Napisano 5 Lipiec 200816 l Witam! Bardzo pilnie potrzebuję pomocy przy obiektach obracający się przez cały czas trwania animacji. Wygląda to tak, że pracuję nad animacją modelu tokarki CNC i chcę pokazać jak wygląda praca takiej maszyny. Ruch narzędzi poruszających się w dwóch osiach już mam, do szczęścia potrzebuję jeszcze tylko wiedzieć jak w 3ds max'ie zmusić obiekt, w tym wypadku zwykły cylinder robiący tymczasowo za głowicę wrzeciona, żeby obracał się wokół jednej osi ze stałą prędkością przez np. 2 minuty (przez taki czas będzie widoczny w kadrze kamery). Domyślam się, że akurat w tym Curve Editor mi nie pomoże, prędzej mu się skala skończy... :) Proszę o radę, gdybym miał więcej czasu wgryzłbym się w różne helpy i pewnie w końcu bym to znalazł, ale jest to projekt na wczoraj i liczę na małą podpowiedź bardziej doświadczonych... Dzięki i pozdrawiam!
Napisano 5 Lipiec 200816 l Akurat Curve Editor ci pomoze :) Ustawiasz sobie animacje obiektu jak ci wygodnie. Np obrot o 360 stopni od klatki 0 do 30. Potem w curve editor wybierasz ostatni klucz tego co ma sie powtarzac. Klikasz menu Controller, w nim Out of Range types i wybierasz Relative repeat. pozdrawiam mirach
Napisano 5 Lipiec 200816 l dwa klucze na początku i na koncu obrót między nimi i w curve editor zmieniasz te klucze na linear żeby była stała prędkość
Napisano 5 Lipiec 200816 l Działa! Właśnie o to mi chodziło, jeszcze tylko zmienię tangentsy kluczy i będzie się równiutko obracać przez całą długość filmu. Dzięki za pomoc! Edytowane 5 Lipiec 200816 l przez h3lmans
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto