Vaphell Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 Pomagam kumplowi przy magisterce (L-systemy symulujace roslinnosc) i mamy powazny problem. Otoz biedzimy sie okrutnie jak znalezc katy obrotu konieczne do przeksztalcecnia wektora w wektor - dokladnie chodzi o znalezienie katow obrotu wobec poszczegolnych osi w lokalnym ukladzie cylindra by jego kierunek (lokalna os Z) byl zgodny z zadanym. Obj -- Rot(x,y,z) --> Vec szukane x,y,z przy danych obj i vec (o ile sie nie myle wystarcza 2 katy by dokonac przeksztalcenia) Taka pierdola jest potrzebna nam do symulowania w tych Lsystemach tropizmow, np uginania sie galezi do swiatla. Moze sa tu jacys spece od algebry przestrzeni? :)
lechoo Napisano 12 Luty 2004 Napisano 12 Luty 2004 Powiedzmy ze oba wektory pokrywaja sie z osiami Z cylindrow. W pierwszym obierasz np. punkt [0,0,10]. Nastepnie wyznaczasz wspolrzedne tego punktu we wspolrzednych sferycznych drugiego cylindra. Dostajesz katy fi i teta czyli to czego potrzebujesz. Mam nadzieje ze za bardzo nie zagmatwalem :) Wydaje mi sie ze chyba jest jeszcze jakas metoda wektorowa, powinno byc w kazdej ksiazce o grafice 3d.
Vaphell Napisano 13 Luty 2004 Autor Napisano 13 Luty 2004 Hehe, pomysl w sumie mialem ten sam, tylko ze jest jeszcze kwestia wykonania tego na tych calych matrix3, rotationpartach, transformach i innych szajsach w MaxScripcie :)
lechoo Napisano 13 Luty 2004 Napisano 13 Luty 2004 eee to zwykla geometria, tylko xyz, zadnych matrixow nie trzeba uzywac.
Vaphell Napisano 15 Luty 2004 Autor Napisano 15 Luty 2004 Hehe, niestety moj kumpel ma zboczenia i wychodzi z zalozenia, ze jak sa struktury danych, to po to by ich uzywac a nie samemu operowac :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się