Gość Surface Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 Witam, Od jakiegoś czasu „bawię się” Maxwellem 1.5 W 3dmax 9. Jestem dość początkujący i choć przeczytałem już chyba wszystko na tym forum to muszę w końcu poprosić o pomoc, ponieważ pomimo kolejnych godzin spędzonych w Maxwellu nie mogę przeskoczyć pewnych rzeczy. Jest problem przede wszystkim ze światłem, ale właściwie to ze wszystkim – mówiąc ogólnie to z tym, aby moja scena wyglądała w końcu realistycznie jak na Maxwella przystało. Ale po kolei… Oto moja scena: I generalne ustawienia: Czas: ok. 6,5 godz. SL: 20 F-Stop: 50 Shutter Speed: 25 Film ISO: 250 Materiały: Nr. 1: Nr. 2: Nr. 3: Nr. 4: Nr. 5: Światło: Nr. 1: Emitter -FL 65W Mid Color Type: RGB Emission Color: 255, 255, 255 (Biały) Watts: 5000 Efficacy: 250 Nr. 2: Takie jak wyżej... Nr. 3: Emitter -FL 65W Mid Color Type: RGB Emission Color: 255, 255, 255 (Biały) Watts: 200 Efficacy: 50 No i dodatkowo: Sky Dome jako Environment na zewnątrz. Intensity: 2,0 Tu leży główny problem. W tej chwili świeci plane na podłodze (nr. 1) oraz Sky Dome. Chciałem, aby świecił także drugi plane (nr. 2) w suficie w tej szczelinie, ale, pomimo, że umieściłem go tam to nic nie daje - dalej nie świeci. Wymodelowałem nawet jarzeniówkę i umieściłem ją w tej szczelinie i dalej nic. Nie wiem o co chodzi, ale wszelkie próby zaświecenie w tamtym miejscu dwóch emiterów nic nie dały. Co więcej jest jeszcze światło w środkowym pasie (nr. 3) pomieszczenia pod plastikowym panelem – jako szereg jarzeniówek. On także teraz nie świecą. Co prawda udawało mi się je zaświecić, ale wtedy cała reszta poza Sky Dome nie chciała świecić. Nie wiem co robić – to chyba nie możliwe żeby mogły tylko dwa naraz świecić. Poza tym cała scena pozostawia wiele do życzenia. Przecież lustra, które wisi nad umywalką właściwie nie ma - i też nie wiem dlaczego - ustawienia ma chyba dobre no i ma si e w nim co odbić bo druga strona jest wymodelowana. Dlatego czekam na wszelkie uwagi, wskazówki i wszelką krytykę. Zmiany będę wprowadzał i na bieżąco umieszczał w temacie. Z góry dziękuje.
zdeno Napisano 26 Maj 2008 Napisano 26 Maj 2008 Sprawdź czy NORMALNE meshy emiterów patrzą w dobrą stronę (czyli czy są buźkami zwrócone do wnetrza), ale prawdopodobnie nie to jest problemem. W ustawieniach emiterów są duże rozbieżności w MOCY światła. Jeżeli jeden emiter ma 5000 wat przy Wydajności 250 a drugi tylko 200 przy wydajności 50 to możliwe że on świeci , tylko tego świecenie nie widać. Tak samo jest przy skydome (to bardzo mocne światło). Sprawdź te parametry. Najlepiej ustaw dla WSZYSTKICH świateł ten sam materiał emitera i sprawdź czy to nie jest ten problem. Mozesz też włączyć MULTILIGHT i pośmigac suwaczkami aby sprawdzić czy to coś pomoże. Jeżeli to nie pomoże to coś nie tak jednak z geometrią. Co do tego lustra to jest to lustro trochę oszukane. Jedna z jego warstw BSDF to ghost czyli takie drobne oszustwo .Możesz stopień przezierności zmieniać poprzez WEIGHTS BSDFa, lub zmień materiał na prawdziwą szybę i sprawdź czy coś Ci się pojawi. Duża ilość materiałów gładkich jak łysina, szyb i polypropylenów daje mnóstwo ziarna. Przerenderuj scenę z wyłączoną CAUSTIC to może się szybciej bedize odziarniać . Bo jeżeli przy SL20 taka kaszka jest to dużo się z tego nie da wycisnąć. Unikaj też jak ognia emiterów ZA szybami czy plastikami. walcz jak lew
Gość Surface Napisano 27 Maj 2008 Napisano 27 Maj 2008 Wielkie dzięki zdeno!!! Jak to wszystko sprawdzę to wrzucę tu efekty.
