Malkav Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 Być może gdzieś już to zostało wytłumaczone, jednak mimo długich poszukiwań nie udało mi się znaleźc odpowiedzi na nurtującą mnie kwestię . Chodzi mianowicie o to, aby jeden obiekt poruszał drugi (konkretnie np. zestaw zębatek poruszających się wzajemnie), ale nie poprzez wire parameters, ale przez bezpośrednią "kolizję", (ząb zachaczający o ząb, jakies zapadki itp), dzięki czemu możnaby uzyskać pewien luz między poruszeniem jednego obiektu a drugiego jak to ma miejsce w rzeczywistości.
the_fgdf Napisano 29 Lipiec 2008 Napisano 29 Lipiec 2008 Generalnie za pomocą symulacji .Jeśli to max to np poprzez Reactor z użyciem constraintów. W helpie i tutorialach wszystko jest ładnie wyjaśnione. _BB
Malkav Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Napisano 29 Lipiec 2008 Właśnie, zapomniałem napisać że chodzi o maxa 9
Malkav Napisano 30 Lipiec 2008 Autor Napisano 30 Lipiec 2008 A mógłbyś opisac jakoś dokładniej to użycie reactora? Bo w tutorialach nie znalazłem nic na temat constraintów co by było przydatne w tego typu zabiegach. Sam też próbowałem coś tam kombinować i nic mi z tego nie wychodziło.
the_fgdf Napisano 30 Lipiec 2008 Napisano 30 Lipiec 2008 (edytowane) 1) Tworzysz Trybik - chyba najtrudniejszy etap gdyż ząbki muszą na siebie nachodzić zaś kąt między czubkiem ząbka a denkiem między dwoma czubkami musi pozwalać na swobodny ruch - metoda dowolna ja wybevelowalem ząbki z Gengona tutaj zamieszczam link do tutoriala który znalazłem odnośnie modelowania cogwheelów inną techniką TUTORIAL 2) Klonujesz trybik i ustawiasz wzajemnie - WAŻNE w żadnym punkcie nie mogą się stykać 3) z toolbara reactora tworzysz 1szt Rigid body collection , 2 szt hinge CONSTRAINT oraz 1 szt. constraint solver 4) w rigid body collection dodajesz oba trybiki -UWAGA sprawdź czy domyślnie nie masz zaznaczonej opcji Disabled 5) zaznaczasz 1 hinge constraint i jako child 1 trybik 6) analogicznie 2 hinge i 2 trybik 7) w Constraint solver dodajesz oba hinge constraints oraz wybierasz rigid body collection w której umieściłeś trybiki USTAWIENIA REACTORA 8) Property editor - otwórz property editor i każdemu z obiektów nadaj mase ( WAŻNE nie może zostać 0) - w Simulation geometry zaznacz Concave Mesh ( możesz testować typ w zakładce Utilities->reactor->utils -> selection -WAŻNE jeśli chcesz manualnie zanimować obrót jednego z trybików zaznacz w jego opcjach unyielding 9) utilities-> reactor - w opcjach reactora Utilities->reactor-> Havok 1-> world collision tolerance ustaw początkowo na wartość jaknajmniejszą możliwą najlepiej mniej niż wynosi odległość między najblliższymi ściankami (patrz punkt 2) (UWAGA niksa wartośc tego parametru może powodować błąd więc testuj wartości za pomocą "Analyze world" 10) Symulacja -substep - ustaw na początek na bezpieczne 50 i zmniejszć w razie możliwości i potrzeby :) - Create animation - w żądanym zakresie - wiadomo Gotowe Mam nadzieje że przystępne i nie nazbyt infantylnie wyjaśnione ;) Pozdro _BB Edytowane 30 Lipiec 2008 przez the_fgdf 1
Malkav Napisano 30 Lipiec 2008 Autor Napisano 30 Lipiec 2008 Dzięki wielkie, wyjaśnione w sam raz ;) Masz za to ode mnie repa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się