Napisano 23 Maj 200816 l Witam, Od jakiegoś czasu „bawię się” Maxwellem 1.5 W 3dmax 9. Jestem dość początkujący i choć przeczytałem już chyba wszystko na tym forum to muszę w końcu poprosić o pomoc, ponieważ pomimo kolejnych godzin spędzonych w Maxwellu nie mogę przeskoczyć pewnych rzeczy. Jest problem przede wszystkim ze światłem, ale właściwie to ze wszystkim – mówiąc ogólnie to z tym, aby moja scena wyglądała w końcu realistycznie jak na Maxwella przystało. Ale po kolei… Oto moja scena: I generalne ustawienia: Czas: ok. 6,5 godz. SL: 20 F-Stop: 50 Shutter Speed: 25 Film ISO: 250 Materiały: Nr. 1: Nr. 2: Nr. 3: Nr. 4: Nr. 5: Światło: Nr. 1: Emitter -FL 65W Mid Color Type: RGB Emission Color: 255, 255, 255 (Biały) Watts: 5000 Efficacy: 250 Nr. 2: Takie jak wyżej... Nr. 3: Emitter -FL 65W Mid Color Type: RGB Emission Color: 255, 255, 255 (Biały) Watts: 200 Efficacy: 50 No i dodatkowo: Sky Dome jako Environment na zewnątrz. Intensity: 2,0 Tu leży główny problem. W tej chwili świeci plane na podłodze (nr. 1) oraz Sky Dome. Chciałem, aby świecił także drugi plane (nr. 2) w suficie w tej szczelinie, ale, pomimo, że umieściłem go tam to nic nie daje - dalej nie świeci. Wymodelowałem nawet jarzeniówkę i umieściłem ją w tej szczelinie i dalej nic. Nie wiem o co chodzi, ale wszelkie próby zaświecenie w tamtym miejscu dwóch emiterów nic nie dały. Co więcej jest jeszcze światło w środkowym pasie (nr. 3) pomieszczenia pod plastikowym panelem – jako szereg jarzeniówek. On także teraz nie świecą. Co prawda udawało mi się je zaświecić, ale wtedy cała reszta poza Sky Dome nie chciała świecić. Nie wiem co robić – to chyba nie możliwe żeby mogły tylko dwa naraz świecić. Poza tym cała scena pozostawia wiele do życzenia. Przecież lustra, które wisi nad umywalką właściwie nie ma - i też nie wiem dlaczego - ustawienia ma chyba dobre no i ma si e w nim co odbić bo druga strona jest wymodelowana. Dlatego czekam na wszelkie uwagi, wskazówki i wszelką krytykę. Zmiany będę wprowadzał i na bieżąco umieszczał w temacie. Z góry dziękuje.
Napisano 26 Maj 200816 l Sprawdź czy NORMALNE meshy emiterów patrzą w dobrą stronę (czyli czy są buźkami zwrócone do wnetrza), ale prawdopodobnie nie to jest problemem. W ustawieniach emiterów są duże rozbieżności w MOCY światła. Jeżeli jeden emiter ma 5000 wat przy Wydajności 250 a drugi tylko 200 przy wydajności 50 to możliwe że on świeci , tylko tego świecenie nie widać. Tak samo jest przy skydome (to bardzo mocne światło). Sprawdź te parametry. Najlepiej ustaw dla WSZYSTKICH świateł ten sam materiał emitera i sprawdź czy to nie jest ten problem. Mozesz też włączyć MULTILIGHT i pośmigac suwaczkami aby sprawdzić czy to coś pomoże. Jeżeli to nie pomoże to coś nie tak jednak z geometrią. Co do tego lustra to jest to lustro trochę oszukane. Jedna z jego warstw BSDF to ghost czyli takie drobne oszustwo .Możesz stopień przezierności zmieniać poprzez WEIGHTS BSDFa, lub zmień materiał na prawdziwą szybę i sprawdź czy coś Ci się pojawi. Duża ilość materiałów gładkich jak łysina, szyb i polypropylenów daje mnóstwo ziarna. Przerenderuj scenę z wyłączoną CAUSTIC to może się szybciej bedize odziarniać . Bo jeżeli przy SL20 taka kaszka jest to dużo się z tego nie da wycisnąć. Unikaj też jak ognia emiterów ZA szybami czy plastikami. walcz jak lew
Napisano 28 Maj 200816 l Cholera...jeszcze jest nie dobrze. Co do tego światła to zdeno miałeś rację to była wina geometrii. Natomiast dalej nie mogę się pozbyć ziarna... Wyłączyłem Direct Caustics i Indirect Caustics. Przełączyłem na Physical Sky i wywaliłem resztę emitterów. No i... To po 4 godzinach... A to po 13 godzinach... http://farm4.static.flickr.com/3190/2531141065_df244e954b_o.jpg SL: 13.72 Time Passed: 13 godz. Benchmark: 5.32 Film ISO: 1500 Shutter: 10 Output Size: 800x600 No i dalej to lustro nie jest lustrem. Zmieniałem WEIGHTS BSDF, ale to nic nie daje. Czy ktoś wobec tego może mi podać ustawienia takiego lustra? Z góry dziękuje za pomoc.
