Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Być może gdzieś już to zostało wytłumaczone, jednak mimo długich poszukiwań nie udało mi się znaleźc odpowiedzi na nurtującą mnie kwestię . Chodzi mianowicie o to, aby jeden obiekt poruszał drugi (konkretnie np. zestaw zębatek poruszających się wzajemnie), ale nie poprzez wire parameters, ale przez bezpośrednią "kolizję", (ząb zachaczający o ząb, jakies zapadki itp), dzięki czemu możnaby uzyskać pewien luz między poruszeniem jednego obiektu a drugiego jak to ma miejsce w rzeczywistości.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Generalnie za pomocą symulacji .Jeśli to max to np poprzez Reactor z użyciem constraintów. W helpie i tutorialach wszystko jest ładnie wyjaśnione.

_BB

Napisano

A mógłbyś opisac jakoś dokładniej to użycie reactora? Bo w tutorialach nie znalazłem nic na temat constraintów co by było przydatne w tego typu zabiegach. Sam też próbowałem coś tam kombinować i nic mi z tego nie wychodziło.

Napisano (edytowane)

tutorialmw6.jpg

1) Tworzysz Trybik - chyba najtrudniejszy etap gdyż ząbki muszą na siebie nachodzić zaś kąt między czubkiem ząbka a denkiem między dwoma czubkami musi pozwalać na swobodny ruch - metoda dowolna ja wybevelowalem ząbki z Gengona

 

tutaj zamieszczam link do tutoriala który znalazłem odnośnie modelowania cogwheelów inną techniką

 

TUTORIAL

 

2) Klonujesz trybik i ustawiasz wzajemnie - WAŻNE w żadnym punkcie nie mogą się stykać

 

3) z toolbara reactora tworzysz 1szt Rigid body collection , 2 szt hinge CONSTRAINT oraz 1 szt. constraint solver

 

4) w rigid body collection dodajesz oba trybiki -UWAGA sprawdź czy domyślnie nie masz zaznaczonej opcji Disabled

 

5) zaznaczasz 1 hinge constraint i jako child 1 trybik

 

6) analogicznie 2 hinge i 2 trybik

 

7) w Constraint solver dodajesz oba hinge constraints oraz wybierasz rigid body collection w której umieściłeś trybiki

 

USTAWIENIA REACTORA

 

8) Property editor

- otwórz property editor i każdemu z obiektów nadaj mase ( WAŻNE nie może zostać 0)

- w Simulation geometry zaznacz Concave Mesh ( możesz testować typ w zakładce Utilities->reactor->utils -> selection

-WAŻNE jeśli chcesz manualnie zanimować obrót jednego z trybików zaznacz w jego opcjach unyielding

 

9) utilities-> reactor

- w opcjach reactora Utilities->reactor-> Havok 1-> world collision tolerance ustaw początkowo na wartość jaknajmniejszą możliwą najlepiej mniej niż wynosi odległość między najblliższymi ściankami (patrz punkt 2) (UWAGA niksa wartośc tego parametru może powodować błąd więc testuj wartości za pomocą "Analyze world"

 

10) Symulacja

-substep - ustaw na początek na bezpieczne 50 i zmniejszć w razie możliwości i potrzeby :)

- Create animation - w żądanym zakresie - wiadomo

 

Gotowe

 

Mam nadzieje że przystępne i nie nazbyt infantylnie wyjaśnione ;)

Pozdro

_BB

Edytowane przez the_fgdf
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności