ozonex Napisano 29 Kwiecień 2008 Napisano 29 Kwiecień 2008 Witam Jestem początkujący w dziedzinie 3D. Nie planuje rozwijać się w tej dziedzinie, ale muszę wykonać "model" dużego pokoju. Z modelowaniem nie mam za dużych problemów (co prawda na pewno nierobie tego perfekcyjnie, ale na moje potrzeby wystarczająco). Jednak problem mam z wykonaniem oświetlenia. To co ja potrafię zrobić jest po prostu do kitu, a potrzebuje w miarę realistycznego oświetlenia całego pokoju. Tutoriale jakie znalazłem to albo nie opisywały tego co potrzebuje, albo były napisane tak że nic z nich nie rozumiałem :/ Mam nadzieje że ktoś z was mi pomoże. Używam trialowej wersji 3d maxa 9 z Vray'em (co widać na screenach :P ) p.s. tekstur jeszcze niema i nie skończyłem modelowania, ale już pisze żeby nie zostawić tego na ostatnią chwilę
ozonex Napisano 4 Maj 2008 Autor Napisano 4 Maj 2008 widzę że nikt nie chciał pomóc, ale już sobie jakoś sam z tym poradziłem. Mam za to inny problem. Jak zrobić aby jakaś tekstura nie zmieniała się pod względem rozmiarów obiektu na który ją naniesiemy? Np. jak mam 2 boxy - jeden duży, a drugi mały i naniosę na nie tą teksturę, to na dużym będzie powiększona, a na małym mocno skurczona. I chce to wyłączyć, aby zawsze miała ten sam rozmiar, o ile jest to możliwe.
ozonex Napisano 4 Maj 2008 Autor Napisano 4 Maj 2008 A mógłby ktoś dokładniej opisać jak to zrobić? Bo jak pisałem jestem początkujący w 3d i to na dobrą sprawę moja pierwsza scena no i nie rozumiem za bardzo co to jest to UVW maping i gizmo :/
Temporal Napisano 4 Maj 2008 Napisano 4 Maj 2008 uwv map masz w liscie modyfikator wystarczy zaznaczyc obiekt i przypisac mu ten modyfikator... jak bedziesz mial przypisany modyfikator to bedziesz mogl go rozwinac i tam bedziesz mial na liscie opcje gizmo w viwprocie pojawi ci sie jako takie zolte cos np plaszczyzna, box, shpera itp zaleznie od wybranego trybu mapowania.