Gość Surface Napisano 28 Maj 2008 Napisano 28 Maj 2008 Cholera...jeszcze jest nie dobrze. Co do tego światła to zdeno miałeś rację to była wina geometrii. Natomiast dalej nie mogę się pozbyć ziarna... Wyłączyłem Direct Caustics i Indirect Caustics. Przełączyłem na Physical Sky i wywaliłem resztę emitterów. No i... To po 4 godzinach... A to po 13 godzinach... http://farm4.static.flickr.com/3190/2531141065_df244e954b_o.jpg SL: 13.72 Time Passed: 13 godz. Benchmark: 5.32 Film ISO: 1500 Shutter: 10 Output Size: 800x600 No i dalej to lustro nie jest lustrem. Zmieniałem WEIGHTS BSDF, ale to nic nie daje. Czy ktoś wobec tego może mi podać ustawienia takiego lustra? Z góry dziękuje za pomoc.
lobohome Napisano 28 Maj 2008 Napisano 28 Maj 2008 jezeli swiatlo Maxwella dziala tak jak w rzeczywistosci ... i tak samo kamera .... to zirno bedziesz mial nawet przy ISO 400 ... a co dopiero mowic o 1500 ... daj ISO 100 i podzialaj czasami migawki i przysłona ...
woyt Napisano 29 Maj 2008 Napisano 29 Maj 2008 Parametry lustra: reflectance (0) : ustawa kolory na biały, biały reflectance (90) : biały transmittance : czrny, czarny Attenaution distance: 1 Nd: 100 Co do światła. Propunuje zapodac do tego dużego przeszklenia po lewej stronie plane i "ubrać" go emiterem o słabej mocy, tzn.takiej by oswietlilo Ci pomieszczenie, ale nie przepaliło go i nie zdominowało emiterów po prawej stronie. Surface, na jakim sprzecie pracujesz? po 13h takiej rozdzielki powinieneś mież żylete. Pozdrawiam
Gość Surface Napisano 29 Maj 2008 Napisano 29 Maj 2008 lobohome i woyt - dzięki za pomoc! Teraz spróbuje wprowadzić zmiany, które sugeruje woyt. A co do sprzętu - to taki przeciętny: Procesor: AMD Athlon XP 2600+ 2.14 GHz, 1,50 GB RAM Karta Graficzna: NVIDIA GeForce 7300 GT
zdeno Napisano 30 Maj 2008 Napisano 30 Maj 2008 - ISO w maxwellu nie ma wpływu na poziom ziarnistości tak jak w realnej fotografii (tego by jeszcze brakowało ;). - Trochę brutalna prawda ale sprzęt do maxwella trochę za słaby. Siadanie do tego silnika bez Q6600 minimum to samobójstwo popełniane w bardzo bardzo powolny sposób. - Co do lustra to nie zaczaiłem od razu o co chodzi ;) myślałem, że one ma być trochę przezroczyste ;) sorry za wprowadzenie w błąd. Ustawienia WOYTa na pewno pomogą - dodam tylko od siebie że ROUGHNESS powinien być 0 aby była perfekcyjnie gładka powierzchnia. - zamiast renderować całość , to wyrenderuj region o wielkości np.128X128 w jakimś newralgicznym miejscu sceny i zobacz jak się odziarnia np. przy SL > 16 bo szkoda czasu na takie PRERENDERY całości na niezbyt szybkim sprzęcie - unikaj koloru białego w REFLECTANCE 0 - bo to oznacza, że całe światło jes odbijane i krąży po scenie w nieskończoność . Staraj sie zachować wielkości RGB poniżej 242 , w realnym świecie zawsze występuje jakieś pochłanianie światła. - przy tego rodzaju materiałach (szkło, polypropyleny) będzie ziarno do bardzo dużych SL
Luqas87 Napisano 18 Czerwiec 2008 Napisano 18 Czerwiec 2008 ja bym dołożył jeszcze moje 5 gr co do tego szumu, z tego co się doczytałem to kolega "wymodelował" jarzeniówke ? i tak z tego co się naczytałem i na testowałem to najmniej szumu daje najprostsza forma, plane z czterech werteksów = minimum szumów. Gdybyś przesiadł się na maxwell 1,6 minoł byś pare bugów, troche zyskał na czasie i wyprubował wspaniałą funkcje jaką jest multilight :D i jeszcze jedno dlaczego f stop aż 50 ? nie chcesz dof'a ? ale to chyba przesada ja zostawiam jeżeli nie gra większego znaczenia fstop na 5,6 (standard) a jak potrzebuje ostrzej to tak do 8 max 22... choć musze przyznać nie testowałem czy ma to wpływ na ziarno... potem jak nie używasz multilight doregulujesz światło przez iso i shutter, które raczej nie mają znaczenia co do jakości chyba że włączysz motion blur to wtedy shutter przy zapuszczaniu rendera decyduje o tym ile ma być rozmycia. tyle odemnie, i ja stawiam na to że skomplikowane geometrie emiterów szumią, tak samo jak światło przechodzące przez szkło z dyspresją czy obiekty sss
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się