Skocz do zawartości

Siatka obiektu i Smooth + Highlights


Gość Michal_cirrus

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Michal_cirrus

Witam Serdecznie,

 

Od niedawna zacząłem pracować w 3d max i mam problem. Korzystając z tutoriali zrobiłem sobie plane z grafikami, które pomogą mi w modelowaniu. Jak na razie w każdym z nich pisze żeby użyć opcji Smooth + Highlights aby były widoczne w wszystkich oknach. Następnie przechodząc do modelowania używam Cylinder albo Box i tutaj mam problem. W wszystkich oknach wszystkie bryły są pełne i nie wiem jak zrobić aby w np. oknie top bryła była tylko jako siatka bo nie widzę co jest na plane który mam do pomocy.

Jeszcze mam pytanie czy ktoś posiada tutorial, w którym jest pokazane jak stworzyć siatkę kawałek po kawałku. Mam tutaj na myśli tworzenie ręcznie kolejnego kwadraciku, na filmach w portalu na youtube jest to cały czas wykorzystywane. Padają tylko krótkie hasła typu „teraz modelujemy” i cyk, cyk, cyk i gotowe. Ja próbowałem za pomocą linii tylko jak zamknę linię to już nie mogę do niej nic przyczepić.

 

Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Wiec co do wyswietlania danego trybu w oknach to klikasz prawym przyciskiem na napisie np Left, Front (co tam akutalnie masz) i wybierasz sobie wireframe jesli ma byc siatka sama, higlight shadow jesli chcesz miec pelne z cieniowaniem itp. Co do tworzenia siatki obiektu z kwadracikow jak mowisz no to wiele sposobo jest np tworzysz plane'a o segmentach 1x1 i konwertujesz to ne editable poly teraz wybierasz tryb edge zaznaczasz jakis i wciskasz przycisk extrude badz wduszasz shift i narzedziem move wyciagasz to krawedz. Oczywiscie mozna tak samo dobrze postawic boxa przekonwertowac na poly i pozniej narzedziem connect badz cut ciac model i przesuwac nowo powstale polygony,edge czy vertexy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michal_cirrus

To dalej nie rozwiązuje problemu, zrobiłem wszystko jak pod tym linkiem:

potem robię boxa i zakrywa mi całe te plane i nic nie widzę, więc po co mi w takim razie to? Jak ustawię wireframe to wszystko się zamienia na siatkę a te plane ma zostać z teksturą. Wiem że niejasno piszę i trudno mnie zrozumieć, chodzi mi o to aby plane było z teksturą a obiekt który modeluje z samą siatką.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Michal_cirrus

Tak, wiem o tym. Jak by mi to działało to by nie było problemu, ale gdy ustawiam opacity to obojętnie jaką bym nie ustawił wartość moje elementy zamiast robić się przezroczyste to zmieniają kolor na szary i potem już nic nie mogę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzieś tam w konfiguracji viewportu jest przełączniczek do wyświetlania przezroczystości o różnej jakości, ale może to też być wina karty graficznej. zmień sterownik wyświetlania z direct3d np. na openGL i obadaj czy nadal występuje problem z przezroczystością . no chyba, że problem rozwiązany i nie przeszkadza Ci to to nie trza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności