ultima Napisano 11 Maj 2008 Napisano 11 Maj 2008 (edytowane) Witam po dość długiej mojej nieobecności na forum max3d.pl. Po długiej przerwie w tworzeniu w 3ds wróciłem i mam problem z materiałami. Chciałbym stworzyć farbę białą na domek. Powinna ona być lekko matowa, ale zarówno lekko odbijająca światło. Cały domek ma być nowoczesny. Korzystam z 3ds max 8 i mental raya. Bardzo bym prosił o pomoc przy tworzeniu tego materiału na farbę na domek. http://sewcio.moneyfactory.pl/domek_1.jpg http://sewcio.moneyfactory.pl/domek_2.jpg Edytowane 12 Maj 2008 przez ultima8
adam_m Napisano 11 Maj 2008 Napisano 11 Maj 2008 Proponuję materiał arch&design. Templates=matte finish+reflection (poeksperymentuj). Jak na dom to troche mało okien, no chyba, że to biurowiec ;)
ultima Napisano 11 Maj 2008 Autor Napisano 11 Maj 2008 Może sie wydawać, że jest za mało okien ale takie dwa przeszklenia przez całą bryłę dadzą dobre oświetlenie na cały dom. Ścian w domu nie jest za dużo, a jeśli są to są przeszklone również. Spróbuje z tym materiałem i umieszczę co mi wyszło. Może jestem ślepy, ale nie widzę materiału Arch&Design :P Mam tylko Architectural :) Mógłbyś napisać gdzie on jest. On na pewno jest w 3ds max 8?
MaGuu Napisano 11 Maj 2008 Napisano 11 Maj 2008 Pow. okien do pow. podłogi w pomieszczeniu powinna być w stosunku 1/8, policz i sprawdź czy jest ok ;)
ultima Napisano 11 Maj 2008 Autor Napisano 11 Maj 2008 Nie mam rzutow teraz, ale nawet jak nie jest to to jest zatwierdzony projekt przez profesorow. Bo to jest projekt na Architekturze. Wiec tak czy siak muszę zrobić tak jak jest :) A co z tym Arch&Design, bo nigdzie tego nie mogę znaleźć u siebie.
Neiraa Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 Ja mam maxa 7. i tez tego cuda nie mam, tylko Architectural.
ultima Napisano 12 Maj 2008 Autor Napisano 12 Maj 2008 Więc tak, ściągnąłem wersje trial 3ds max 2009 i tam jest Arch&Design w mental rayu. Więc trochę pokombinowałem z tym materiałem i wyszło mi coś takiego: http://sewcio.moneyfactory.pl/dom/1.jpg To jest z fresnel reflections: http://sewcio.moneyfactory.pl/dom/fresnel.jpg To jest z custom reflectivity, gdzie jest:"0 deg. refl." = 0,22 ; "90 deg. refl." = 0,65 ; "curve shape" = 25,0 http://sewcio.moneyfactory.pl/dom/custom_reflectivity.jpg Prosiłbym o wszelkie uwagi i pomoce oraz dziękuje o dotychczasowe!
Temporal Napisano 12 Maj 2008 Napisano 12 Maj 2008 architectural do zwykly syf pod scanline :P arch jest niestety od mental ray 3.5 czyli w przypadku maxa od 9 :/ w 8 to zostaje zabawa z mental ray i w surface wrzcuone dgs badz moim zdaniem bardziej optymalnie metal (lume) tak tak wiem ze nazwa mylaca ale kontrola nad zblurowanymi odbiciami jest lepsza niz na DGS :P choc ja na matowy obiekt bym juz nie jeachal z ta realnoscia i dawala minimalnego reflecta :P
ultima Napisano 12 Maj 2008 Autor Napisano 12 Maj 2008 Dzieki :) ale co myslicie o tych renderach co zrobilem w 3ds max 2009?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się