Skocz do zawartości

Animacja flagi w 3dsmax

Gość bartolomeusz84

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartolomeusz84

Witam. Jestem początkujący, w formie ćwiczenia, chciałem zrobić sobie animację flagi z tego tutoriala, ale nie wiem dlaczego nie działa mi. Oto link do tutoriala: http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Flag-Animation-With-Cloth/34953

Jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc prześlę, plik z nie działającą flagą. Jestem ciekawy co jest nie tak. Tam w tym tutorialu w punkcie 3 na fotce widać, że między patykiem a flagą są takie czerwone kropki, mnie nic takiego nie wychodziło. Może to jest jakieś połączenie flagi z patykiem a u mnie go nie ma dlatego to nie działa? Mam jeszcze pytanko, jak w fazie końcowej, bo tego w tutorialu nie opisują, podłożyć jakąś bitmape pod flagę, żeby ta flaga nie była taka nijaka ;-). Prosiłbym o opisanie krok po kroku. Pozdrawiam i proszę o pomoc.

• Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

to nie czewone patyki tylko zaznaczone vertexy!!!

żeby ci się pojawiły klikasz na ten plus w kwadracie obok modyfikatora clotch

rozwija się i tam klikasz na grup, teraz widzisz na fladze niebieskie vertexy, zaznacz te koło kija (zrobią się czerwone) dalej klikasz make grup a puźniej surface i klikasz na patyk, teraz spowrotem na to grup żeby wyjść z grupy...

tak poleciałem troche z pamięci... nie chce mi się czytać teog tutka ale...

wyprzedzając pozostałe pytania to tak musisz jeszcze dodać deflektor wiatru i puźniej go przypisać żeby powiewała, no i ustawić fladze wszystko tak jak w tutku... pokombinujesz i zrobisz, to jedna z łatwiejszych żeczy w maxie...

co do texwtury to naciśniej m pojawi się material editor wybierz jedną kulke obok diffius kliknij na kwadracik wybierz bitmap znajdź texture i ok teraz pzeciągnij kulke na flafe i gotowe, żeby zobaczyć efekt wciśnij biało niebieską szachownice lub wyrenderuj...