Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jestem początkujący w dziedzinie 3D. Nie planuje rozwijać się w tej dziedzinie, ale muszę wykonać "model" dużego pokoju. Z modelowaniem nie mam za dużych problemów (co prawda na pewno nierobie tego perfekcyjnie, ale na moje potrzeby wystarczająco). Jednak problem mam z wykonaniem oświetlenia. To co ja potrafię zrobić jest po prostu do kitu, a potrzebuje w miarę realistycznego oświetlenia całego pokoju. Tutoriale jakie znalazłem to albo nie opisywały tego co potrzebuje, albo były napisane tak że nic z nich nie rozumiałem :/ Mam nadzieje że ktoś z was mi pomoże. Używam trialowej wersji 3d maxa 9 z Vray'em (co widać na screenach :P )

 

60313499um0.th.jpg14012324td9.th.jpg

97015300xs8.th.jpg51677795oh2.th.jpg

 

 

p.s. tekstur jeszcze niema i nie skończyłem modelowania, ale już pisze żeby nie zostawić tego na ostatnią chwilę

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

widzę że nikt nie chciał pomóc, ale już sobie jakoś sam z tym poradziłem. Mam za to inny problem. Jak zrobić aby jakaś tekstura nie zmieniała się pod względem rozmiarów obiektu na który ją naniesiemy? Np. jak mam 2 boxy - jeden duży, a drugi mały i naniosę na nie tą teksturę, to na dużym będzie powiększona, a na małym mocno skurczona. I chce to wyłączyć, aby zawsze miała ten sam rozmiar, o ile jest to możliwe.

Napisano

A mógłby ktoś dokładniej opisać jak to zrobić? Bo jak pisałem jestem początkujący w 3d i to na dobrą sprawę moja pierwsza scena no i nie rozumiem za bardzo co to jest to UVW maping i gizmo :/

Napisano

uwv map masz w liscie modyfikator wystarczy zaznaczyc obiekt i przypisac mu ten modyfikator... jak bedziesz mial przypisany modyfikator to bedziesz mogl go rozwinac i tam bedziesz mial na liscie opcje gizmo w viwprocie pojawi ci sie jako takie zolte cos np plaszczyzna, box, shpera itp zaleznie od wybranego trybu mapowania.

Napisano

dzięki wielkie za pomoc, działa :D

Aktualnie mam już coś takiego:

barierka4wg3.th.jpgswiatlo21sk9.th.jpg

 

masa w tym błędów i niedociągnięć, ale chyba nieźle jak na ten pierwszy raz :P Mam zrobione więcej niż jest na tych renderach, ale bardziej aktualnych nie mam. Jednak tutaj takie pytanie - co sądzicie o tym oświetleniu? Głównie jest oparte na światłach VRay

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności