Skocz do zawartości

Teksturowanie - pliki png na obiektach


belialek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Do tej pory jedyne co robilem w maksie to modelowanie prostych rzeczy, do wykonczenia przed renderem uzywalem tylko gotowych materialow ktore pozbieralem z neta :) teraz korzystajac z wolnej chwili zrobilem sobie model dysku twardego, i chcialbym dodac naklejke. przygotowalem sobie plik png z przezroczystym tlem i za bardzo nie wiem co dalej... w edytorze materialow kliknalem w przycisk diffuse -> bitmap i wybralem tego png. stworzylem plane, i wrzucilem ten material pierwsza rzecz jaka mnie zaniepokoila, to fakt iz zamiast przezroczystego tla mam jednolite biale... wlaczylem render i otrzymalem cos takiego:

 

 

316583845f3f11497cd576aad826da86801b5a157129.jpg

 

co dziwne, w viewportach wszystko wygladalo normalnie (tzn byly napisy na naklejce) a tu takie cos...

 

a tak sama naklejka wyglada:

 

316600bca7e500531dd0295c855024b82c3c9784912.png

 

moglby mi ktos podpowiedziec gdzie popelnilem blad?

 

druga sprawa... czy jezeli chce dodac jakis obrazek (tak jak tu naklejke) to musze stworzyc nowy obiekt? bo jezeli nie dodalbym tego plane'a i wrzucil obrazek bezposrednio na obudowe, to zniknie mi stalowy material, co oczywiscie nie jest pozadane :) a nie zawsze miejsca w ktorych chcialbym umieszczac obrazki sa plaskie (np zastanawia mnie jak bym mogl zrobic naklejke na tym przetloczeniu obudowy...)

 

z gory dziekuje za pomoc i pozrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

czy jezeli chce dodac jakis obrazek (tak jak tu naklejke) to musze stworzyc nowy obiekt?

Nie, multi sub material sie naklada i nadaje odpowiednim polygonom odpowiedni numer ID, ktory odpowiada numerom w slotach.

 

w viewportach wszystko wygladalo normalnie (tzn byly napisy na naklejce) a tu takie cos...

Jak w viewporcie jest tak jak powinno byc to jedyne co mi przychodzi do glowy to ze dales za duze reflekty, pewnie dlatego za duze, ze to jest na materiale metalowej czesci dysku...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności