Ferdkowaty Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 Witam. Szperając w sieci znalazłem taki oto skrypt na stronie cg academy: dependsOn $Point01 $Point02 rag = (color 100 100 100) dis = (distance $Point01 $Point02) rag.hue = (50-dis) +90 rag.saturation = 255 rag.value = 255 $test_sphere.material.Diffuse = rag [1, 1, 1] Link do skryptu i opisu: http://www.christopher-thomas.net/pages/free_tutorials/tut_scripted_length_color/tut_scripted_color.htm Na końcu autor tego skryptu pisze, żeby w pełni działał trzeba zmienić coś jeszcze, ale nie pisze co trzeba zmienić. Problem jest w tym, że jak za daleko odjedziemy jedną kulą od drugiej to przyjmie ona kolor czerwony, ale jak zmienimy odległość na mniejszą to nie przyjmie koloru początkowego. Czyli skrypt nie działa do końca. Czy ktoś posiada taki działający skrypt? Bardzo proszę o odpowiedź ponieważ na programowaniu ani na pisaniu skryptów nie znam się wogole. Chcę użyć tego skryptu przy animowaniu postaci, jeśli kość się za bardzo rozciągnie to przyjmie inny kolor. Pozdrawiam.
lechoo Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 dependsOn $Point01 $Point02 rag = (color 0 255 0) dis = (distance $Point01 $Point02) rag.hue = (50-dis) +90 rag.saturation = 255 rag.value = 255 $test_sphere.material.Diffuse = rag [1, 1, 1] Wystarczy zmienic poczatkowy kolor w zmiennej rag tak aby nie byl neutralny, inaczej zmiany barwy nie daja zadnego efektu.
Ferdkowaty Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Wielkie dzięki lechoo. Teraz wszystko pięknie działa za wyjątkiem jednej rzeczy. Kolor zmienia się na czerwony dopiero po zmianie na dużą odległość, większą niż odległość początkowa punktu 1 do punktu 2. Chodzi mi o coś takiego, żeby po przekroczeniu tej granicy(punkt1 do punkt2 = np u mnie 50units) kolor od razu zmienił się na czerwony, oraz nie zmieniał koloru początkowego gdy ta odległość jest mniejsza. Jeszcze raz wielkie dzięki.
lechoo Napisano 30 Lipiec 2008 Napisano 30 Lipiec 2008 Moglo by to wygladac tak dependsOn $Point01 $Point02 dis = (distance $Point01 $Point02) if (dis > 50) then rag = (color 100 100 100) else rag = (color 255 0 0) $test_sphere.material.Diffuse = rag [1, 1, 1] Oczywiscie mozesz ustawiac parametry materialu w jakis bardziej elegancki sposob, np. pobierajac je z roznych slotow material editora.
Ferdkowaty Napisano 30 Lipiec 2008 Autor Napisano 30 Lipiec 2008 Nie za bardzo to działa ponieważ gdy kula znajduje się w mniejszej odległości ciągle ma kolor czerwony, a gdy oddalę ją dalej i trzymam wciśnięty klawisz myszki to ma kolor czerwony, jak puszczę to przyjmuje szary. Dla przykładu podaję linka do sceny w której umieściłem skrypt. http://www.wrzuta.pl/pliki/onB72XLg71/ dzięki za pomoc.
lechoo Napisano 30 Lipiec 2008 Napisano 30 Lipiec 2008 W twojej scenie zmienilem hierarchie tak zeby kulka byla podlinkowana do helpera. Zmiana koloru kulki w czasie przeciagania byla spowodowana kontrolerem attachment (ktory wywalilem). Z kontrolerem attachment funkcja distance zwracala odleglosc 0 w casie przeciagania, stad zmiana koloru na czerwony. Jesli chcesz zachowac taka hierarchie jak miales, prawdopodobnie bedziesz musial rozwiazac to przy pomocy dodatkowych helperow.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się