Napisano 25 Kwiecień 200816 l Witam! Zakładam ten temat ponieważ w bardzo szybkim tempie musze się dowiedziec i nauczyć jak najwięcej o tzw. MAP BAKING'u, zakładając ze dobrze to napisałem :) jest to tworzenie LIGHTMAP, oświetlenia statycznego do gier. Pracuje w 3DsMax, w nim tez chciałbym poszerzyć swoją wiedzę o ten temat. Proszę Was o tutoriale czy jakąkolwiek inną pomoc w tej sprawie!! Pozdrawiam
Napisano 25 Kwiecień 200816 l 0 i bake'ujesz :) może się przyda: http://www.veoh.com/videos/v1701088HFzYEsdG http://www.evermotion.org/tutorials/rendering/bake3d/ znalazłem na szybko w google - wypada tam czasami zajrzeć.
Napisano 25 Kwiecień 200816 l Autor Niżej wymienione linki już przerobiłem, dziękuję, czasem tam zaglądam :] W tutorialu z evermotion uzywają czegoś co sie nazywa BAKE 3D ja tego nie posiadam i chce poradzić sobie bez pluginow. W drgim linku, video jest uciete i nie idzie do konca i wiele w nim nie ma :) Znalazłem inne tutki na necie. Proste obiekty umiem juz bake'owac, ale nie wiem jak bake'owac np obiekty z odbiciami? No i czy pod VRayem bake'uje sie tak samo? nie ma zadnych konfliktów?
Napisano 3 Maj 20177 l Temat dosyć stary, jednak problem wciąż istnieje, więc pozwolę dołączyć swoje kilka pytań zamiast niepotrzebnie tworzyć nowe wątki. Podstawy modelowania znam, jednak im bardziej się w to zagłębiam, tym więcej detali się pojawia których nie do końca pojmuję. Stworzyłem w blenderze scenę - projekt łazienki na którym zresztą chcę się opierać przy przyszłym remoncie. Problem mam jednak z materiałami. Chciałbym scenkę zoptymalizować i przenieść na ue4/unity aby była dostępna jako interaktywny poziom do poruszania się po nim i podziwiania. Cały czas szukam o co dokładnie chodzi w tym bakingu, a raczej czego on dotyczy. Wiem, że nie da rady z prysznicem który jest taflą szkła, ale co ze ścianami i podłogą pełną płytek? Co z armaturą ceramiczną oraz chromem? Czy baking odnosi się także do takich materiałów? Jak dobrze to wykonać, by finalnie wyglądało to realistycznie? Próbnie robiłem jeden właśnie na ścianach i podłodze(jako jeden mesh z teksturą) i wyszło w miarę. pomijając, że robiłem w relatywnie małej rozdzielczości i zbyt małej ilości sampli. Jednak takie rozwiązanie jest dobre do statycznych ujęć, a co gdy kamera ma się przemieszczać po całej scenie? Na pewno niektórzy mogą się zirytować na widok tych pytań, jednak przeszukując czeluści internetu nie miałem szczęścia trafić na przydatne komentarze/opisy. Będę bardzo wdzięczny, jeśli ktoś mi to porządnie wytłumaczy, albo wskaże faktycznie dobry poradnik.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto