Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

o, jest na czym oko zawiesić. mam jedno zastrzeżenie. wydaje mi się, że kości są bardziej matowe.

 

co do włosów w miotle to mam obecnie ten sam problem, tylko, że ja chciałem zrobić trawę. Max się co prawda nie wywala, ale renderuje same cienie ;/ w innych plikach włoski renderuje normalnie. nie mam pojęcia jak to rozwiązać :/

 

a co do błędu, to pewnie pamięć. zawsze tak mam tuż po tym, jak mi mental oświadczy, że mam za mało pamięci i moge zapomnieć, że cokolwiek wyrenderuję ;p

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do modeli Kwadratowość, kółkowatość regularność. Wszystkie modele są zbyt idealne np. stół - blat z drewna to powinno być nieźle poobdzierane na krawędziach. Włazy z drewna podobnie.

Napisano

Cześć.

 

Carlosss dzięki za pomoc:D

 

Kościak jest już bardziej matowy:) wydaje mi się że tak może być... a Wy co sądzicie?

 

Co do drewna to już je troszku "pośrupałem":D

 

Zrobiłem jeszcze kilka renderów ale włosy nie dały za wygraną więc musiałem załatwić to inaczej... usunąłem miotłę bo w końcu po grzyba komu łysa miotła...

jako że trochę pusto się bez niej zrobiło postanowiłem wmontować w ścianę schowek na trupa:D

 

Zamierzam wprowadzić już tylko takie końcowe przeróbki i zabrać się za ustawienia renderu. Proszę podajcie mi co powinienem jeszcze wg. Was zmienić a ja niedługo wrzucę screeny studia i konfig. światełka:)

 

acc04c0d51d19ec5.jpg

Napisano (edytowane)

OK.

 

Ten post piszę dlatego że chciałbym prosić was o pomoc w ustawieniu renderu. Liczą się dla mnie każde wskazówki.

 

 

Zaczynam opisywać scenę:)

 

 

Rendery które dodałem na forum w ostatnim czasie są efektem pracy light tracera.

Wybrałem go ponieważ na poczatku wykonałm dwa rendery (mental i tracer) aby mieć jakieś porównanie i uznałem render tracerowski za przyjemniejszy.

Skonfigurowałem je (mentala i tracera) metodą prób i błedów (kierująć się tym aby obraz był czysty i wyraźny).

Tutaj chciałbym zadać wam pierwsze pytanie, który z renderów Wy wybralibyście do wyrenderowanie tej sceny? (pamiętając że mam tylko 2 podstawowe do wyboru).

 

 

A oto screen studia:)

a6bf3fc15c68a926.jpg

 

 

Na scenie ("w" żarówce) znajdują się dwa światła: Skylight oraz omni.

Skylight ponieważ uznałem (poprzez obserwację:D ) że nie ma sensu zapuszczać tracera bez skylighta na scenie.

Natomiast omni umieściłem w scenie dlatego że sam skylight nie czyta bumpów;/

 

Poniżej wrzucam konfiguracje skylighta oraz omni'ego. Proszę opiszcie mi chociaż tak z grubsza te opcje lub podajcie jakiś link jeżeli ktoś już je opisał:)

 

04af4d6fde79ae17.jpg

 

fb834d8f8039c1f7.jpg

 

 

A oto ustawienia renderu (prośba jak wyżej- przetłumaczenie chociaż tych najistotniejszych parametrów):

 

Renderer

11ea66d7dc1074a0.jpg

 

Raytracer

da4864541f92bb61.jpg

 

Common

9555771116621eda.jpg

 

Advanced lighting

2f1a413cf3df59aa.jpg

 

 

Liczę na Waszą pomoc:)

Edytowane przez wogrodnik
Napisano

Za mało ostre:( wcześniej były zbyt ostre...

zmieniłem to renderując scenę po kolei na każdej z opcji w "General Parametrs" w ustawieniach światła omni i wybrałem Area Shadows...

jest inny sposób na zmianę ostrości cieni?;/

Napisano

przede wszystkim zmień silnika renderujący na mental raya lub vraya i ewentualnie użyj takie coś co się zwie GI, zaszkodzić nie zaszkodzi a tylko pomoże.

 

oświetleniowo praca nie powala. mdłe to wszystko, jednostajne i bardzo nieciekawe.

 

potrzebne są kontrasty i jakieś światło kierunkowe... do tego jakieś niebieskawe ambientowe światełko tak jak na filmach w nocy. stwórz klimat a nie wstawiaj na pałę omni licząc, że reszta wylezie z silnika renderującego.

 

obejrzyj sobie dowolną nocną scenę w jakimkolwiek filmie. masa niebieskawego światła, kilka kierunkowych wytyczających mocne punkty obrazu... ech... po protu nie rób z tego mydła tylko popracuj nad klimatem.

 

a dodanie hair&fur do tego typu sceny to lekka przesada. zwykła tekstura wystarczy, ewentualnie powstawiaj tam oteksturowane cylindry i też przejdzie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Heh rozbawil mnie widok skyja idealnie na zarowce xD wiesz sky obojetnie gdzie wstawisz i w jakim kierunku to nie ma znaczenia to jest tylko ikonka a swiatlo idzie z wirtualnej kopuly otaczajacej twoja scene. Co do ligh tracera a mental to wiadomo ze mental lepszy wiec przejdz na dobra strone mocy. Co do miekich cieni to mozna je uzyskac na wiele sposobow ale jesli wezmiesz sie za mentala (tak mysle :P) to nastawiasz na raytraced shadow (tak wiem wydaje sie ze one tworza ostre cienie ale...) i jakosc cieniu uzyskujesz przez rozmiar swiatla powierzchniowego a parametrach area parametrs (mr omnie i mrspot). Gdy dasz duza powierzchnie swiatla np typu rectangle to cienie beda bardziej miekie i zarniste (ziarnistosc zmniejszysz dodajac wiecej sampli w parametrach swiatla). Jak czegos jescze nie wiesz to pytaj.

Napisano (edytowane)

Dzięki za wskazówki:) kończę już ten projekt... wydaje mi się już nic z niego nie wyciągnę... następną wizę będę dłubać na wzór istniejącego pomieszczenia żeby łatwiej było uzyskać fotorealizm:) nastawiam się na mentala jeżeli twierdzicie że jest lepszy to na pewno coś w tym musi być:) dzięki za pomoc w realizacji tego projektu:) troszku się przy nim nauczyłem:) pozdrawiam:)

Edytowane przez wogrodnik
Napisano

Mental lub Vray.

Poczytaj o obu tych silnikach i zadecyduj. Walka między zwolennikami każdego z nich jest zażarta i odwieczna.

 

Ja to nie wiem, czy do wizek mental lepszy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności