Meksyk_Panie Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 Jeśłi ktoś z was zakumał generowanie displacement maps w zbrushu i jak to dalej w Majce poukładać, to ja bym bardzo prosił o mały tutorial w punktach moze:) Przeleciałem chyba już przez wszystkie dostępne w sieci i jak na razie zaden nie był dobry. Zawsze wyskoczy jakiś błąd. Juz przy włączaniu zbrusha jest zwiecha. Dopiero po wyłączeniu jednego procesora w ustawieniach koligacji pozwala na odpalnie tego softu. Staram się zeby nie było overlapping na UV, siatkę mam dobrą, eksportuję też poprawnie. Ale już w zbrushu to kaszana się robi. Multi displacement 2 mam. Staram sie wyeksportować poprzez menu zplugin, gdzie wyskakuje mi error ze sie niestety nie da. Tu mam jeden tutorial: http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=43264 Ale oczywiście u mnie nie działa:) Wygenerowanej mapy za nic nie mogę przekonwertować na plik .map. No NIE-DA-SIE. I gdzie w shading group danego materiału jest sekcja "shading group attributes". Poza tym ja nie chce importować ileś tam razy "subdividniętego" modelu, bo mi się maja zwiesza. Jest inny sposób?
Tomasz_87 Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 digital tutors ma swietne tutorale na temat sculptingu, wypalaniu displacement map i ladowaniu ich do majki.
Meksyk_Panie Napisano 26 Lipiec 2008 Autor Napisano 26 Lipiec 2008 Dzięki jak się uda to sprawdzę. Jak na razie walczyłem z nagminnie wyskakującymi błedami w obu programach. Jak tylko uda mi się wypocić jakiś konkret to nie omieszkam dać opisu "dla opornych". Bo w sumie to dużo jest tego w sieci, ale jakoś jeszcze mi się nie udało wygenerować ani jednej mapy. Zawsze już przy generowaniu wyskakuje error. Albo jak wygeneruje plik graficzny, to tego potem nie potrafię przekonwertować na .map. Wydaje mi się ze jest to problem źle przygotowanych UV'kach. Dzisiaj może coś po pracy powalczę.
Meksyk_Panie Napisano 27 Lipiec 2008 Autor Napisano 27 Lipiec 2008 Witam Może jakoś lepiej zobrazuje mój problem. Mam taki o model zrobiony w majce. Nie ma żadnego overlapingu, model prosty, sam quady. Nie jestem pewien co do sposobu layoutu UV'ek, tu zrobione opcją planar maping. Exportuje to to (odznaczając grupy) DAlej bazgram w zbrushu. Wychodzi coś takiego: I jak tylko chcę to to wyeksportować(displacement za pomocą multi displacement 2), to niestety dostaje komunikat o błędzie: Domyślam się, że problem tkwi w jakimś jednym banalnym szczególiku, którego cały czas nie widze. Albo po prostu nie do końca zakumałem całą tą zbrushową magię:) Jak ktoś ma jakiś sugstie to proszę o radę. Tu zrobiony model: http://www.savefile.com/files/1691404 Shit, szósta rano. Znowu cała noc w plecy...
Tomasz_87 Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 chcesz wyeksportowac displaceent tak? a wypaliles go przed exportem ?
Meksyk_Panie Napisano 27 Lipiec 2008 Autor Napisano 27 Lipiec 2008 (edytowane) No tak. Backspace nie kasuje literek, cofa stronę... ech... Lotos...kwiat... na tafli...kuRRRW... .... jeziora... Nie wiem czy wypaliłem. Go czy ją? Z chęcią odpowiem, ale ciezko mi odpowiedzieć na pytanie dotyczące tematu którego jeszcze do konca nie pojmuję. Właściwie to Twoje pytanie może być rozwiązaniem mojego problemu :) Po pracy opiszę krok po kroku co robię w zbrushu(bardziej szczegółowo), może dojedziemy do konkretnych wniosków. Strasznie irytuje mnie fakt, że nie mogę znaleźć konkretnego rozwiązania mojego problemu. Znajduję tutoriale, które są albo niekompletne, albo nie na temat. Wiem juz przez to naprawdę sporo na temat zbrusha i majki, ale niestety nie o to mi chodziło:) Jest jeden oficjalny tutek pixologica(chyba), ale idąc krok po kroku zatrzymuję sie właśnie na etapie "kliknij w 'export all' w multi displacement 2", gdzie wyskakuje wiadomy już błąd. Przeinstalować zbrusha może? Gdzie tam czytałem, że ludzie z vistą mają podobne problemy(ja mam xp). Może jest to kwestia zapisywania plików przez zbrush. A raczej praw do tego? Moze winda go blokuje? Albo moze jest to wina wyłączenia jednego rdzenia z koligacji programu? Edit Może jakoś przez Alpha grab(zapis 'ze słuchu' z tutka słaaabej jakości:) ) da sie to zrobić? Ale do złożonych modeli to chyba nie.. Pewnie tylko do tekstur... Edytowane 27 Lipiec 2008 przez Meksyk_Panie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się