Gość Michal_cirrus Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Witam Serdecznie, Od niedawna zacząłem pracować w 3d max i mam problem. Korzystając z tutoriali zrobiłem sobie plane z grafikami, które pomogą mi w modelowaniu. Jak na razie w każdym z nich pisze żeby użyć opcji Smooth + Highlights aby były widoczne w wszystkich oknach. Następnie przechodząc do modelowania używam Cylinder albo Box i tutaj mam problem. W wszystkich oknach wszystkie bryły są pełne i nie wiem jak zrobić aby w np. oknie top bryła była tylko jako siatka bo nie widzę co jest na plane który mam do pomocy. Jeszcze mam pytanie czy ktoś posiada tutorial, w którym jest pokazane jak stworzyć siatkę kawałek po kawałku. Mam tutaj na myśli tworzenie ręcznie kolejnego kwadraciku, na filmach w portalu na youtube jest to cały czas wykorzystywane. Padają tylko krótkie hasła typu „teraz modelujemy” i cyk, cyk, cyk i gotowe. Ja próbowałem za pomocą linii tylko jak zamknę linię to już nie mogę do niej nic przyczepić. Z góry dziękuje za pomoc, pozdrawiam!
Temporal Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Wiec co do wyswietlania danego trybu w oknach to klikasz prawym przyciskiem na napisie np Left, Front (co tam akutalnie masz) i wybierasz sobie wireframe jesli ma byc siatka sama, higlight shadow jesli chcesz miec pelne z cieniowaniem itp. Co do tworzenia siatki obiektu z kwadracikow jak mowisz no to wiele sposobo jest np tworzysz plane'a o segmentach 1x1 i konwertujesz to ne editable poly teraz wybierasz tryb edge zaznaczasz jakis i wciskasz przycisk extrude badz wduszasz shift i narzedziem move wyciagasz to krawedz. Oczywiscie mozna tak samo dobrze postawic boxa przekonwertowac na poly i pozniej narzedziem connect badz cut ciac model i przesuwac nowo powstale polygony,edge czy vertexy.
Gość Michal_cirrus Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 To dalej nie rozwiązuje problemu, zrobiłem wszystko jak pod tym linkiem: potem robię boxa i zakrywa mi całe te plane i nic nie widzę, więc po co mi w takim razie to? Jak ustawię wireframe to wszystko się zamienia na siatkę a te plane ma zostać z teksturą. Wiem że niejasno piszę i trudno mnie zrozumieć, chodzi mi o to aby plane było z teksturą a obiekt który modeluje z samą siatką. Pozdrawiam!
Robo Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Zaznacz obiekt i naciśnij alt+x wtedy obiekt w viewporcie stanie sie przezroczysty.
Gość Michal_cirrus Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Wielkie dzięki! Dokładnie o to chodziło, ale wynika to czysto z lenistwa. Pozdrawiam!
Temporal Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Mozesz takze nadac na model material z opacity ponizej wartosci 100. To rozwiazanie jest na tyle fajne ze kontrolujesz poziom przezroczystosci.
Gość Michal_cirrus Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 Tak, wiem o tym. Jak by mi to działało to by nie było problemu, ale gdy ustawiam opacity to obojętnie jaką bym nie ustawił wartość moje elementy zamiast robić się przezroczyste to zmieniają kolor na szary i potem już nic nie mogę zrobić.
zdeno Napisano 12 Lipiec 2008 Napisano 12 Lipiec 2008 a gdzieś tam w konfiguracji viewportu jest przełączniczek do wyświetlania przezroczystości o różnej jakości, ale może to też być wina karty graficznej. zmień sterownik wyświetlania z direct3d np. na openGL i obadaj czy nadal występuje problem z przezroczystością . no chyba, że problem rozwiązany i nie przeszkadza Ci to to nie trza
Rekomendowane odpowiedzi