Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pomagam kumplowi przy magisterce (L-systemy symulujace roslinnosc) i mamy powazny problem. Otoz biedzimy sie okrutnie jak znalezc katy obrotu konieczne do przeksztalcecnia wektora w wektor - dokladnie chodzi o znalezienie katow obrotu wobec poszczegolnych osi w lokalnym ukladzie cylindra by jego kierunek (lokalna os Z) byl zgodny z zadanym.

 

Obj -- Rot(x,y,z) --> Vec

szukane x,y,z przy danych obj i vec

(o ile sie nie myle wystarcza 2 katy by dokonac przeksztalcenia)

 

Taka pierdola jest potrzebna nam do symulowania w tych Lsystemach tropizmow, np uginania sie galezi do swiatla.

Moze sa tu jacys spece od algebry przestrzeni? :)

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Powiedzmy ze oba wektory pokrywaja sie z osiami Z cylindrow. W pierwszym obierasz np. punkt [0,0,10]. Nastepnie wyznaczasz wspolrzedne tego punktu we wspolrzednych sferycznych drugiego cylindra. Dostajesz katy fi i teta czyli to czego potrzebujesz. Mam nadzieje ze za bardzo nie zagmatwalem :)

Wydaje mi sie ze chyba jest jeszcze jakas metoda wektorowa, powinno byc w kazdej ksiazce o grafice 3d.

 

Napisano

Hehe, pomysl w sumie mialem ten sam, tylko ze jest jeszcze kwestia wykonania tego na tych calych matrix3, rotationpartach, transformach i innych szajsach w MaxScripcie :)

Napisano

Hehe, niestety moj kumpel ma zboczenia i wychodzi z zalozenia, ze jak sa struktury danych, to po to by ich uzywac a nie samemu operowac :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności