Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czy efekt depth on field przyjmuje ksztalt kola otaczajace wybrany element w scenie bo nie moge tego wyczaic nawet przy zmianie parametrow

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

możesz odrobinę jaśniej? ja nie bardzo rozumiem.. :/

DOF to po prostu głębia ostrości... ten najprostszy ze snacline\'a to po prsotu rozmycie gaussowskie poszczególnych planów obrazu...

a gdzie to otaczające koło? (pytasz o twarde krawędzie obiektów po zastosowaniu efektu? czy piszesz skrypt?) pozdro

Napisano

tzn to jest tak mam ksiazke PO PROSTU 5 i tam pisze ze jesst to efekt ktory dziala tak ze zanzaczam obiekt i wokol niego jest jakas przestrzen ktora ustawiam parametrami i w jej obrebie obikty zachowuja ostrosc natomiast pozostale czyli te na zew sa rozmywane no i teraz tylko pytanie czy ta powierzchnia ostrosci to jest kolo czy prostokat bo nie moge chycic tymi ustawieniami tak zeby bylo widac rozmycie obietow przed i za tym glownym ktory ma zostac ostry

Napisano

Hmm... to ja może własnymi słowami :)

powiedzmy ze wstawiasz do sceny trzy kulki i kamerę. Jedna jest daleko, druga blisko, a trzecia pomiędzy nimi. Jeśli ustawisz ostrość na środkową, to zarówno ta najbliżej kamery ja i ta najdalej zostaną rozmyte, a tylko ta środkowa pozostanie ostra... nie bardzo rozumiem w czym problem. Nie wychodzi Ci ten efekt? Masz problemy z ustawieniami? (zakresy głębi ostrości nie definiuje się obiektami, tylko parametrami... nie ma takiej możliwości, abyś na przykład stworzył kulę, lub boxa, który swoimi rozmiarami obejmował by pole głębi ostrości, po czym wskazując go , liczył na to, że max ustawi ostrość według niego)...

p.s.

mam nadzieję, że jeszcze kilka postów i dojedziemy do porozumienia [lol2]

Napisano

Kris - nie o to chodzi gościowi

 

chyba nie zrozumiałeś posta

 

żeczywiście DOF w scanline działa nie na zasadzie rozmycia.

 

w dof ustawiasz środek obrotu sceny

i działa na zasadzie przezroczystych renderów które nakładane są na siebie

tam gdzie jest środek obrotu poszczególne renderki nakładają się na siebie w jednym miejscu przez co jest wyraźne - w miaę oddalania od tego środka obrót sceny o ten sam kąt powoduje coraz to większe przesunięcie sceny.

dzieje się tak po kole

np przy ustawieniu total passes na 5 czyli oryginalny obiekt i 4 pozorne bedziesz (jeśli chodzi o obiekt oddalony od target point) miał obiekt docelowy w środku i w pewnym oddaleniu cztery te same obiekty

ale efekt jest słabiutki zwiększanie total passes zwiększa się dokładność rozmycia

 

to jak analogicznie robiłbyś przy słabym świetle aparatem fotograficznym bez lampy błyskowej kilka zdjęć przy czym za każdym razem przesuwał troszke aparat

 

use orginal location - na renderku ma być obiekt w oryginalnym położeniu

 

total passes - ilość renderów z przesunięciem

 

sample radius - to promień koła po którym układają się kolejne \"przezroczyste\" renderki\"

 

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności