olala.p Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 Witam! jestem tu nowa:) mam pytanie dotyczące materiałów. aktualnie korzystam z 3dmax8. niestety nie mam do niego blibliotek materiałow co mialam w maxie6. i tam byly rozne rodzaje, w tym plastik. robie render wnętrza i potrzebuje nałożyc na szafki taki wlasnie material a pojecia nie mam jak to osiagnac bez gotowego. prosze o pomoc :)
Plastique Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 :> najlepiej jakbys napisala jakiego renderera używasz, w tedy dużo łatwiej było coś konkretnego powiedzieć.
olala.p Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 mhm.....jakiego renderera używam......normalnie w maxie daje render i tyle. mam nadzieje ze nie wyszlam na tottalnego laika ale nie za bardzo wiem co mma odpowiedziec :) nie uzywam vray`a a nic innego.
Plastique Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 No to w takim razie wcisnij "M" na klawiaturze, i zacznij merdać tymi ustawieniami to dobry początek. Pamiętaj tylko żeby były jakieś punkty światła bo inaczej nic się w tym plastiku nie będzie odbijać. Jak już się nimi pobawisz to na pewno będziesz miała kilka innych pytań. Napisz je w tym wątku. [edit] acha i zdaje się że nazwa wątku jest nie zgodna z regulaminem, dział też nie wiem czy najlepszy wybrałaś.
olala.p Napisano 23 Czerwiec 2008 Autor Napisano 23 Czerwiec 2008 dzieki :) bede z tym walczyc. a co do nazwy i lokalizacji...mam to zmieniac jakos, przenosic?
tweety Napisano 23 Czerwiec 2008 Napisano 23 Czerwiec 2008 hej olala.p, wątek ten przeniosę do działu rendering. postaraj się też nazywac watku bardziej precyzyjnie np: "Nie umiem zrobić materiału plastiku", albo "Problem z plastikiem w 3ds max". Dzięki temu ktoś kto będzie póxniej szukał odpowiedzi na takie samo pytanie, znajdzie je i nie będzie musiał zakładać nowego watku na forum. Pozdrawiam tweety
Mr. J Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Jeśli przestawisz renderer na mental ray, to będziesz mogła chyba z materiałów wybrać Architectural a tam sa różne gotowe ustawienia dla drewna, szkła, plastiku itd...
Temporal Napisano 25 Czerwiec 2008 Napisano 25 Czerwiec 2008 Nie sztuka jest wziasc sciagnac gotowce do vray'a czy uzywac presetow w mentalu poprostu trzeba samemu parametry dobierac tak by uzyskac zadany efekt. Wiec taka ogolna rada jak stworzyc plastik to: dac jakiegos reflecta i mala wartosc glossines (przewaznie plastik ma zblurowane odbicia) i tyle w mentalu mozna sie jeszcze fajnie pobawic krzywa brdf by miec moc odbic zaleznych od kata patrzenia. Dodam jeszcze ze w scanline to troche gorzej z blurowanymi odbiciami no chyba ze czegos nie wiem wkoncu od dawna nie tykam tego rendera :P.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się