Jump to content

[Teksturowanie] Wypalanie Lightmapki w Vrayu i Occlusion w Mentalu

Featured Replies

Posted

Na specjalne życzenie nagrałem tego szybkiego tutka.

Pokazuję jak szybko ustawić vraya i scenę aby można było szybko wypalić lightmapkę z neutralnym oświetleniem.

 

Lightmapa może być użyta jako baza do malowania naszej tex, lub jako dodatek do zrobionej tekstury.

Można w ten sposób dodać naturalne i realistyczne cienie.

Occlusion (Ambient Occlusion) - czym jest nie będę tłumaczył. Wygląda dość podobnie do Global ilumination ale działa na zupełnie innej zasadzie.

Dla ciekawskich: click

 

Przy wypalaniu takich map dobrze jest zwrócić szczególną uwagę na ustawienia smooth group. Ja tego nie zrobiłem i przy wypaleniu AO ( occlusion ) na fartuchu wyszedł nieciekawy cień.

 

Sposób wykorzystania tych map na teksturze to już wasza kwestia pokazałem bardzo szybko jak można ich użyć ale raczej efekt ich użycia był średni :)

Jednak nie to było tematem tutka.

 

Mam nadzieję że się komuś jeszcze przyda ten tutek.

Pozdro

 

 

Rapidshare.com

  • Views 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy