Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Panowie, może to troche głupie pytanie ale czy ktoś moze mi wyjaśnić ale tak dokładniej co to własciwie jest to NURBS, jakie efekty możemy tym osiągnąc co najlepiej tym modelować itd. :) Oczywiscie narazie nie zamierzam pracowac na NURBS (zreszta nawet gdybym chciał to bym nie mógł bo po chwili pracy z NURBS wyskakuje: Aplication Error i Max sie wyłancza, no ale mniejsza z tym ), ale pytam tak z ciekawości ;)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co sie orientuje to NURBS\'y sa alternatywnym rozwiazaniem dla poprzednich technik Edit Mesh itp. Dzieki prostym zabiegom mozna uzyskac bardziej zaokraglone ksztalty (organiczne), mozna w prostych kilku krokach uzyskac zdeformowana, z okraglymi ksztaltami powierzchnie, ktora \"sterowana\" moze byc za pomoca kilku splajnow (typu NURBS) kontrolnych. Tez niewiele wiem o tym, ale tyle co przeczytalem moge Ci przekazac. Oczywiscie sa wady! Nie mozna dla przykladu wyciagac powierzchni elementarnej jak w przypadku Edit Mesh za pomoca narzedzia EXTRUDE.

 

Mam nadzieje, ze pomoglem. Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki za odpowiedź, troche mnie Oświeciłeś :) No ale jeżeli ktoś może mi powiedzieć troche wiecej to byłoby fajnie.

 

Dzięki Bzyku, przejrze te tutoriale :) Tak prawde mówiąc widziałem ten temat ale nie chciało mi sie go czytać :P:P

 

Napisano

... i ja sie czegos dowiedzialem :). Przy okazji chciałbym zapytać Ciebie ALEKSANDER o co chodzi z NURBS\'ami w MAX\'ie. czytam tu i tam, ze modelowanie w MAX\'ie ta metoda jest \"pomyłką\".

 

pozdrawiam.

Napisano

Z tego co napisales widze, ze sa to bledy, ktore dyskwalifikuja te metode.

 

Dzieki. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności