkie dzięki za odpowiedz...tak jak mówię sprawdzę to dzisiaj ok. 20:00. Ale jeszcze jedno mnie męczy - jak zrobić takie załamania i zniekształcenia tak jak na tym obrazku, do którego podałem link na początku. To wygląda bardzo naturalnie.
tweety Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 zasadniczo w realnym świecie jest to niedoskonałość materiału z którego wykonano taflę szkła. jest lekko (bardzo lekko zgięta) stąd wyraźne załamania odbić. w 3d możesz ten efekt uzyskać za pomocą map zniekształceń np: bump, displacement(w maxwell render mapy te mogą mieć swoje własne nazwy) lub ręcznie wyginając siatkę modelu szyby.
Hindus Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Dokładnie jak mówi tweety - najlepszy efekt uzyskasz poprzez zmianę kształtu obiektu modyfikatorem.
ilmm24 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 Dziękuje za pomoc...teraz czas na wypróbowanie wskazówek.
blachu Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 witam, ja mam problem z utworzeniem jakiegokolwiek odbicia... mianowicie chce zrobic lustro...mam maxa 7 z vrayem i nim renderuje ...wiec chyba flatmirror odpada..ale jak robilem pod scyline to tez nie dzialalo..wiec nie wiem o co chodzi...prosze o jakies porady jak szybko, bezstresowo zrobic prose lustro..odbijajace to co jest w jego zasiegu...
tweety Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 VrayMtl -> w reflection ustaw White to najprostsza metoda
blachu Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 VrayMtl -> w reflection ustaw White to najprostsza metoda no nie wiem czy najprostsza, bo gdy tak robie to nic szczegolnego sie nie dzieje...musze jeszcze zmienic jakies inne parametry???
blachu Napisano 28 Kwiecień 2008 Napisano 28 Kwiecień 2008 pokaż ustawienia materiału i sceny ok, juz pokombinowalem i jest :D dzieki
Gość centunio Napisano 28 Czerwiec 2008 Napisano 28 Czerwiec 2008 za odbicie odpowiada parametr ROUGHNESS i Nd Im mniejszy ROUGHNESS tym odbicie bardziej przypomina lustro. Czyli musisz ustawić ROUGHNESS na bliskie ZERO. Przy szkle Nd. ustaw na 1.5 attenut = 3cm (to do kontrolowania przenikalności materiału- czyli jak szybko światło traci energię w materiale) Kolor Refl. 0 ustaw na ciemny szary a transmitance na prawie biały. Pamiętaj aby miało się CO odbijać w tych szybach. Czyli musisz albo wymodelować obiekty po drugiej stronie ulicy. Albo ustawić jakąś mapę .mxi lub.hdr w kanale do odbić (image based ennviroment) - kanał reflections. Jest jeszcze druga sprawa, że szkło w maxwellu trochę długo się liczy tak też do tego typu zastosowań wymyślono materiał co się nazywa AGS . Jak tworzysz materiał to użyj WIZARDA i wybierz sobie AGS. Nie ma w nim refrakcji i kaustyki tak też dużo szybciej się liczy i nie ma takiego ziarna. Co do wywalania się maxwella to cięzko coś zawyrokowac. Lepiej zmienić na 1.6.6 . Opcja z use HD nie jest obsługiwana w tamtej wersji pluginu. Witam . Jako że też jestem trochę zielony w temacie, proszę o pewne wyjaśnienie. Mianowicie , jak to zrobić - "Albo ustawić jakąś mapę .mxi lub.hdr w kanale do odbić (image based ennviroment) - kanał reflections." Bo rozumiem, że to sie ustawia tam, gddzie niebo, tak ? Ale co to są za pliki ( z rozszerzeniem .mxi i .hdr i skąd je wziąć lub jak zrobić ) to nie mam zielonego pojęcia. I jeszcze jedno pytanko - jak ustawić tło w maxwellu ( i czy jest to w ogóle możliwe, czy tylko w PS-ie trzeba potem wklejać) ?? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
Gość centunio Napisano 28 Czerwiec 2008 Napisano 28 Czerwiec 2008 Witam . Jako że też jestem trochę zielony w temacie, proszę o pewne wyjaśnienie. Mianowicie , jak to zrobić - "Albo ustawić jakąś mapę .mxi lub.hdr w kanale do odbić (image based ennviroment) - kanał reflections." Bo rozumiem, że to sie ustawia tam, gddzie niebo, tak ? Ale co to są za pliki ( z rozszerzeniem .mxi i .hdr i skąd je wziąć lub jak zrobić ) to nie mam zielonego pojęcia. I jeszcze jedno pytanko - jak ustawić tło w maxwellu ( i czy jest to w ogóle możliwe, czy tylko w PS-ie trzeba potem wklejać) ?? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam Chyba sobie jednak jakoś poradziłem ;) Okazało się, że pytania zadane przeze mnie już padały na forum, poszukałem i znalazłem ;)
zdeno Napisano 30 Czerwiec 2008 Napisano 30 Czerwiec 2008 lux... brawo za samodzielność. .hdrek można trochę pociągnąć z sieci. kiedyś na evermotion było ich kilkaset mega tło lepiej wstawiać w postprodukcji bo czasami ciężko dostać .hdr lub .mxi aby dobrze wyglądała po renderze z poziomu image based enviroment.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się