Napisano 23 Maj 200816 l Witam, Od jakiegoś czasu „bawię się” Maxwellem 1.5 W 3dmax 9. Jestem dość początkujący i choć przeczytałem już chyba wszystko na tym forum to muszę w końcu poprosić o pomoc, ponieważ pomimo kolejnych godzin spędzonych w Maxwellu nie mogę przeskoczyć pewnych rzeczy. Jest problem przede wszystkim ze światłem, ale właściwie to ze wszystkim – mówiąc ogólnie to z tym, aby moja scena wyglądała w końcu realistycznie jak na Maxwella przystało. Ale po kolei… Oto moja scena: I generalne ustawienia: Czas: ok. 6,5 godz. SL: 20 F-Stop: 50 Shutter Speed: 25 Film ISO: 250 Materiały: Nr. 1: Nr. 2: Nr. 3: Nr. 4: Nr. 5: Światło: Nr. 1: Emitter -FL 65W Mid Color Type: RGB Emission Color: 255, 255, 255 (Biały) Watts: 5000 Efficacy: 250 Nr. 2: Takie jak wyżej... Nr. 3: Emitter -FL 65W Mid Color Type: RGB Emission Color: 255, 255, 255 (Biały) Watts: 200 Efficacy: 50 No i dodatkowo: Sky Dome jako Environment na zewnątrz. Intensity: 2,0 Tu leży główny problem. W tej chwili świeci plane na podłodze (nr. 1) oraz Sky Dome. Chciałem, aby świecił także drugi plane (nr. 2) w suficie w tej szczelinie, ale, pomimo, że umieściłem go tam to nic nie daje - dalej nie świeci. Wymodelowałem nawet jarzeniówkę i umieściłem ją w tej szczelinie i dalej nic. Nie wiem o co chodzi, ale wszelkie próby zaświecenie w tamtym miejscu dwóch emiterów nic nie dały. Co więcej jest jeszcze światło w środkowym pasie (nr. 3) pomieszczenia pod plastikowym panelem – jako szereg jarzeniówek. On także teraz nie świecą. Co prawda udawało mi się je zaświecić, ale wtedy cała reszta poza Sky Dome nie chciała świecić. Nie wiem co robić – to chyba nie możliwe żeby mogły tylko dwa naraz świecić. Poza tym cała scena pozostawia wiele do życzenia. Przecież lustra, które wisi nad umywalką właściwie nie ma - i też nie wiem dlaczego - ustawienia ma chyba dobre no i ma si e w nim co odbić bo druga strona jest wymodelowana. Dlatego czekam na wszelkie uwagi, wskazówki i wszelką krytykę. Zmiany będę wprowadzał i na bi