Napisano 12 Luty 200421 l Pomagam kumplowi przy magisterce (L-systemy symulujace roslinnosc) i mamy powazny problem. Otoz biedzimy sie okrutnie jak znalezc katy obrotu konieczne do przeksztalcecnia wektora w wektor - dokladnie chodzi o znalezienie katow obrotu wobec poszczegolnych osi w lokalnym ukladzie cylindra by jego kierunek (lokalna os Z) byl zgodny z zadanym. Obj -- Rot(x,y,z) --> Vec szukane x,y,z przy danych obj i vec (o ile sie nie myle wystarcza 2 katy by dokonac przeksztalcenia) Taka pierdola jest potrzebna nam do symulowania w tych Lsystemach tropizmow, np uginania sie galezi do swiatla. Moze sa tu jacys spece od algebry przestrzeni? :)
Napisano 12 Luty 200421 l Powiedzmy ze oba wektory pokrywaja sie z osiami Z cylindrow. W pierwszym obierasz np. punkt [0,0,10]. Nastepnie wyznaczasz wspolrzedne tego punktu we wspolrzednych sferycznych drugiego cylindra. Dostajesz katy fi i teta czyli to czego potrzebujesz. Mam nadzieje ze za bardzo nie zagmatwalem :) Wydaje mi sie ze chyba jest jeszcze jakas metoda wektorowa, powinno byc w kazdej ksiazce o grafice 3d.
Napisano 13 Luty 200421 l Autor Hehe, pomysl w sumie mialem ten sam, tylko ze jest jeszcze kwestia wykonania tego na tych calych matrix3, rotationpartach, transformach i innych szajsach w MaxScripcie :)
Napisano 15 Luty 200421 l Autor Hehe, niestety moj kumpel ma zboczenia i wychodzi z zalozenia, ze jak sa struktury danych, to po to by ich uzywac a nie samemu operowac :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto