Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam; Renderuje scenke zewnetrzna z ustawieniami mr sun i sky, mapa environment mr. Wszystko jest fajnie, ale wychodza mi mega ciemne cienie. Zaznaczam ze nie chce uzywac fg ani gi bo sie scena jest dosyc duza a ja musze zrobic duzo roznych ujec. PROSZE !!! niech ktos mi napisze jak mozna rozjasnic te cienie globalnie by uzyskac np. szare zamiast czarnych. Wiem ze gi by sobie poradzilo z duza iloscia fotonow, ale mi chodzi o jakis prosty sposob, prosty do maszyny, ktory nie zwiekszy czasu liczenia sceny. ps. pozatym nawet renderuje z gi i fg duzej roznicy niema DZIEKI ZA POMOC Z GORY!!!

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

dzieki stary, juz bylem tak zmieszany po 10 godzinach ze zapomnialem ze sie tym bawilem i dziala, Juz kiedys sie tym bawilem i jakos zwatpilem ze to cos daje wiec nie ruszalem tego, a jednak DZIALA:) jakbys znal jeszcze jakies inne sposoby to bede wdzieczny, a poza tym jeszcze jedno pytanko. Jezeli mamy mape raytrace ktora otwieram przez edytor materialow to ona jest odpowiedzialna za to jak wygladaja cienie przy uzyciu mental ray shadow maps, dobrze to rozumiem?? kurde,,, ten mental nie jest taki zly, jak juz sie posiedzi nad nim 2 tygodnie...

Napisano

aha i ps... jak ja lubie to forum, sa naprawde mili ludzie ktorzy ci pomoga!!!mam nadzieje ze jak sie naucze tez dam rade tak dzialac pzdr i jeszcze raz dziekii, w sumie taka oczywista rzecz ale jak sie czlowiek zapetli to nie ma wyjscia czasem

Napisano

no rozumiem, ale chodzi mi o to zeby wyrenderowac scene w mentalu, bez fg i gi ktora bedzie miala szarawe cienie i zeby cokolwiek bylo widac a nie to co na obrazku, niestety mialem racje sprawdzalem ten parametr ambient i przy ustawionym prawie na bialo scena wyglada tak jak w zalaczeniu..!! PROSZE pomozcie! bo juz mecze to czwarty dzien, umiem to obejsc, dodalem sobie dodatkowe systemy swiatla z kazdej strony to wszedzie padaja promienie, ale chodzi o zasade zeby zrozumiec w czym rzecz,

PS. OCZYWISCIE wiem ze moge obrocic slonce i wtedy bedzie mi padal cien w druga strone i elewacja bedzie oswietlona, no ale skoro mr ma niby symulowac rzeczywistosc to sory, ale ja nigdzie nie widzialem takiego powiazania nocy z dniem. Chodzi mi o to zeby w miejscach na ktore bezposrednio nie pada swiatlo od slonca bylo lekko szaro a nie ciemno, by moc zapuscic 20 kamer isc spac i sie wyrenderowaly bachem, a tak przy kazdem musze sie bawic w obracanie slonca, CHODZI MI GENERALNIE co mozna wplywac na czarnosc cienia w mentalu?? napisze jak najwiecej to moze do czegos dojde. pozdrawiam, I NIE CHCE GI ANI FG,

ps. 2 NA TYM OBRAZKU JAKBY SLONCE NIE POTRAFILO SIE COFNAC I OSWIETLIC ELEWACJI?? MOZE promienie uciekaja w kosmos/?? i nie potrafia tak sie poodbijac by oswietlic elewacje????

Napisano

tak sobie mysle ze to musi byc jakis problem z raytrace, bo przeciez jest tak ze mental najpierw mi oblicza oswietlenie za pomoca scanlinea, znaczy pierwszy ray jest tak robiony i widac z tego ze to sie renderuje dobrze, a potem jest po odbiciu liczone jako raytrace i widac z tego ze tam tkwi problem ze ten raytrace jest jakis taki mega slabiutki i dlatego jest ciemno, to jest taka moja ogolna analiza, LICZE ZE JAKIS SPECJALISTA SIE WYPOWIE!!!! bo jutro zgine w pracy jak tego nie bede wiedzial, dzieki

Napisano

ale jak Ty chcesz realny render ktory bedzie symulowal rozproszenie swiatla bez GI czy FG? Nie kumasz ze to wlasnie te algorytmy odpowiadaja za realizm? bez symulacji rozproszenia swiatlo to wiadomo ze bedzie wszystko wygladac dosc sztucznie to logiczne... a jesli chcesz miec nadal ta kupe ale z jasniejszymi cieniami jak sobie zyczyles to nie wystarczy w shadows parametr zmiejszyc dens.? daj sobie na 0,5 albo mniejszy i bedziesz mial co chciales hmmm normalnie to zwykly banal jest :P

  • Confused 1
Napisano

hejka, walczylem dalej i jedyna opcja na zmniejszenie ciemnosci cienia sensowna, bez ukladow typu dodaj nowe swiatla, przy zachowaniu powyzszych zalozen( no GI i FG ) to popracowanie nad wzajemna proporcjalnoscia pomiedzy "multiplier" okreslajacym sky i sun. Wydaje mi sie to malo sensowne ale tylko tak uzyskuje lekkie delikane cienie, przy wzglednie malej zmianie ogolnych warunkow osiwetlenia, ( no w exposure trzeba troche zmniejszyc brigthness). Dziala to na zasadzie rownania i chyba sie sprawdzi, wiem ze wiele osob mialo podobny problem, DLATEGO CALY CZAS LICZE ZE KTOS SKRYTYKUJE TAKIE ROZWIAZANIA NA OKOLO I ODPOWIE JAK REGUULOWAC CIEMNOSC CIENIA W DAYLIGHT SYSTEMACH.

ps. wlasnie renderowalem kolejna scenke na Ies - ie a nie mr i tez byl ten sam problem opisany wyzej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności