Veron Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 Witam. Od kilku dni próbuję wymodelować kanały do gry. Problem mam ze skrzyżowaniami tak jak jest tu: W jaki sposób połączyć dwie rurki aby zrobić takie tunele, w których będę mógł się poruszać w grze? Jaką metodą? Macie jakieś pomysły? Pozdrawiam.
Ex3 Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 no metoda jest prosta, modelujesz segmenty, np. ściana,podłoga, sufit, i narożniki wewn. i zewn. Potem z tego składasz dowolny system korytarzy
Veron Napisano 11 Czerwiec 2008 Autor Napisano 11 Czerwiec 2008 Ehh ale i tak z tego nic nie wiem.... Jak zrobić takie przejście... Jestem amatorem wiec proszę o dokładną pomoc... Potem z tego składasz dowolny system korytarzy I co mam z tego wiedzieć....
mirach Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 I co mam z tego wiedzieć.... to sie zwie "workflow" Metoda na modelowanie tuneli(i nie tylko) do gier (i nie tylko) zwie sie "polymodeling". Mase informacji o tym na sieci oraz w helpie programu. Obrazek ktory zalaczyles jest dosc maly, ale mam wrazenie ze masz tam duuuuzo za duzo polignow jak na model do gry, moze warto bylo by tez poczytac o zasadach modelowania do gier?
Ex3 Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 (edytowane) Wszystko składasz jak z klocków. Robisz dwa klocki i z nich składasz korytarze. Wyobraź sobie że korytarz o wysokości 2mi szerokości 2m i długości 2 metry to taki box tylko że ma wywaloną ściankę z przodu i ściankę z tyłu taki przekrój korytarza. Robisz sobie takiego boxa i później clonujesz go wielokrotnie (kopiujesz i wklejasz albo przesuwasz trzymając shift). Spójrz teraz w róg pokoju, to jest narożnik :) czyli (w przekroju) box z dwiema sąsiednimi ściankami wywalonymi. Teraz jak przystawisz do korytarza taki narożnik to powstanie Ci zakręt. Edytowane 11 Czerwiec 2008 przez Ex3
Veron Napisano 11 Czerwiec 2008 Autor Napisano 11 Czerwiec 2008 1. Ten obrazek jest z google i chce tylko pokazać o co mi chodzi... 2. Wiem jakie są zasady modeli do gier bo już wiele wsadziłem w GTA 3. Ja nie chcę robić korytarzy... Proszę powiedzieć jak połączyć dwa cylindry lub tuby aby szło chodzić w środku.... 4. A może ktoś by nakręcił filmik jak ktoś robi takie rzeczy :P
CzAk1 Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 Koledze chyba chodiz o wytłaczanie takich..."dziur" Najprościej było by zapoznac się z funkcjami boolean i mu podobnych...
Rekomendowane odpowiedzi