Napisano 28 Maj 200816 l jezeli swiatlo Maxwella dziala tak jak w rzeczywistosci ... i tak samo kamera .... to zirno bedziesz mial nawet przy ISO 400 ... a co dopiero mowic o 1500 ... daj ISO 100 i podzialaj czasami migawki i przysłona ...
Napisano 29 Maj 200816 l Parametry lustra: reflectance (0) : ustawa kolory na biały, biały reflectance (90) : biały transmittance : czrny, czarny Attenaution distance: 1 Nd: 100 Co do światła. Propunuje zapodac do tego dużego przeszklenia po lewej stronie plane i "ubrać" go emiterem o słabej mocy, tzn.takiej by oswietlilo Ci pomieszczenie, ale nie przepaliło go i nie zdominowało emiterów po prawej stronie. Surface, na jakim sprzecie pracujesz? po 13h takiej rozdzielki powinieneś mież żylete. Pozdrawiam
Napisano 29 Maj 200816 l lobohome i woyt - dzięki za pomoc! Teraz spróbuje wprowadzić zmiany, które sugeruje woyt. A co do sprzętu - to taki przeciętny: Procesor: AMD Athlon XP 2600+ 2.14 GHz, 1,50 GB RAM Karta Graficzna: NVIDIA GeForce 7300 GT
Napisano 30 Maj 200816 l - ISO w maxwellu nie ma wpływu na poziom ziarnistości tak jak w realnej fotografii (tego by jeszcze brakowało ;). - Trochę brutalna prawda ale sprzęt do maxwella trochę za słaby. Siadanie do tego silnika bez Q6600 minimum to samobójstwo popełniane w bardzo bardzo powolny sposób. - Co do lustra to nie zaczaiłem od razu o co chodzi ;) myślałem, że one ma być trochę przezroczyste ;) sorry za wprowadzenie w błąd. Ustawienia WOYTa na pewno pomogą - dodam tylko od siebie że ROUGHNESS powinien być 0 aby była perfekcyjnie gładka powierzchnia. - zamiast renderować całość , to wyrenderuj region o wielkości np.128X128 w jakimś newralgicznym miejscu sceny i zobacz jak się odziarnia np. przy SL > 16 bo szkoda czasu na takie PRERENDERY całości na niezbyt szybkim sprzęcie - unikaj koloru białego w REFLECTANCE 0 - bo to oznacza, że całe światło jes odbijane i krąży po scenie w nieskończoność . Staraj sie zachować wielkości RGB poniżej 242 , w realnym świecie zawsze występuje jakieś pochłanianie światła. - przy tego rodzaju materiałach (szkło, polypropyleny) będzie ziarno do bardzo dużych SL
Napisano 18 Czerwiec 200816 l ja bym dołożył jeszcze moje 5 gr co do tego szumu, z tego co się doczytałem to kolega "wymodelował" jarzeniówke ? i tak z tego co się naczytałem i na testowałem to najmniej szumu daje najprostsza forma, plane z czterech werteksów = minimum szumów. Gdybyś przesiadł się na maxwell 1,6 minoł byś pare bugów, troche zyskał na czasie i wyprubował wspaniałą funkcje jaką jest multilight :D i jeszcze jedno dlaczego f stop aż 50 ? nie chcesz dof'a ? ale to chyba przesada ja zostawiam jeżeli nie gra większego znaczenia fstop na 5,6 (standard) a jak potrzebuje ostrzej to tak do 8 max 22... choć musze przyznać nie testowałem czy ma to wpływ na ziarno... potem jak nie używasz multilight doregulujesz światło przez iso i shutter, które raczej nie mają znaczenia co do jakości chyba że włączysz motion blur to wtedy shutter przy zapuszczaniu rendera decyduje o tym ile ma być rozmycia. tyle odemnie, i ja stawiam na to że skomplikowane geometrie emiterów szumią, tak samo jak światło przechodzące przez szkło z dyspresją czy obiekty sss
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto