Gość BiX Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 Hej Mam takie pytanie, nigdy się nad tym nie zastanawiałem a w chwili obecnej ułatwiłoby mi to znacznie robote. Da się jakoś stworzyć polygon z wymodelowanym ksztaltem 2D ze splajna? Mam nadzieje, że dobrze wytłumaczyłem :) Pozdro.
korasonek Napisano 10 Październik 2008 Napisano 10 Październik 2008 Witam W jakim programie i co dokładnie chcesz zrobić bo nie za bardzo rozumiem?? Jeśli chcesz ze splajna zrobić polygon w "jedynie słusznym" :) programie 3D (max) to modyfikator Extrude a potem convert to editable (mesh lub poly ) Pozdrawiam
Gość BiX Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 O zapomniałem podać soft.. Wybacz ^^ 3dS Max :D Nie o to :) Chcę aby w tym boxie na przykład był na jednej ścianie poligon w kształcie tej gwiazdy. DA się tak?
La R Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 oczywiście że się da:). Jeden ze sposobów to boolean - extrude kształtu i boolean z boxem, ale wcześniej nie zapomnij podzielić ścianki tak by na krawędziach vertexy odepowiadały swą ilością i położeniem mniej więcej wierzchołkom kształtu. Inny sposób i nawet nie wiem czy nie szybszy to wymodelować - dzielisz ściankę ( subdiv - tesselate ) zaznaczasz vertexy wewnatrz, dajesz colapse, potem łączysz krawędzie ( edges ) wewnetrzne za pomocą connecta i rozjeżdżasz co drugi wierzchołek tych powstałych po łączeniu...
Gość BiX Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Nie chodzi mi tu o tą gwiazdkę bo ogólnie to bez problemu bym to zrobił, bo zwsze tak robie.. Tylko byłem ciekawy czy się da inaczej :) Ale faktycznie boolean daje sobie nieźle radę. Dzięki :)
La R Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Faktycznie nie doczytałem pierwszego posta wybacz. Tylko pamiętaj, że siatkę po booleanie trzeba zawsze poprawiać. Jeszcze możesz zrobić tak, że tworzysz dwa kształty przykładowo ta gwiazdka, a wokół niej rectangle w ramach przyszłej ścianki, Łączysz je przekształcasz na mesh i łączysz z obiektem ( ten kształt ścianki równie dobrze może zostać wyciągnięty z dowolnego obiektu za pomocą create shape from selection - łatwiej potem dopasować ) :). Pozdro.
Gość BiX Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Wiem właśnie dlatego jak się da coś zrobić inaczej niż boleanem to wybieram to 1. :) Tylko w kryzysowych sytuacjach bolean hehe. O, super. Dzięki za pomoc. Przyda mi się to do wielu rzeczy. :) (Już troche z maxem jestem i zawsze coś nowego.. Nic tak wiele razy nie zaskakuje jak 3ds Max... :) ) Pozdro.
mkeruj Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Jeszcze ProCutter może ci sie przydać.
Touch Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Dlaczego nikt nie podał Shape Merge'a z Compound Objects?;) Tylko, jak w każdej wcześniej wspomnianej metodzie, trzeba uważać na siatkę. Pozdr
La R Napisano 11 Październik 2008 Napisano 11 Październik 2008 Nie mądraluj Touch ;P...nie no ale tak na poważnie to jest naprawdę wiele sposobów, shape merge jest w sumie "szybszy" o jeden krok od boolean'a czy procutter'a, ale i tak siata potem do poprawy :).
Rekomendowane odpowiedzi