Napisano 11 Czerwiec 200816 l Witam. Od kilku dni próbuję wymodelować kanały do gry. Problem mam ze skrzyżowaniami tak jak jest tu: W jaki sposób połączyć dwie rurki aby zrobić takie tunele, w których będę mógł się poruszać w grze? Jaką metodą? Macie jakieś pomysły? Pozdrawiam.
Napisano 11 Czerwiec 200816 l no metoda jest prosta, modelujesz segmenty, np. ściana,podłoga, sufit, i narożniki wewn. i zewn. Potem z tego składasz dowolny system korytarzy
Napisano 11 Czerwiec 200816 l Autor Ehh ale i tak z tego nic nie wiem.... Jak zrobić takie przejście... Jestem amatorem wiec proszę o dokładną pomoc... Potem z tego składasz dowolny system korytarzy I co mam z tego wiedzieć....
Napisano 11 Czerwiec 200816 l I co mam z tego wiedzieć.... to sie zwie "workflow" Metoda na modelowanie tuneli(i nie tylko) do gier (i nie tylko) zwie sie "polymodeling". Mase informacji o tym na sieci oraz w helpie programu. Obrazek ktory zalaczyles jest dosc maly, ale mam wrazenie ze masz tam duuuuzo za duzo polignow jak na model do gry, moze warto bylo by tez poczytac o zasadach modelowania do gier?
Napisano 11 Czerwiec 200816 l Wszystko składasz jak z klocków. Robisz dwa klocki i z nich składasz korytarze. Wyobraź sobie że korytarz o wysokości 2mi szerokości 2m i długości 2 metry to taki box tylko że ma wywaloną ściankę z przodu i ściankę z tyłu taki przekrój korytarza. Robisz sobie takiego boxa i później clonujesz go wielokrotnie (kopiujesz i wklejasz albo przesuwasz trzymając shift). Spójrz teraz w róg pokoju, to jest narożnik :) czyli (w przekroju) box z dwiema sąsiednimi ściankami wywalonymi. Teraz jak przystawisz do korytarza taki narożnik to powstanie Ci zakręt. Edytowane 11 Czerwiec 200816 l przez Ex3
Napisano 11 Czerwiec 200816 l Autor 1. Ten obrazek jest z google i chce tylko pokazać o co mi chodzi... 2. Wiem jakie są zasady modeli do gier bo już wiele wsadziłem w GTA 3. Ja nie chcę robić korytarzy... Proszę powiedzieć jak połączyć dwa cylindry lub tuby aby szło chodzić w środku.... 4. A może ktoś by nakręcił filmik jak ktoś robi takie rzeczy :P
Napisano 11 Czerwiec 200816 l Koledze chyba chodiz o wytłaczanie takich..."dziur" Najprościej było by zapoznac się z funkcjami boolean i mu podobnych...