Skocz do zawartości

modelowanie chodnika - problem z materialem Mental Ray


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

witam. ostatnio chcialem zrobic chodnik ktory patrzac z gory prezentowalby sie w ten sposob

 

posadzkaac2.jpg

 

Zeby to zrobic nie chcialem modelowac betonowych czesci itp. postanowilem wykorzystac mapy .

Moj problem jednak polega na tym ze uzywjac materialu mental ray do zrobienia trawy wg tego tutorialu

[url]http://www.jeffpatton.net/MR_Grass_Displacement.htm[/url]

nie moge znalezc odpowiednika opacity w mapach materialu mental ray.

w takim razie chcialem sprobowac przez material composite i polaczyc trawe ze standardowym materialem z nalozona teksstura posadzki i obciata przez mape opacity. konfiguracja materialu composite wygladala tak

ustawbl7.jpg

 

od gory pierwszy slot zawiera standardowy mateiral bez niczego

pozniej slot z trawa zrobioina w mental ray material

i na koniec tak jak mowilem zrobiona betonowa posadzka. ogolnie material wygladal niby dobrze

 

matty3.jpg

my.php?image=matty3.jpg

 

tyle ze po wyrenderowaniu nie byl widoczny efekt displacement.

 

rendermu9.jpg

 

 

jesli ktos wie jak to zrobic prosze o podpowiedz. albo niech mi ktos powie gdzie jest odpowiednik opacity w mental ray , albo jak w materiale arch&design wstawic height displacement. albo niewem . kurde brak mu juz pomyslu.

czekam na propozycje.

 

endjq0.th.jpg

 

ok niby mi sie udalo . stworzylem mapy specjalnie pod displacement i diffus.e efekt jest taki w sumie jak chcialem ale mimo wszystko chcialbym wiedziec gdzie w materiale menntal ray'a jest odpowiednik opacity ?

my.php?image=rendermu9.jpg

Edytowane przez psychool
chodnik , opacity , displacement , mental, ray
  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Days




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności