Galmido Napisano 25 Kwiecień 2008 Napisano 25 Kwiecień 2008 Witam. Obecnie stanąłem na natępnym problemie. Otóż, mam 2 obiekty, jeden ogólnie o b. złożonej siatce, drugi o takiej samej złożoności w miejscu, w którym miałby nastąpic boolean. Ogólnie były modelowane z kuli z ilością segmentów równą 200 (muszę być precyzyjny niestety) :) Oczywiście, zwykły Boolean już na samym początku odpada. Modelowanie tego ręcznie zajęło by znaczną ilość czasu. Próbowałem używać ProBoolean i ProCutter. W obu wypadkach, w 90% prób wycięcia 3ds max wywalał błąd i wychodziłem do pulpitu. W tych 10%, czas wykonania operacji byłby dłuższy niż 3 godziny (tyle czekałem..). Na końcu posta umieszczam obrazek. Teoretycznie miałbym możliwość ominięcia tej procedury, gdybym mógł nadać jednemu z obiektów tak jakby teksturę w jednym miejscu, jednokolorową, o kształcie obiektu wycinającego, która jednak musiała by mieć swoją grubość - 1mm, czyli u mnie 0,1 jednostek Maxa :) Tylko, że nie potrafię tego JESZCZE zrobić :) Oto obrazek: A chwilowo zostawiam komputer z tą operacją na noc. Kto wie, może jak wstanę czeka mnie niespodzianka? ;)
Galmido Napisano 25 Kwiecień 2008 Autor Napisano 25 Kwiecień 2008 Łukasz, dziękuję kolejny raz za pomoc :) Jednakże, nie wiem, czy to wina tego, iż nie mam wersji Maxa z SP, czy czegoś innego, ale przy robieniu zwykłego Boolean na gwieździe rozwala mi się siatka, u Ciebie po wybraniu Cut - Remove Inside. Wygląda to tak (robiłem identycznie jak Ty, bo myślałem, że może biedna gwiazdka czemuś winna):
Galmido Napisano 25 Kwiecień 2008 Autor Napisano 25 Kwiecień 2008 Tak, zainstalowanie SP2 do Maxa rozwiązało problem z niedziałającym poprawnie Booleanem :) Jednak wykonanie tej operacji pozostawiło za sobą prawie 2 tysiące nie zamkniętych krawędzi. Jak to można naprawić? Próbowałem używać na werteksach operacji Connect, ale po przeładowaniu filtru STL Check ilość błędów nie spadła.
Rekomendowane odpowiedzi