Gość h3lmans Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 Witam! Bardzo pilnie potrzebuję pomocy przy obiektach obracający się przez cały czas trwania animacji. Wygląda to tak, że pracuję nad animacją modelu tokarki CNC i chcę pokazać jak wygląda praca takiej maszyny. Ruch narzędzi poruszających się w dwóch osiach już mam, do szczęścia potrzebuję jeszcze tylko wiedzieć jak w 3ds max'ie zmusić obiekt, w tym wypadku zwykły cylinder robiący tymczasowo za głowicę wrzeciona, żeby obracał się wokół jednej osi ze stałą prędkością przez np. 2 minuty (przez taki czas będzie widoczny w kadrze kamery). Domyślam się, że akurat w tym Curve Editor mi nie pomoże, prędzej mu się skala skończy... :) Proszę o radę, gdybym miał więcej czasu wgryzłbym się w różne helpy i pewnie w końcu bym to znalazł, ale jest to projekt na wczoraj i liczę na małą podpowiedź bardziej doświadczonych... Dzięki i pozdrawiam!
mirach Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 Akurat Curve Editor ci pomoze :) Ustawiasz sobie animacje obiektu jak ci wygodnie. Np obrot o 360 stopni od klatki 0 do 30. Potem w curve editor wybierasz ostatni klucz tego co ma sie powtarzac. Klikasz menu Controller, w nim Out of Range types i wybierasz Relative repeat. pozdrawiam mirach
kukua Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 dwa klucze na początku i na koncu obrót między nimi i w curve editor zmieniasz te klucze na linear żeby była stała prędkość
Gość h3lmans Napisano 5 Lipiec 2008 Napisano 5 Lipiec 2008 (edytowane) Działa! Właśnie o to mi chodziło, jeszcze tylko zmienię tangentsy kluczy i będzie się równiutko obracać przez całą długość filmu. Dzięki za pomoc! Edytowane 5 Lipiec 2008 przez h3lmans
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się