Skocz do zawartości

Mode vs Vista x64


Adramel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałem nauczyć się Modo, mam wersje 302, który niby powinna być kompatybilna z Vistą. Ale nie jest, Modo wykłada mi się gdy próbuje cokolwiek robić z obiektem. Postawie zwykłego boxa, chce go rozciągnąć by był sześcianem nie prostokątek, i mam już zwiechę. Sterownik ekranu pada. Pod XP modo działa, ale ja siedze na Viście... Czy jest jakaś sztuczka by zmusić Modo do pracy pod Vistą? Mam najnowsze stery do grafy...

Może da się jakoś wyłączyć w Modo używanie OpenGL do viewportów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mi sie udalo odpalic Modo pod vista, trzeba bylo wlaczyc go w trybie kompatybilnosci z XP. I popraw temat, masz Mode a nie Modo :)

Zauważyłem jak wysłałem, ale nie można edytować tematu, tylko treść...

A co do treści, żadne opcje kompatybilności nie pomagają. Od razu siada sterownik ekranu. Masz grafe nVidii czy AMD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Vistę 32 na laptopie i Vistę 64 na desktopie. Na laptopie uruchamia się, ale próba obrócenia widoku, czy kliknięcie w menu i od razu zwiecha. Na desktopie działa bez zastrzeżeń. Wydaje mi się że to jest niekompatybilność z kartą graficzną, a przynajmniej ze sterownikami. Pisałem w tej sprawie do luxology, ale cisza. Podobna zresztą do ciszy z 3Dspacenawigator której modo nie obsługuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie myślę nad podobną konfiguracją tyle że ze zintegrowaną grafą GMA X4500. Znalazłem info na forum luxology i chciałbym się dowiedzieć czy to się sprawdzi w twoim przypadku zanim kupie lapka. Musisz wyłączyć VBO w Preferencjach OpenGL.

 

Co to jest VBO?

"VBOs allow the amount of traffic between the computer and the graphics card to be reduced by letting it deal with entire objects instead of individual vertices (which is how things usually work), and allows the graphics card to optimize its handling of such objects, but it is relatively new technology that only some graphics vendors seem to robustly implement. Turning off VBOs only result in a lower framerate when doing viewport navigation tasks in modo. Modeling speed isn't affected as the VBOs need to be rebuilt when you change the mesh."

 

Tu jest źródło: http://forums.luxology.com/discussion/topic.aspx?id=22260&show=graphics%20compatibility

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"No xp 32 bitowy obsluzy ci o ile dobrze pamietam 3,5gb ramu, czy cos kolo tego. Nie wiem czy to taka wielka strata."

 

xp32 obsługuje 4gb ramu ale z tego standardowo 2gb są zablokowane dla systemu i urządzeń sprzętowych (np karty graficznej - to znaczy że karta chociaż ma swoją pamięć potrzebuje mieć przestrzeń adresową w pamięci komputera więc w efekcie "zjada" kawałek RAMu) można za pomocą opcji w boot.ini podzielić tą pamięć inaczej - np właśnie 3,5 dla aplikacji i 0,5 dla systemu ale to jest błąd - wydajność systemu spada drastyczni a w programach mocno korzystających z pamięci karty (np. mudbox, albo każda nowa gierka) będziesz miał okresowe zwiechy na czas "swapowania". U mnie objawiało się to pauzami w czasie których komputer mielił i mielił po czym wracał do stanu normalnego by po pewnym czasie znowu zwisnąć ale na dłużej potem jeszcze dłużej a potem się wywalał. (Nie dało się grać w Assasin's Creed :) )

64 bitowe systemy mają znacznie większą przestrzeń adresową więc ten problem nie występuje - pamięć sprzętu i programów nie nakłada się.

Najlepszym rozwiązaniem jest winxp64 - powinien działac nawet na sterownikach 32 bitowych... Jeśli nie to jednak vista64, chociaż performance jest ogólnie gorszy we wszystkich aplikacjach 3d, zwłaszcza korzystających z OGL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"

Najlepszym rozwiązaniem jest winxp64 - powinien działac nawet na sterownikach 32 bitowych... Jeśli nie to jednak vista64, chociaż performance jest ogólnie gorszy we wszystkich aplikacjach 3d, zwłaszcza korzystających z OGL.

WinXPx64 wymaga swoich własnych sterowników. Ani drajwery z visty x64, ani z XP x86 nie zadziałają. Kiedyś używałem WinXPx64, i wiem jaka tragedia była by znaleźć sterowniki do czegoś mnie popularnego niż karta graficzna. Np karta TV... A co do modo, to upgrade do wersji 302 rozwiązał problem, i modo działa już stabilnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności