Skocz do zawartości

Polygon z Shape


Gość BiX

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej

 

Mam takie pytanie, nigdy się nad tym nie zastanawiałem a w chwili obecnej ułatwiłoby mi to znacznie robote. Da się jakoś stworzyć polygon z wymodelowanym ksztaltem 2D ze splajna?

 

Mam nadzieje, że dobrze wytłumaczyłem :)

 

Pozdro.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam

 

W jakim programie i co dokładnie chcesz zrobić bo nie za bardzo rozumiem??

Jeśli chcesz ze splajna zrobić polygon w "jedynie słusznym" :) programie 3D (max)

to modyfikator Extrude a potem convert to editable (mesh lub poly )

Pozdrawiam

Napisano

O zapomniałem podać soft.. Wybacz ^^

3dS Max :D

 

Nie o to :)

234234jg4.jpg

 

Chcę aby w tym boxie na przykład był na jednej ścianie poligon w kształcie tej gwiazdy. DA się tak?

Napisano

oczywiście że się da:).

Jeden ze sposobów to boolean - extrude kształtu i boolean z boxem, ale wcześniej nie zapomnij podzielić ścianki tak by na krawędziach vertexy odepowiadały swą ilością i położeniem mniej więcej wierzchołkom kształtu.

Inny sposób i nawet nie wiem czy nie szybszy to wymodelować - dzielisz ściankę ( subdiv - tesselate ) zaznaczasz vertexy wewnatrz, dajesz colapse, potem łączysz krawędzie ( edges ) wewnetrzne za pomocą connecta i rozjeżdżasz co drugi wierzchołek tych powstałych po łączeniu...

Napisano

Nie chodzi mi tu o tą gwiazdkę bo ogólnie to bez problemu bym to zrobił, bo zwsze tak robie.. Tylko byłem ciekawy czy się da inaczej :)

Ale faktycznie boolean daje sobie nieźle radę.

 

Dzięki :)

Napisano

Faktycznie nie doczytałem pierwszego posta wybacz.

Tylko pamiętaj, że siatkę po booleanie trzeba zawsze poprawiać.

Jeszcze możesz zrobić tak, że tworzysz dwa kształty przykładowo ta gwiazdka, a wokół niej rectangle w ramach przyszłej ścianki, Łączysz je przekształcasz na mesh i łączysz z obiektem ( ten kształt ścianki równie dobrze może zostać wyciągnięty z dowolnego obiektu za pomocą create shape from selection - łatwiej potem dopasować ) :).

Pozdro.

Napisano

Wiem właśnie dlatego jak się da coś zrobić inaczej niż boleanem to wybieram to 1. :) Tylko w kryzysowych sytuacjach bolean hehe. O, super. Dzięki za pomoc. Przyda mi się to do wielu rzeczy. :)

(Już troche z maxem jestem i zawsze coś nowego.. Nic tak wiele razy nie zaskakuje jak 3ds Max... :) )

Pozdro.

Napisano

Dlaczego nikt nie podał Shape Merge'a z Compound Objects?;) Tylko, jak w każdej wcześniej wspomnianej metodzie, trzeba uważać na siatkę.

 

Pozdr

Napisano

Nie mądraluj Touch ;P...nie no ale tak na poważnie to jest naprawdę wiele sposobów, shape merge jest w sumie "szybszy" o jeden krok od boolean'a czy procutter'a, ale i tak siata potem do poprawy :).




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności